  • Data: 2014-05-11 15:53:32
    Temat: Re: Jaki monitor 10-bitowy?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-11 15:19, mr misio pisze:

    > Wywolaj do JPG-a z jakoscia 90 albo 95 :)
    >
    > No bo ja pisze co widze :)

    Na szybko mam zdjęcia albo osobiste albo z widać jakieś chmury, które
    maskują banding. Musiałbym więcej czasu poświęcić poszukiwaniom
    właściwego pliku. Jednakże nie wiem czy jest to celowe. W wykreowanym
    przeze mnie przejściu tonalnym na 16 bitach widać doskonale banding
    przecież. No i chodziło mi tylko o to czy będzie on widoczny u kogoś z
    Was w systemie 10cio bitowym bo to ma określić czy warto się pakować w
    drogi sprzęt.

    > Taaa, mnie kiedys ktos napisal, ze wszystko OK, ale ten lososiowy kolor
    > sie nie podoba? Nikt z nas nie widzial lososiowego tylko kremowy ecru ;)

    To ja maiłem jeszcze lepszą sytuację. Klient nie przyjął zlecenia w
    postaci zdjęć stołów bilardowych gdyż wyglądały na moich monitorach zbyt
    .... wiernie. Takie zdjęcia to i on sam potrafi zrobić - jak usłyszałem.
    Dociekałem potem o co naprawdę chodzi. No i okazało się, że gość
    uwielbia ciepłe kolory i w swoim laptopie ustawił czerwoną dominantę
    wyświetlacza :-D Do dziś nie wiem jak w ciepłej tonacji zrobić zdjęcie
    zielonych i niebieskich blatów :-D

    Marek