  • 21. Data: 2015-02-03 01:16:25
    Temat: Re: Jaki komp o omowo-media centerowo zastosowania
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    dyskusyjnych:maku49$2ui$...@n...news.atman.pl...

    W dniu 2015-01-31 o 20:59, Budzik pisze:

    > Ja mam akurat sd w lapku z A6 - win7 rzeczywiscie wstaje okolo 15 sekund.
    >
    >I co z tego że u ciebie inny windows na innej płycie z innym
    >kontrolerem SATA oraz z innym procesorem rzeczywiście tak szybko
    >wstaje ?
    >Myślisz że dzięki temu każdy inny stary kom dostanie automagicznego
    >przyśpieszenia i również tak szybko wystartuje ?

    No to może tak. Laptop C2D i 4Gb pamięci. Na zwykłym dysku start 1 minuta i
    21 sekund. Po sklonowaniu na SSD start 24 sekundy. System W7 Ultimate 64bit.

  • 22. Data: 2015-02-03 10:52:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 02 Feb 2015 22:59:22 +0100, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    >>
    > Nie jestem takiego zdania.
    > Przydatność SSD zależy czy wymagasz startu tego centrum "w chwili
    > włączenia" czy masz czas poczekać tę minutę lub nie będziesz
    > go wyłączał.
    >
    > A twierdzenie "SSD jest poza dyskusją - masz go mieć i tyle"
    > nadal uważam za przejaw głupoty piszącego. Bo wyrywa się
    > z idiotyczną radą nie pytając o preferencję przyszłego
    > użytkownika.
    > Na pytanie jakie auto kupić mądrzy ludzie pytają o szczegóły
    > a kretyni wyskakują z radami że najszybsze i nie interesuje
    > ich że w najszybszych nie zmieszczę worka ziemniaków

    Zaiste, bardzo merytorycznie :)

    --
    Jacek

  • 23. Data: 2015-02-03 12:00:52
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-02-02 o 23:44, Budzik pisze:

    > ROTFL
    > No tak, nadal bedzie gorszy, tylko ze lepiej i szybciej sie na nim pracuje.
    > Jaja sobie robisz?

    Ty sobie jaja robisz.
    Procesor nie przyspieszy, pamięć nie przyśpieszy więc
    nie będzie pracował szybciej. Szybciej się uruchomi.

> [...]
    > Hmm... Mam wrażenie, ze w tym wątku Ty wyspepujesz w roli eksperta a ja w
    > roli pytającego laika, ale jeżeli powtorzysz pytanie, ktore zadałes i na
    > ktore nie odpowiedziałem - spróbuje się poprawić.

    "I co z tego że u ciebie inny windows na innej płycie z innym
    kontrolerem SATA oraz z innym procesorem rzeczywiście tak szybko
    wstaje ? "
    "A dlaczego sądzisz że miałby dać takie samo jak na twoim kompie
    z i5 ? "

    > Sposób w jaki to ująłeś...
    > Czyli innymi słowy "załozyłes sobie". To bywa mylące...

    Skoro to założenie było błędne to dlaczego w ten sposób
    zabrałeś głos w dyskusji ? Co innego chciałeś wyrazić pisząc
    jak to jest u ciebie na całkiem innym sprzęcie i dlaczego
    to zrobiłeś ?

    > Która bardzo czesto jest wąskim gardłem (nie, nie zawsze, podano juz w
    > watku wiele czynnosci gdzie waskim gardłem jest procek lub RAM)

    Jest.
    Ale dalej zostaje jeszcze cała masa innych gardeł które pomijasz.

    > A ziemia jest okrągła...

    I tu dochodzimy do podstaw, to głównie od procesora zależy
    moc sprzętu i wszelkie RAIDy czy SSD poprawią ograniczenia
    w odczycie czy zapisie a szybkości wykonywanie operacji
    przez procesor nie zwiększą.
    Ale najłatwiej o tym zapomnieć. :(

    > I tylko wtedy?
    > Znaczy komputer zapisuje/odczytuje z dysku tylko podczas włączania kompa?
    > To troche ciekawe...

    Wtedy jest najbardziej zauważalny.

    > Wydaje mi się, ze sobie dopowiedziałes...

    Wydaje ci się.
    Ja nigdy nie twierdziłem że SSD jest złem wcielonym, ja twierdziłem
    że nie zawsze jest sens go używać.

    > Pytam po to, zeby wiedzieć, zanim kupie...
    > Sadziłem, ze Ty będziesz wiedział...

    w tym konkretnym przypadku (pytanie wątkotwórcy) przydatność SSD
    zależy czy wymagasz startu tego centrum "w chwili włączenia"
    czy masz czas poczekać tę minutę lub nie będziesz go wyłączał.
    Jak to będzie w przypadku płyty o którą ty spytałeś dochodzi
    niewiadoma na ile ta płyta zwolni osiągi dysku SSD.
    Ja tego nie wiem i nie mam jak sprawdzić. Więc nie pytaj
    tylko sprawdź sam i nie wstydź się napisać co pokazały testy.

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2015-02-03 12:08:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Znów czepiasz się pierdoły, 1/4 zdania, pomijając całą resztę...

    Bo liczy się całość a nie tylko to co autor miał na myśli
    ale nie potrafił dobrze wyartykułować.

    > Ale powtorze pytanie - skąd to twierdzenie, ze SSD to przyspieszenie
    > włączania i wyłączania?

    Bo przy starcie jest najbardziej widoczne.

    > Pracuje na dyskach SSD na dwóch kompach i przyspieszenie nastapiło w wielu
    > innych sprawach, zniknęło charakterystyczne przycinanie pracy, kiedy dyski
    > zaczynają energicznie pracowac i musisz czekać az znowu ruszy.
    > Na SSD nie ma takiego efektu.

