  • 1. Data: 2010-07-06 09:48:58
    Temat: Jaki hosting - konkretny przykład statystyk
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    Witam,

    jest sklep postawiony na Prestashop, tu są statystyki za czerwiec:
    http://img204.imageshack.us/f/statshv.jpg/ - w tym momencie chodzi na
    tanim serwerze, który kompletnie nie wyrabia i trzeba to przenieść.

    Wstępnie dostaliśmy takie propozycje:

    http://www.iq.pl/oferta/serwery-wirtualne/ - pakiet Advanced
    15 GB

    http://www.kei.pl/?stronka=hosting/pakietbiuropro - pakiet Biuro Pro

    http://home.pl/serwery/unix - Business
    Server

    Pytanie, co wybrać żeby nie wtopić? Planowana jest dość intensywna
    reklama tego sklepu i ruch wzrośnie około 4x w stosunku do tego co było
    w czerwcu.

    --
    kamil d

  • 2. Data: 2010-07-06 10:31:52
    Temat: Re: Jaki hosting - konkretny przykład statystyk
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 06 Jul 2010 11:48:58 +0200, kamil d napisał(a):

> [...]
    > http://img204.imageshack.us/f/statshv.jpg/ - w tym momencie chodzi na
    > tanim serwerze, który kompletnie nie wyrabia i trzeba to przenieść.

    Z tych trzech wybrałbym IQ, bo z nimi mam najlepsze doświadczenia.
    Support w porządku, dają to obiecują, policzcie tylko czy wybrany serwer
    podoła planowanemu ruchowi i tyle.
    Ostatnio dostałem wiadomość, że jedno z kont za bardzo obciąża serwer i nie
    przedłużą umowy na nie. Konto takie zupełnie tanie, ale podoba mi się
    polityka, bo informują na 2 miesiące wprzód o problemie i nie wypowiadają
    natychmiastowo - mam czas na reakcję (tudzież optymalizację serwisów).

    Z Kei mam pośrednio mało przyjemne doświadczenia z posiadania serwera
    wirtualnego. Zainstalowane narzędzia pracowały bardzo wolno, pomimo małej
    liczby użytkowników (20-30), nie mogliśmy dojść co się dzieje przez kilka
    tygodni (różne firmy je robiły, a dywagowaliśmy że coś jest źle
    zoptymalizowane). Narzędzia przeniesiono do OVH (też wirtualka) i wszystko
    zaczęło pracować sprawnie.

    Home to w ogóle nie polecam, chociaż z ich wirtualkami do czynienia prawie
    nie miałem.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2010-07-06 11:10:35
    Od: Maniek <m...@i...pl>

    On 6 Lip, 11:48, kamil d <k...@t...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Pytanie, co wybrać żeby nie wtopić? Planowana jest dość intensywna
    > reklama tego sklepu i ruch wzrośnie około 4x w stosunku do tego co było

    To jest właśnie prestashop. Niecałe 100 odwiedzin dziennie i już
    trzeba zmieniać hosting na mocniejszy
    Zastanów się może nad optymalizacją presty lub zmianą oprogramowania.

    Wiem że plugin z rotatorem ofert na stronie głównej potrafi zajechać
    serwer.

    pozdr.
    Maniek
    blog.mkinternet.pl

  • 4. Data: 2010-07-06 13:06:31
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 06 Jul 2010 11:48:58 +0200, kamil d napisał(a):

    > Pytanie, co wybrać żeby nie wtopić? Planowana jest dość intensywna
    > reklama tego sklepu i ruch wzrośnie około 4x w stosunku do tego co było
    > w czerwcu.

    Z tej trójki mam doświadczenie z IQ i home.pl. IQ polecam, home.pl
    odradzam (masówka).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2010-07-07 20:53:09
    Od: RD <r...@g...com1>

    Maniek pisze:

> [...]
    > Zastanów się może nad optymalizacją presty lub zmianą oprogramowania.
    >
    > Wiem że plugin z rotatorem ofert na stronie głównej potrafi zajechać

    Dołączę się, ponieważ chciałem skorzystać z tego oprogramowania. A co
    w zamian polecasz, jeśli nie Prestę? Magento? OSCommerce? Joomlę+VM!? ...

    Pozdr,
    Rafał

  • 6. Data: 2010-07-08 12:20:17
    Od: "Kotlet mielony" <b...@b...blabla>

    trzymaj sie z daleka od home i nazwa to gowno nie nadajace sie na sklep
    (totalnie zamula strony oparte na bazie). goraco polecam
    linuxpl.com, strona działa mi szybciej niz (portal) niz na dedykowanym
    serwerze w ovh, natomiast sklep oparty na oscommerce ktory ladowal sie kilka
    dobra sekunde (jak nie dluzej) na nazwa smiga takze bardzio ladnie
    (http://sklep.wielobranzowy.eu/)

    P.

    --
    http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl
    / - rewelacja !

  • 7. Data: 2010-07-09 08:26:18
    Od: ds <a...@e...pl>

    Kapsel wrote:

    > Home to w ogóle nie polecam, chociaż z ich wirtualkami do czynienia prawie
    > nie miałem.

    Ja miałem, Prestashop i home.pl to proszenie się o kłopoty, ten sklep po
    prostu źle działa na home.pl

    Sama presta jest ok, chociaż ma kilka bugów które mnie wkurzają
    niemiłosiernie.

    Virtuemart nie polecam, pisany dla joomli 1 przerabiany tak żeby działał pod
    1.5, generalnie fatalny do modyfikacji, trzeba rzeźbić sporo (robiłem
    porównywarkę i negocjacje cenowe, przerabiałem layout itp/itd) - masakra.
    Czekam na lifting silnika ale się nie doczekam chyba.

    Z płatnych fajny jest shoper można go zobaczyć np. tutaj:
    http://ubierajsie.pl - kosztuje 1000 zł. Linku nie podaję jak ktoś bedzie
    chciał to sam znajdzie.

    Co do OSCommerce to się nie wypowiem bo miałem 0 styku, no może poza
    podejrzeniem źródeł - już więcej nie chcę, tak samo jak joomla vm.

    ds

  • 8. Data: 2010-07-11 10:49:11
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-07-07 22:53, RD pisze:
    > Dołączę się, ponieważ chciałem skorzystać z tego oprogramowania. A co w
    > zamian polecasz, jeśli nie Prestę? Magento? OSCommerce? Joomlę+VM!? ...

    Magento dobija maszyny tak samo jak Presta, jak nie gorzej. ;-)

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 9. Data: 2010-07-12 16:18:22
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Mateusz Papiernik pisze:

    > Magento dobija maszyny tak samo jak Presta, jak nie gorzej. ;-)

    100x gorzej. Magento to armata.
    Presta jest swietna, ale z mojego doswiadczenia z nia mocno kuleje w
    kwestii indeksow bazy danych. Wystarczy przesledzic mysql-slow.log,
    dorobic brakujace indeksy i juz zaczyna smigac.

    --
    http://www.artveo.pl/

  • 10. Data: 2010-07-20 11:11:21
    Od: perszing <t...@j...moj.adres.email.pl>

    W dniu 2010-07-06 11:48, kamil d pisze:

> [...]
    > http://img204.imageshack.us/f/statshv.jpg/ - w tym momencie chodzi na
    > tanim serwerze, który kompletnie nie wyrabia i trzeba to przenieść.

    Ja jestem zadowolony z IQ.pl. Nie wiem czy serwer Advanced nie jest na
    wyrost. Statystyki, ktore pokazales sugeruja, ze wszystko powinno smigac
    na najtanszym STANDART.

    p.