  • 11. Data: 2015-02-02 11:36:53
    Temat: Re: Jaki komp o omowo-media centerowo zastosowania
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-02-01 o 20:59, Budzik pisze:

    > Ja tam nie wiem czy w kazdym ale porównuje ta A6 w Acerze z i5 w kompie
    > Lenovo - przewaga A6 jest niesamowita...

    Fakt nie wiesz, pytanie więc dlaczego piszesz ?

    > Dlaczego w starszym kompie (czyli c2d z sata2) dysk SSD miałby nie dac
    > przyspieszenia kompa?

    A dlaczego sądzisz że miałby dać takie samo jak na twoim kompie
    z i5 ?

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2015-02-02 11:44:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 01 Feb 2015 19:59:56 GMT, Budzik napisał(a):

> [...]
    > Lenovo - przewaga A6 jest niesamowita...
    >
    > Dlaczego w starszym kompie (czyli c2d z sata2) dysk SSD miałby nie dac

    Optymista :) Chcesz od Radosława uzyskać merytorczną odpowiedź? Porzuć
    próżne nadzieje :)
    --
    Jacek

  • 13. Data: 2015-02-02 19:32:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Optymista :) Chcesz od Radosława uzyskać merytorczną odpowiedź? Porzuć
    > próżne nadzieje :)

    Jeśli za merytoryczny tekst uważasz taki "SSD jest poza dyskusją -
    masz go mieć i tyle" to u mnie takiej bzdury nie przeczytasz.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2015-02-02 19:51:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 02 Feb 2015 19:32:53 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Jeśli za merytoryczny tekst uważasz taki "SSD jest poza dyskusją -
    > masz go mieć i tyle" to u mnie takiej bzdury nie przeczytasz.

    Raczyłeś pominąć kontekst. A brzmi on "Chce kupic poleasingowego do
    zastsowan domowyc (internet, poczta) oraz do
    ogladania filmów na TV 50 cali."
    Teraz racz wytłumaczyć dlaczego do tego zastosowania dysk mechaniczny
    jest lepszy od SSD :), bo najwyraźniej takiego zdania jesteś. Z góry
    godzę się że niczego ad meritum nie usłyszę :)
    --
    Jacek

  • 15. Data: 2015-02-02 19:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Fakt nie wiesz, pytanie więc dlaczego piszesz ?

    Zeby pokazac ze w tym konkretnym przypadku gorszy komp z ssd staje sie
    lepszym kompem...

    > A dlaczego sądzisz że miałby dać takie samo jak na twoim kompie
    > z i5 ?

    A dlaczego odpowiadasz pytaniem na pytanie?
    Ja nigdzie nie twierdziłem, ze da taki sam zysk (jak to w ogole policzyc?)
    Ja wrecz pytam, czy da i jaki da przyrost predkosci działania.
    A u ciebie, zamiast merytorycznych odpowiedzi widze chec dyskusji z
    twierdzeniem, ze ssd jest no brainerem.

    Ok, wiec zostawny to twierdzenie, uznajmy ze nie jest i podyskutujmy o
    konkretnym przypadku...

    Sprawdziłem, ze komp o ktorym mysle, ma chipset q45 czyli jest tam sata2 -
    czyli 3Gb.
    3gb - to predkosc do 350MB.

    Czy HDD jest waskim gardłem - w domu czesto pracuje na Ahtlonie 64 5700+ i
    mam wrazenie, ze to co go najbardziej ogranicza to własnie HDD, bo za
    kazdym razem jak zwalnia, to słysze intensywne mielenie dysku...

  • 16. Data: 2015-02-02 20:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Optymista :) Chcesz od Radosława uzyskać merytorczną odpowiedź? Porzuć
    > próżne nadzieje :)

    Zobaczymy...

  • 17. Data: 2015-02-02 22:49:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-02-02 o 19:59, Budzik pisze:

    > Zeby pokazac ze w tym konkretnym przypadku gorszy komp z ssd staje sie
    > lepszym kompem...

    Nie bardzo. Gorszy komp jest dalej gorszym kompem. Zyska szybszy
    odczyt i zapis.

    > A dlaczego odpowiadasz pytaniem na pytanie?

    Naśladuje twój sposób dyskusji. Pierwszy zadawałem pytania
    i nie doczekałem się odpowiedzi.

    > Ja nigdzie nie twierdziłem, ze da taki sam zysk (jak to w ogole policzyc?)

    Sposób w jaki to wyraziłeś wskazywał że skoro u ciebie to
    pewnie i gdzie indziej.

    > Ja wrecz pytam, czy da i jaki da przyrost predkosci działania.

    Wzrośnie tylko prędkość odczytu i zapisu.
    Nie oznacza to że przyśpieszy procesor czy pamięć.
    Widoczny zysk będzie u tych włączających komputer kilkanaście
    razy dziennie jak już zauważono w poprzedniej dyskusji.

    > A u ciebie, zamiast merytorycznych odpowiedzi widze chec dyskusji z
    > twierdzeniem, ze ssd jest no brainerem.

    Nie.
    Jest naprawdę sporo konfiguracji gdzie SSD poprawi osiągi
    i warto go tam dołożyć. Co jednak nie znaczy że dotyczy to
    każdej konfiguracji jak wmawia to aktualny grupowy krzykacz.

