  • 71. Data: 2009-02-03 09:22:17
    Temat: Re: Jaki kit wybrac?
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    b...@n...pl napisał(a):

    > Po pierwsze czy dwa zdjecią na wąskim kącie wystarczą, żeby pokryć taki
    > sam obszar jak jedno z szerokiego kąta?

    To niech będzie pięć. Tak czy owak proporcje rozmiarów obiektów bliskich
    i dalekich będą takie same w obu wypadkach.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 72. Data: 2009-02-03 09:23:48
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    ...::QRT::... wrote:

    > nie wiedziałem ze to tak działa

    Przy wyborze takiego odwzorowania nie da się np. zrobić panoramy szerszej niż
    180 stopni - w miarę zbliżania się do 180 rogi zaczynają "uciekać do
    nieskończoności".

  • 73. Data: 2009-02-03 09:27:32
    Od: "wiktor [wiki] matlakiewicz" <w...@s...pl>

    czeŚĆ,
    ... a dzień taki sam u nas jak u Was,
    napisał c...@p...onet.pl na pl.rec.foto.cyfrowa do nas:

    > Widziałam ostatnio w MediaMarkecie w Zabrzu, Canona EOS 1000D z dwoma
    > obiektywami za 1999 zł. Specjalistą nie jestem, ale może by się to
    > nadawało?

    W Euro też takie ostatnio widziałem ale to są obiektywy II.
    Bez stabilizacji, no i na jakość 18-55 II OIDP narzekania słychać.

    W okolicach świąt (zamówienie przed, dostawa po) kupiłem
    1000D z 18-55 IS i 55-250 IS za 229o.
    Bielski Eltkom, całkiem przyjemne ceny miewają.

    pozdrawiam
    Wiki

    --
    wiktor [wiki] matlakiewicz //^\\___ And when I vest my flashing sword
    8o ^ / And my hand takes hold in judgement

  • 74. Data: 2009-02-03 09:27:36
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Jan Rudziński napisał(a):
    > Cześć wszystkim

    > To niech będzie pięć. Tak czy owak proporcje rozmiarów obiektów bliskich
    > i dalekich będą takie same w obu wypadkach.

    Ale chodziło o to, że można "szybko" pstryknąć dwie fotki wąskim kątem,
    przy pięciu czas się wydłuża, a może być tak, że czasu nie ma na
    pstryknięcie dwóch (np zdjęcia z jadącego pociągu/samochodu).

    wer

  • 75. Data: 2009-02-03 09:38:39
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    b...@n...pl napisał(a):

    > Ale chodziło o to, że można "szybko" pstryknąć dwie fotki wąskim kątem,
    > przy pięciu czas się wydłuża, a może być tak, że czasu nie ma na
    > pstryknięcie dwóch (np zdjęcia z jadącego pociągu/samochodu).

    Zwróć uwagę, że odniosłem się do jednego zastrzeżenia: że obiektyw
    szerokokątny daje rzekomo inną proporcję rozmiarów bliskich i dalekich.
    Otóż to jest nieprawda - pod tym (i tylko tym!!!) względem zrobienie
    kilku zdjęć obiektywem zwykłym daje identycznego efekty.

  • 76. Data: 2009-02-03 09:51:58
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

    > co do twej watpliwosci w przeliczaniu czasow i przyslony.
    >
    > hybryda mierzy swiatlo inaczej niz panas stad dla tego samego kadru
    > pokazuja nieco inne EV.
    >
    > nie wiem czy to skumales - jesli nie to pytaj .

    Ja nie skumałem, bo nie rozumiem różnicy ponad 2 EV w pomiarze
    ekspozycji. Wyjaśnieniem byłoby to, że jeden aparat miał włączony pomiar
    matrycowy, a drugi punktowy, ale przecież nie porównujemy tu działania
    układów pomiaru światła, tylko jakość zdjęcia przy identycznej
    ekspozycji, a ekspozycja nie mogła być identyczna.
    Tak jak ci policzyłem - dla czasu 1/40 powinieneś ustawić 800ASA w
    Canonie, a dla 1/60 ok. 1000ASA, żeby uzyskać taką samą ekspozycję jak w
    hybrydzie, co mogłoby zmienić znacznie wyniki porównania na korzyść
    Canona tym razem. Przy 3200ASA równoważna ekspozycja do 1/10s 200asa (i
    tej samej przysłony) wymagałaby czasu 1/160s, co pozwalałoby już na
    fotografowanie dynamicznych scen w warunkach, w których twoja hybryda
    rejestrowałaby "duszki", a jak sam napisałeś - jakość zdjęcia z Canona
    na 3200ASA niewiele ustępuje 200ASA z twojej hybrydy.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 77. Data: 2009-02-03 09:52:47
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 2 Feb 2009 10:49:53 -0800 (PST), j...@g...pl
    napisał(a):

    > Jak ktoś ma czym to może robić.

    No przecież ja mam - aparat i Hugina - mogę zrobić jeszcze więcej
    niż ktoś kto ma tylko aparat z szerokim. A to że przy niektórych
    zdjęciach muszę poświęcić 5 minut na ich złożenie - jakbym nie
    miał czasu to bym się nie zajmował fotografią. Poza tym to i tak
    są drobiazgi w porównaniu z czasem który spędzam w ciemni
    nad każdą odbitką BW).

    Jak robię zdjęcia to mnie interesuje żeby zrobić zdjęcie "od tego drzewa do
    tego krzaczka", a nie żeby "zrobić zdjęcie obiektywem 24mm".

    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 78. Data: 2009-02-03 09:58:17
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jan Rudziński wrote:

    > Otóż to jest nieprawda - pod tym (i tylko tym!!!)

    E, pod każdym.

  • 79. Data: 2009-02-03 10:01:56
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 2 Feb 2009 22:52:10 +0100, ...::QRT::... napisał(a):

    > zwróć prosze uwagę iż szerokokątny obiektyw inaczej rysuje perspektywę.
    > Tego żadnym sposobem nie podrobisz sklejając rózne zdjęcia.
    > W tej uwypuklonej perspektywie leży IMO siła fajnych zdjęć krajobrazu.

    No akurat ja staram się nie uwidaczniać efektów wprowadzonych przez
    ultraszeroki kąt (chce ktoś kupić Zenitara 16mm na bagnet K prawie
    nieużywany?) i perspektywy w huginie staram się ustawiać na "naturalnie
    wyglądające".
    No ale jak ktoś lubi to niech robi jak lubi - w końcu o to chodzi
    żeby mieć z tego przyjemność :-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 80. Data: 2009-02-03 10:10:37
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Mateusz Ludwin napisał(a):

    > E, pod każdym.

    Niekoniecznie. Zniekształcenia na krawędziach będą inne - ale to zdaje
    się można zasymulaować.