  • Data: 2010-03-03 17:21:19
    Temat: Re: Jaki język?
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jędrzej Dudkiewicz" <j...@g...com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hmlrvl$pi5$...@n...onet.pl...
    > Zwróć uwagę, że napisałeś powyżej coś w stylu "nie musi wygrywać" - w
    > tetrisa nie da się "wygrać", można tylko mieć więcej punktów niż inni,
    > można więc chyba założyć, że chodziło Ci o to, że program nie musi grać
    > optymalnie.

    Zgoda, nie musi grać optymalnie. Jednak powinien grać uczciwie. Powiedzmy...
    powinien grać na tyle dobrze, aby nie grać gorzej niż człowiek ;)

    >To poważnie zaniża poziom konkursu i jednocześnie sprawia, że Twoje uwagi
    >powyżej do ustalonych przez Ciebie zasad konkursu chyba

    Nie ma konkursu. Po prostu chodzi mi o to, że każdy (chyba) potrafi sobie
    wyobrazić, jak taki program mógłby próbować stworzyć: ile czasu i jaki duży.
    Czy te wyobrażenia w jakikolwiek sposób są zgodne z rzeczywistością/prawdą?
    To nie jest istotne... Bo nie chodzi mi o program, ale o to jak ludzie
    używający różnych języków widzą poziom złożoności zagadnienia. Innymi słowy:
    jak wybrany przez programistę język wpływa na wyobraźnię programisty.

    Były propozycje różnych dydaktycznych języków. W Small Basic jest np.
    przykładowy Tetris (ale grać w to ma człowiek). Zainteresowało mnie, ile
    razy dłuższy byłby ten program w Small Basic, gdyby musiał sam sobie klocki
    układać i to nie oszukując. I jak byłby to długie/duże/trudne - gdyby
    zamiast Small Basic brać np. Pascala czy C++ z STL ?

    > PS. Oczywiście dwa wieczory na program grający optymalnie to, nazwijmy to,
    > grube niedoszacowanie.

    Zgoda, lecz jak na razie "w bazie danych" mam że 500 linii i 10 godzin w
    przypadku prostych języków obiektowych ogólnego stosowania, takich C#.

    slawek