> [...]
    > mam wrazenie, ze to co go najbardziej ogranicza to własnie HDD, bo za
    > kazdym razem jak zwalnia, to słysze intensywne mielenie dysku...

    Kup, podłącz, przetestuj i nie zapomnij napisać o wyniku testów.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2015-02-02 22:59:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Raczyłeś pominąć kontekst. A brzmi on "Chce kupic poleasingowego do
    > zastsowan domowyc (internet, poczta) oraz do
    > ogladania filmów na TV 50 cali."

    No faktycznie jak 50 cali to bez SSD nie podchodź.
    Nawet jeśli ma to rozdzielczość HD Ready. :-)

    > Teraz racz wytłumaczyć dlaczego do tego zastosowania dysk mechaniczny
    > jest lepszy od SSD :), bo najwyraźniej takiego zdania jesteś. Z góry
    > godzę się że niczego ad meritum nie usłyszę :)

    Nie jestem takiego zdania.
    Przydatność SSD zależy czy wymagasz startu tego centrum "w chwili
    włączenia" czy masz czas poczekać tę minutę lub nie będziesz
    go wyłączał.

    A twierdzenie "SSD jest poza dyskusją - masz go mieć i tyle"
    nadal uważam za przejaw głupoty piszącego. Bo wyrywa się
    z idiotyczną radą nie pytając o preferencję przyszłego
    użytkownika.
    Na pytanie jakie auto kupić mądrzy ludzie pytają o szczegóły
    a kretyni wyskakują z radami że najszybsze i nie interesuje
    ich że w najszybszych nie zmieszczę worka ziemniaków
    przed zimą.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2015-02-02 23:44:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nie bardzo. Gorszy komp jest dalej gorszym kompem. Zyska szybszy
    > odczyt i zapis.

    ROTFL
    No tak, nadal bedzie gorszy, tylko ze lepiej i szybciej sie na nim pracuje.
    Jaja sobie robisz?

    > Naśladuje twój sposób dyskusji. Pierwszy zadawałem pytania
    > i nie doczekałem się odpowiedzi.

    Ode mnie?
    Hmm... Mam wrażenie, ze w tym wątku Ty wyspepujesz w roli eksperta a ja w
    roli pytającego laika, ale jeżeli powtorzysz pytanie, ktore zadałes i na
    ktore nie odpowiedziałem - spróbuje się poprawić.

    > Sposób w jaki to wyraziłeś wskazywał że skoro u ciebie to
    > pewnie i gdzie indziej.

    Sposób w jaki to ująłeś...
    Czyli innymi słowy "załozyłes sobie". To bywa mylące...

    > Wzrośnie tylko prędkość odczytu i zapisu.

    Która bardzo czesto jest wąskim gardłem (nie, nie zawsze, podano juz w
    watku wiele czynnosci gdzie waskim gardłem jest procek lub RAM)

    > Nie oznacza to że przyśpieszy procesor czy pamięć.

    A ziemia jest okrągła...

    > Widoczny zysk będzie u tych włączających komputer kilkanaście
    > razy dziennie jak już zauważono w poprzedniej dyskusji.

    I tylko wtedy?
    Znaczy komputer zapisuje/odczytuje z dysku tylko podczas włączania kompa?
    To troche ciekawe...

    > Nie.
    > Jest naprawdę sporo konfiguracji gdzie SSD poprawi osiągi
    > i warto go tam dołożyć. Co jednak nie znaczy że dotyczy to
    > każdej konfiguracji jak wmawia to aktualny grupowy krzykacz.

    Wydaje mi się, ze sobie dopowiedziałes...

    > Kup, podłącz, przetestuj i nie zapomnij napisać o wyniku testów.

    Pytam po to, zeby wiedzieć, zanim kupie...
    Sadziłem, ze Ty będziesz wiedział...

  • 20. Data: 2015-02-02 23:44:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > No faktycznie jak 50 cali to bez SSD nie podchodź.
    > Nawet jeśli ma to rozdzielczość HD Ready. :-)

    Znów czepiasz się pierdoły, 1/4 zdania, pomijając całą resztę...

    > Nie jestem takiego zdania.
    > Przydatność SSD zależy czy wymagasz startu tego centrum "w chwili
    > włączenia" czy masz czas poczekać tę minutę lub nie będziesz
    > go wyłączał.

    Ale powtorze pytanie - skąd to twierdzenie, ze SSD to przyspieszenie
    włączania i wyłączania?
    Pracuje na dyskach SSD na dwóch kompach i przyspieszenie nastapiło w wielu
    innych sprawach, zniknęło charakterystyczne przycinanie pracy, kiedy dyski
    zaczynają energicznie pracowac i musisz czekać az znowu ruszy.
    Na SSD nie ma takiego efektu.

> [...]
    > a kretyni wyskakują z radami że najszybsze i nie interesuje
    > ich że w najszybszych nie zmieszczę worka ziemniaków

    Mam wrażenie że znów sobie coś dopisałes.
    I zrozumiałbym to gdybys podał kontrargumenty.
    niestety na pytanie, jak Twoim zdaniem ma się moja sytuacja, odpowiadasz:
    nie wiem, kup dysk i powiedz co i jak. To ja dziękuję za taką radę...