  • Data: 2014-08-21 01:01:30
    Temat: Re: Jaki jest "lejek: w Play po wyczerpaniu pakietu danych
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "marfi" 53f4ed1c$0$3060$6...@n...neostrada.pl

    >> Miało to miejsce około roku 1986.

    > Jesteś pewien, że już w 1986?

    Nie -- mogło to być na początku 1987 roku albo na przełomie lat 1986/1987.

    > W 1995 realizowałem transmisję danych z WGPW do telegazety

    Wtedy to już zaczynało szaleć wszędzie -- na komutawkach.
    W 1998 net via modem_telefoniczny (nie pamiętam numeru
    telefonu, ale jakiś z masą 2; login i hasło -- ppp)
    szalał w całej Polsce a TP kosiła po kilka (zwykle
    ludzie mówili o około 400 plnach/miesiąc) stówek od
    każdego jelenia. ;)

    Najpierw impuls trwał 3 minuty, później minut -- impulsywne ;)
    zachowanie towarzyszyło więc takim jak ja. ;) (znienacka rwałem
    rozmowę w kafejkach, widząc kres impulsu; net służył mi głownie
    do ciągania informacji o przetargach -- w kafejkach byłem przy
    okazji tego ciągania)

    Gdzieś około roku 1999 szlagierem był modem dający 56 kb/s -- ale
    tylko w rojeniach. Pojawiły się najpierw takie modemy, które dawały
    mniej, ale zapowiadały możliwość apgrejdu do 56 kb/s w przyszłości,
    która nie nadeszła. :)

    Mam zewnętrzny modem 56 kb/s z faxem oraz pamięcią nieulotną
    na pocztę głosową i diabli wiedzą z czym jeszcze. Kosztował
    albo coś około 5 stów plnów, albo koło 7 -- nie pamiętam. :)

    > zaczynając od modemu 2400 baud a nieco później na "rakiecie"
    > Zyxela na łączu sztywnym z prędkością 38400 baud.

    Ja miałem na komutawce.
    Połączony był terminal (53°09'21.7"N 23°11'02.4"E)
    z (53°08'00.9"N 23°08'54.7"E) komputerem.

    Niby mogę mylić lata, ale pamiętam, że to raczej było wtedy,
    gdy ,,odwiedziłem'' szpital skórny i neurologiczny, a to miało
    miejsce chyba właśnie wtedy. W neurologicznym miałem rocznikiem
    20 lat, ale miesiącami mi trochę brakowało, więc nazywałem siebie
    nastolatkiem. Jako że przybyłem na świat w lutym, -- neurologię
    nawiedziłem na początku 1987 roku. Zaś skórny był jesienią, na
    kilka miesięcy przed neurologicznym.

    Gdy byłem na neurologii -- w Białymstoku panowały mrozy.
    Wówczas -15 to był silny mróz, obecnie -25 to nic nadzwyczajnego,
    bo ze dwa lata temu (na wiosnę roku pańskiego 2011 powiesiłem
    hybrydy TPlinka , więc zimą 2011/2012) zeszło w okolice -30.

    BTW -- te hybrydy pracują poprawnie do dziś, ale uschło jedno
    z przeszkadzających drzew, zaś inne drzewa nieco podrosły. Na
    razie szybkość wskazywana przez te hybrydy przekracza 30 Mb/s
    (przed uschnięciem drzewa było mniej), co ponoć jest efektem
    niemożliwym do uzyskania w 802.11 g -- jak granica rozsądna. ;)

    Co jakiś czas hybrydy są restartowane -- bez takich restartów
    szybkość spada niemal do zera. (do kilkuset kb/s) Zerwanie
    łączności pomiędzy hybrydami na ,,dłuższy'' czas (nie pamiętam,
    na ile nastawiłem, ale to czas sekund) automagicznie resetuję
    hybrydę ,,dalszą'', zaś ,,bliższą'' restartuję ręcznie poprzez
    wyciagnięcie wtyczki z gniazdka zasilającego.

    Co jaki czas? Bywa, że co pół roku, bywa, że co miesiąc.
    Nie wiem, od czego zależy ów czas.

    Na zwiększenie szybkości obok uschnięcia drzewa może mieć
    wpływ zmniejszenia liczby (z około 300 po obu stronach do
    około 130 po obu stronach; było 300 + 300; jest 130 + 130,
    ale z dokładnością do 50 sztuk) pobliskich anten nadających
    (zakłócających) na 2.4 GHz. Nie wiem, co spowodowało
    zmniejszenie liczby nadajników -- być może część ludzi
    przeszła na 5 GHz.

    Ja mam na 2.4 GHz -- i cieszę się!!!!

    Jeśli by moja siostra zmądrzała i odkupiła (płacąc nie jej pieniędzmi)
    ode mnie te hybrydy, wstawiłbym w ich miejsce 802.11 n na 5 GHz/150 Mb/s.
    Siostra mieszka w tym samym bloku, w którym mam ,,dalszą'' hybrydę.
    Mieszka tam ponad 20 lat i nie ma żadnego dostępu do internatu, choć
    mogłaby mieć od kilku lat za free -- na przełomie wieków (gdy było
    drogo) chętnie korzystała z netu. :) Obecnie chyba płaci bajońskie
    sumy za stacjonarny telefon i spore za komórkowy...

    -=-

    Tak jakoś wygląda moja łączność.

    -- w 1986 roku 300 bitów/s przez parę tygodni
    -- gdzieś około jesieni 1998 roku w teoretycznych
    porywach do 56 kb/s
    -- od 2001 do sierpnia 2008 (ale płaciłem tylko
    do maja) na łączu kablowym około 256 kb/s;
    może pod koniec tego okresu na 512 kb/s
    -- od połowy sierpnia 2008 do jesieni 2010 roku
    na dziko od sąsiadów po WiFi (nawet nie wiem,
    od kogo; najpierw notebookiem, później postawiłem
    APCek i podłączyłem go do notebooka za pomocą drutów
    RJ45, aż wreszcie APC podpiąłem do APka; obecnie
    ten APek nie jest używany w ogóle, gdyż ma zbyt
    mały zasięg -- w 2012 roku dokupiłem inny APek,
    zaś APCek podłączyłem do TV)
    -- od jesieni 2010 do wiosny 2011 roku bez dostępu :)
    (miałem 400 metrów stąd i miałem netbook ważący około 1 kilograma)
    -- od wiosny 2011 do teraz mam mostek na hybrydach TPlinka;
    przed tym po ethernecie i RJ45
    -- od lata 2012 roku do tej pory mam dwie karty Aero2
    -- od czerwca br. mam lejek z Virgin Mobile

    Z końcówek mam: dwa używane laptopy; smartfon i tablet;
    bramkę VoIP; dwa czynne desktopy, których nie używam od
    dawna; jeden desktop, ale niekompletny... Wspomniany TV
    nie jest u mnie. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'