  • 51. Data: 2010-02-21 06:52:06
    Temat: Re: Jaki język? [antyK trybik]
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "proglem" <c...@s...net> napisał w wiadomości
    news:hlq8d0$53m$2@news.mixmin.net...
    > "Przemyslaw Osmanski" rozwiązał/a/o:
    > jakich zasad? :->

    Zapewne nauka BASIC'a jest łamaniem zasad już samym w sobie. ;)

    Tak to już jest, że poglądy o językach programowania opierają się na
    stereotypach.

    I tak:

    1. Java jest ciężka, powolna i służy do programowania apletów.
    2. Javascript to uproszczona, skryptowa wersja javy.
    3. VB.NET jest bardzo archaiczny, ma egzotyczną składnię i do niczego się nie
    nadaje, bo to przecież Basic.
    4. Delphi dzieci uczą się programowania w szkołach, więc do niczego
    poważniejszego się nie nadaje, i w zasadzie już umarł.
    5. Programiści PHP to debile, zresztą to nie są programiści.
    6. Od C++ lepiej nie zaczynać, bo jest cholernie trudny, lepiej zacząć od C.
    7. C# to taki ulepszony C++ :)))

    Znacie jeszcze jakieś stereotypy? :)

    j.

  • 52. Data: 2010-02-21 07:09:43
    Temat: Re: Jaki język?
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Warunek" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    > może moja propozycja dot. php trochę odbiega od tego, co
    > napiszę, ale lepiej OOP uczyć się dłużej niż na dziwnie
    > uproszczonych językach
    > co jest na topie: Internet,
    > co najbardziej lubią robić dzieci: to czego nie wolno.
    > jestem przekonany, że łatwiej dziecku nauczyć się
    > programowania przez ogólną frajdę z włamu, xss, sql-inc...
    > dekompilacji, crackowania, itd
    > i tu żaden język typu basic,jean,prolog... nie są trendy:)

    Być może wkrótce o tym pomyśli, ale jak będzie nieco starszy (12-13 lat).

    Młodzik zechce być:

    - hackerem
    - projektantem gierek
    - webmasterem

    A tutaj dominują: C/C++, PHP, MySQL, Flash, OpenGL, Linux... ;)
    Niezbędne narzędzie każdego hackera:
    -Notepad, devC++. :)))
    -Neostrada (opłacana przez mamę)

    W wieku 15 lat będzie przekonany o swoim profesjonaliźmie i otworzy biznes w
    sieci.
    Za 150 zł wykona każde zlecenie, max. w ciągu 2 dni!

    j.

  • 53. Data: 2010-02-21 11:09:22
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 21 Feb 2010 02:23:51 +0100, "slawek" <s...@h...pl> wrote:

    >Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    >grup dyskusyjnych:pnuvn55dt6gfm599hjhvu8kjtlhgfa2cba@4ax.
    com...

    >Ale po co pisać "okienkowy program z bajerami"?
    >
    >Zdziwiłem się, jednak to prawda - 90% pracy to robienie okienkowości w
    >programach które tego nie potrzebują. Linux jest dlatego tak dobry, bo nikt
    >w nim nie szaleje z robieniem okienkowych programów tam, gdzie wystarcza
    >konsola.

    OK, wyjaśniłeś mi swoją motywację.
    Z drugiej strony program sekwencyjny jest prostszy do ogarnięcia,
    szczególnie na samym początku.

    >Bynajmniej.
    Nie upieram się. Z .NET bawię się od niedawna a jedyny problem z
    certyfikatami to spotkałem w makrach z Officea ;)

    >Och, ja wiem jakie są zalety (i wady) .NET . Rzecz w tym, że to jak danie
    >szlifierki kątowej - dyskutujemy o tym, jak uczyć 10-latków - a nie o tym,
    >co powinno być na pierwszym semestrze informatyki :)

    I też parę ciekawych propozycji się pojawiło.

    Na koniec dołożę jeszcze jedną cegiłkę (ale raczej bardziej
    zaawansowaną) zobacz jeszcze to: http://www.clickteam.com/website/usa/

    To jest taki wizualny kreatorek gier (ale ja się nigdy tym nie
    bawiłem), o którym wiem dlatego, iż jest to kontynuacja firmy
    wydającej Amosa na Amigę (a to milusi Basic był) a zarazem konkurent
    Blitza, którego wymieniłem wcześniej.

