    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaki laser kolor do domu?
    Date: Thu, 4 Mar 2010 15:25:45 -0600

    "Irokez" <n...@e...pl> wrote in message
    news:hmp7fb$qa$1@news.onet.pl...

    > Też bym wolał przy takich przebiegach plujkę

    > ale on chce drukarkę z duplexem, siecią, a takie to raczej już
    > 1-przebiegowe
    > Z tanich z siecią to wspomniany Xerox 6125, 6130 (16str/min) czy Brother
    > HL-4040cn (ma podajnik ręczny na 50 kartek, 20str/min, toner na 5000str)
    > Z duplexem więcej kasy. Albo uzywka.

    Byle jaka plujka nawet z tych ekonomicznych drukować będzie
    szybciej niż 16 stron na minutę w kolorze...
    Dla przykładu - Epson R280 czytam ze specyfikacji "up to 38ppm".
    Dlatego z tą szybkoscią to trzeba porównywać dzisiejsze plujki
    a nie HP DeskJet 550 sprzed 15 lat :-)

    > Bez przesady, niecałe 20 sekund czekam na 1-szą kartke.

    Za 20 sekund czekania w plujce wydrukujesz już 10 stron... :-)
    Takie 20 sekund potrafi się bardzo dłużyć, uwierz mi.
    A często proces nagrzewania, autotestowania się drukarki
    jest dużo dłuższy, zwłaszcza jak kupi używaną sprzed 5-6 lat.

    > U mnie 6125 idzie spać po ustawionym czasie (dałem 20min)

    > Ale jak na dom jednorazowy zakup tonerów trochę boli, Do Brothera lepiej
    > dostepne ale niech popatrzy ceny Image Unit czy Fuser to jak sie skończy
    > chyba lepiej kupić nową.

    Dlatego generalnie zakupu lasera używki do domu nie polecałbym wcale.