    Ja też mam SSD w dwu kompach służbowych, laptop i stacjonarka.
    I tak jak ty zauważasz ze przyśpieszenie "nastąpiło w wielu
    innych sprawach" tak ja zauważam sprawy w których nie
    nastąpiło. Jak wejdę na odpowiednio zaśmieconą flashem
    i innymi gównami stronę WWW to SSD w niczym nie pomoże.
    A jak na komputerze pracuje to dysk mechaniczny mi nie
    usypia, bo i po co. No chyba że pracujesz na zasadzie kliknąć
    przejść się na kawę, skoczyć na pogaduchy do innego pokoju
    a potem zdziwienie że komp wygasza i usypia co może.

    > Mam wrażenie że znów sobie coś dopisałes.

    A ja mam wrażenie że nie czytasz na co odpisuje lub świadomie
    pomijasz nie pasujące ci stwierdzenia.

    > I zrozumiałbym to gdybys podał kontrargumenty.
    > niestety na pytanie, jak Twoim zdaniem ma się moja sytuacja, odpowiadasz:
    > nie wiem, kup dysk i powiedz co i jak. To ja dziękuję za taką radę...

    Nie mam twojej płyty głównej więc nie powiem jak dobrze lub
    źle zareaguje na SSD. Kup sprawdź i nie zapomnij szczerze napisać
    jak było.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2015-02-03 12:10:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Zaiste, bardzo merytorycznie :)

    Wbrew pozorom merytorycznie a w dodatku zgodnie z prawdą czego
    nie możesz znieść. I mam wrażenie że uczciwiej od twojego:

  • 26. Data: 2015-02-03 12:13:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-02-03 o 01:16, Santana pisze:

    > No to może tak. Laptop C2D i 4Gb pamięci. Na zwykłym dysku start 1
    > minuta i 21 sekund. Po sklonowaniu na SSD start 24 sekundy. System W7
    > Ultimate 64bit.

    Gratuluje. :-)
    A teraz odpowiedz sobie na moje dwa ostatnie pytania. :-)

    pozdrawiam

  • 27. Data: 2015-02-03 18:10:52
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

> [...]
    > Ultimate 64bit.

    >Gratuluje. :-)
    >A teraz odpowiedz sobie na moje dwa ostatnie pytania. :-)

    Ty nie żartujesz. Ty naprawdę nie rozumiesz o co chodzi :) A myślałem że
    tylko tak dla zgrywy udajesz niezbyt lotnego :)

  • 28. Data: 2015-02-03 18:19:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-02-03 o 18:10, Santana pisze:

    > Ty nie żartujesz. Ty naprawdę nie rozumiesz o co chodzi :) A myślałem że
    > tylko tak dla zgrywy udajesz niezbyt lotnego :)

    Dlaczego mam wrażenie że ty nie zrozumiałeś ?
    Dokładnie tego samego co Budzik.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2015-02-03 18:24:22
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    > Ty nie żartujesz. Ty naprawdę nie rozumiesz o co chodzi :) A myślałem że
    > tylko tak dla zgrywy udajesz niezbyt lotnego :)

    >Dlaczego mam wrażenie że ty nie zrozumiałeś ?
    >Dokładnie tego samego co Budzik.

    A ja mam wrażenie że gdybyś miał choćby mgliste pojęcie jak działa pecet to
    byś nie wypisywał publicznie bzdur.

  • 30. Data: 2015-02-03 19:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ty sobie jaja robisz.
    > Procesor nie przyspieszy, pamięć nie przyśpieszy więc
    > nie będzie pracował szybciej. Szybciej się uruchomi.

    Praktyka mówi coś innego - na A6 z SSD w moich zastosowaniach pracuje sie o
    wiele lepiej i wygodniej niz na i5.

> [...]
    > wstaje ? "
    > "A dlaczego sądzisz że miałby dać takie samo jak na twoim kompie

    Odpowiadałem na to pytanie...

    > Skoro to założenie było błędne to dlaczego w ten sposób
    > zabrałeś głos w dyskusji ? Co innego chciałeś wyrazić pisząc
    > jak to jest u ciebie na całkiem innym sprzęcie i dlaczego
    > to zrobiłeś ?

    Zeby pokazać ze bardzo czesto SSD daje ogromne przyspieszenie.
    Jeżeli jednak twierdzisz, ze w pewnych konfiguracjach SSd takiego
    przyspieszenia nie da to ja chetnie o rpzykładach w drugą strone poczytam.

    > Jest.
    > Ale dalej zostaje jeszcze cała masa innych gardeł które pomijasz.

    Zajmowałes się kiedys logistyką?

> [...]
    > moc sprzętu i wszelkie RAIDy czy SSD poprawią ograniczenia
    > w odczycie czy zapisie a szybkości wykonywanie operacji

    Zalezy od zastosowań raczej...
    Czasem wazniejszy bedzie ram...
    Ale w opisywanym przypadku wiemy jaki bedzie procesor wiec on nie jest
    zmienna.
    Zmienna jest dysk.

    > Wtedy jest najbardziej zauważalny.

    > Wydaje ci się.
    > Ja nigdy nie twierdziłem że SSD jest złem wcielonym, ja twierdziłem
    > że nie zawsze jest sens go używać.

    Ale tutaj dyskutujesz ze swoją teza...

> [...]
    > Ja tego nie wiem i nie mam jak sprawdzić. Więc nie pytaj
    > tylko sprawdź sam i nie wstydź się napisać co pokazały testy.

    Czyli na c2d nie beda sie zdarzały przestoje pracy kompa zwiazane z
    mieleniem programów po dysku?
    Jak to mozliwe i dlaczego na moim A64 5700+ sie zdarzaja?