    Możesz też poszukać w internecie gry/programu Klik&Play, który jest
    wcześniejszym stadium rozwojowym tego, co jest na stronie clickteamu.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 54. Data: 2010-02-21 14:24:22
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    net...
    > Excel fajna rzecz, ale kosztuje...
    > Mysle, ze malowanie w takim darmowym VS 2008 i troche kodu pod kontrolki,
    > to dla 10cio latka mila zabawa w programowanie.

    Hmmm, myślę że Visuale to mniej więcej dla 14-16 latka są - lub nawet
    starszych. Dla 10-latka trochę to przyciężkie.

    slawek

  • 55. Data: 2010-02-21 14:30:50
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Warunek" <k...@t...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hlqjk4$6g0$...@n...task.gda.pl...
    > co najbardziej lubią robić dzieci: to czego nie wolno.

    Nie wolno - to czasem oznacza po prostu nie wolno - i czasem to jest dla
    dobra dziecka.

    > jestem przekonany, że łatwiej dziecku nauczyć się
    > programowania przez ogólną frajdę z włamu, xss, sql-inc...
    > dekompilacji, crackowania, itd

    "Włam", "crackowanie"? Krzysiu, masz ty rozum - chcesz uczyć dziecko jak ma
    popełniać przestępstwa?!

    Dekompliacja - aby to zrobić trzeba już umieć programować - i to dość
    biegle. Stanowczo nie jest to coś, czym powinny zajmować się dzieci.

    > i tu żaden język typu basic,jean,prolog... nie są trendy:)

    Najpierw poszukaj sobie coś, czym był Jean. A potem pisz że nie jest
    "trendy". ROTFL

    slawek

  • 56. Data: 2010-02-21 14:38:27
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał w wiadomości grup
    ..
    > Młodzik zechce być:
    >
    > - hackerem
    > - projektantem gierek
    > - webmasterem

    Ani jednym, ani drugim, ani pewnie trzecim. Możliwe że prawnikiem. Ma po
    prostu dobrze zrozumieć istotę programowania i zakres możliwości komputerów.

    > Za 150 zł wykona każde zlecenie, max. w ciągu 2 dni!

    Jacem, zakładając że miesiąc to 30 dni, daje to 15 zleceń, czyli pensyjkę
    tak mniej niż 2 tysiące PLN netto. Może dla ciebie to oszałamiająca ilość
    "kasy". I to chyba najlepiej określa kim jesteś.

    slawek

  • 57. Data: 2010-02-21 14:42:32
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]
    > 5. Programiści PHP to debile, zresztą to nie są programiści.
    > 6. Od C++ lepiej nie zaczynać, bo jest cholernie trudny, lepiej zacząć od

    8. Fortran nie jest już używany.

    slawek

  • 58. Data: 2010-02-21 14:54:09
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 21 Feb 2010 12:09:22 +0100, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> wrote:

    PS. Ja załapałem bakcyla na Logo, jak zacząłem za jego pomocą rysować
    domki itp. obrazki a już zupełnie byłem dumny z siebie, jak zrobiłem
    chodzący zegarek :)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 59. Data: 2010-02-21 14:54:24
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "proglem" <c...@s...net> napisał w wiadomości grup
    >[o języku angielskim]

    Są dwie możliwości: po polsku - lub po angielsku.

    Pierwsza pięknie wpisuje się w takie ciągutki nacjonalistyczne. Tylko że
    wcześniej czy później - pojawić się może problem - choćby gdy trzeba będzie
    przeczytać cudzy kod.

    Druga możliwość przyzwyczaja do realnego życia - pokazuje iż nauka języka
    angielskiego przydaje się do czegoś praktycznego i to w dość naturalny
    sposób.

    slawek

  • 60. Data: 2010-02-21 15:41:48
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "slawek" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ani jednym, ani drugim, ani pewnie trzecim. Możliwe że prawnikiem. Ma po
    > prostu dobrze zrozumieć istotę programowania i zakres możliwości

    Zabolało?
    Każdy liczy na to, że jego dziecko będzie KIMŚ, gdy dorośnie.
    Ale różnie z tym bywa.

    > Jacem, zakładając że miesiąc to 30 dni, daje to 15 zleceń, czyli pensyjkę tak
    > mniej niż 2 tysiące PLN netto.

    Dobrze policzyłeś.
    Zajrzyj na http://zlecenia.przez.net
    To zrozumiesz o co mi chodziło, zamiast się burzyć.

    Może dla ciebie to oszałamiająca ilość

    Bynajmniej.

    > "kasy". I to chyba najlepiej określa kim jesteś.

    Kim jestem? :-)

    Bez urazy.
    Post nie był skierowany personalnie do Twojego syna, że poczułeś się tym tak
    doknięty.

    j.