  • Data: 2015-02-03 12:00:52
    Temat: Re: Jaki komp o omowo-media centerowo zastosowania
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-02-02 o 23:44, Budzik pisze:

    > ROTFL
    > No tak, nadal bedzie gorszy, tylko ze lepiej i szybciej sie na nim pracuje.
    > Jaja sobie robisz?

    Ty sobie jaja robisz.
    Procesor nie przyspieszy, pamięć nie przyśpieszy więc
    nie będzie pracował szybciej. Szybciej się uruchomi.

    > Ode mnie?
    > Hmm... Mam wrażenie, ze w tym wątku Ty wyspepujesz w roli eksperta a ja w
    > roli pytającego laika, ale jeżeli powtorzysz pytanie, ktore zadałes i na
    > ktore nie odpowiedziałem - spróbuje się poprawić.

    "I co z tego że u ciebie inny windows na innej płycie z innym
    kontrolerem SATA oraz z innym procesorem rzeczywiście tak szybko
    wstaje ? "
    "A dlaczego sądzisz że miałby dać takie samo jak na twoim kompie
    z i5 ? "

    > Sposób w jaki to ująłeś...
    > Czyli innymi słowy "załozyłes sobie". To bywa mylące...

    Skoro to założenie było błędne to dlaczego w ten sposób
    zabrałeś głos w dyskusji ? Co innego chciałeś wyrazić pisząc
    jak to jest u ciebie na całkiem innym sprzęcie i dlaczego
    to zrobiłeś ?

    > Która bardzo czesto jest wąskim gardłem (nie, nie zawsze, podano juz w
    > watku wiele czynnosci gdzie waskim gardłem jest procek lub RAM)

    Jest.
    Ale dalej zostaje jeszcze cała masa innych gardeł które pomijasz.

    > A ziemia jest okrągła...

    I tu dochodzimy do podstaw, to głównie od procesora zależy
    moc sprzętu i wszelkie RAIDy czy SSD poprawią ograniczenia
    w odczycie czy zapisie a szybkości wykonywanie operacji
    przez procesor nie zwiększą.
    Ale najłatwiej o tym zapomnieć. :(

    > I tylko wtedy?
    > Znaczy komputer zapisuje/odczytuje z dysku tylko podczas włączania kompa?
    > To troche ciekawe...

    Wtedy jest najbardziej zauważalny.

    > Wydaje mi się, ze sobie dopowiedziałes...

    Wydaje ci się.
    Ja nigdy nie twierdziłem że SSD jest złem wcielonym, ja twierdziłem
    że nie zawsze jest sens go używać.

    > Pytam po to, zeby wiedzieć, zanim kupie...
    > Sadziłem, ze Ty będziesz wiedział...

    w tym konkretnym przypadku (pytanie wątkotwórcy) przydatność SSD
    zależy czy wymagasz startu tego centrum "w chwili włączenia"
    czy masz czas poczekać tę minutę lub nie będziesz go wyłączał.
    Jak to będzie w przypadku płyty o którą ty spytałeś dochodzi
    niewiadoma na ile ta płyta zwolni osiągi dysku SSD.
    Ja tego nie wiem i nie mam jak sprawdzić. Więc nie pytaj
    tylko sprawdź sam i nie wstydź się napisać co pokazały testy.