  • 11. Data: 2011-10-15 10:04:43
    Temat: Re: Jaki dysk SSD SATAIII kupi? OCZ czy ADATA?
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Latet wrote:

    > Niegłupia rzecz... Nawet dla samego USB3 warto (choć nie mam odniesienia do
    > ceny, tylko do funkcjonalności). Choć mogliby i z tyłu też dać wyjście SATA
    oraz
    > zasilające.
    >
    > Jak się z tego bootuje system? Co się w BIOS ustawia, aby system ruszył z dysku
    > podłączonego do takiej karty?

    z tego co wiem, to dysk pojawia się w biosie, jako podpiety do kotrolera
    trzeba ustawić, by z tego system się bootował i tyle.

    > A jeszcze inny problem to pewnie instalacja
    > systemu, ciekawe czy trzeba instalować od nowa, czy też podła przepiąć do tego
    > kontrolera dysk z systemem działającym od dawna (pewnie jeśli działa w trybie
    > AHCI to szanse są...).

    na Win7 przepinasz i dziala.
    Jeśli wsześniej nie miałeś AHCI to wcześniej trzeba zrobić mały wpis w rejestrze

  • 12. Data: 2011-10-15 10:04:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Rafał Łukawski napisa?(a):

    > W praktyce są - ASUS U3S6

    Trzeba miec tylko wolny port PCI-E x16 bo wpinanie tego w x1 nie ma
    sensu ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 13. Data: 2011-10-15 10:06:58
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    januszek wrote:

    > Rafał Łukawski napisa?(a):

    > Trzeba miec tylko wolny port PCI-E x16 bo wpinanie tego w x1 nie ma
    > sensu ;)

    w slot x1 nie wyjdzie, chyba...
    a dlaczego nie ma sensu?

  • 14. Data: 2011-10-15 10:11:22
    Temat: Re: Jaki dysk SSD SATAIII kupić? OCZ czy ADATA?
    Od: TheWarAgainstTerror <n...@o...pl>

    przy okazji tematu SSD: czy najszybszy obecdnie dysk HDD np 7K1000.D
    dostępny za 260zł z odczytem 180MB/s będzie porównywalny z najtańszym
    dyskiem SSD 90MB/S w tej samej cenie na płycie z SATA II ??????????

  • 15. Data: 2011-10-15 10:16:37
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    TheWarAgainstTerror wrote:

    > przy okazji tematu SSD: czy najszybszy obecdnie dysk HDD np 7K1000.D
    > dostępny za 260zł z odczytem 180MB/s będzie porównywalny z najtańszym
    > dyskiem SSD 90MB/S w tej samej cenie na płycie z SATA II ??????????

    To zależy do czego się ten SSD użyje. Jeśli do systemu to tak, bo czas
    dostępu (w SSD prawie nie występuje) odgrywa tutaj kluczową rolę.

  • 16. Data: 2011-10-15 10:46:10
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-10-15 12:01, Andrzej wrote:

    > tak,
    > tyle, że to PCIe x4 i nie pasuje do mojej płyty :(

    Wejdzie do PCIex16, ale pewno masz tylko jedno gniazdo..

    > Ten by mi się nadał (ECS S6M2) :
    > http://www.hotfix.pl/ecs-u3n2-ecs-s6m2-kontrolery-us
    b-3-0-oraz-sata-iii-na-pci-e-n2844.htm

    > ale nigdzie tego kupić nie można :(
    > dziwna sprawa. Jest towar, ale nie na sprzedaż.

    Pewno aktualnie nie ma w hurtowniach, co w tym dziwnego? To jest w 100%
    normalne dla każdego sprzedawcy ;)

    Generalnie w PL (na rynku dystrybutorow) bardzo trudny jest dostep do
    sprzetu niszowego, co ciekawe to juz wyglada lepiej w Czechach nie
    mowiac juz o zachodzie..

  • 17. Data: 2011-10-15 10:53:05
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    b-3-0-oraz-sata-iii-na-pci-e-n2844.htm

    > ale nigdzie tego kupić nie można :(
    > dziwna sprawa. Jest towar, ale nie na sprzedaż.

    http://www.digitus.info/pl/produkty/akcesoria/karty-
    rozszerzen/karty-rozszerzen-pc/sata-ide/ds-30106/

    Na pewno jest dostepny w PL :)

  • 18. Data: 2011-10-15 11:08:47
    Od: Andrzej <a...@w...pl>

    Rafał Łukawski wrote:

    b-3-0-oraz-sata-iii-na-pci-e-n2844.htm

    > http://www.digitus.info/pl/produkty/akcesoria/karty-
    rozszerzen/karty-rozszerzen-pc/sata-ide/ds-30106/

    > Na pewno jest dostepny w PL :)

    dzieki!
    widzę, że jest (był) nawet na allegro.
    Jednak cały czas odnosze wrażenie, że dużego wyboru nie ma.
    Ten w zasadzie jest jedyny i dodatku z P-ATA.
    Pewnie dlatego taki drogi ;(

  • 19. Data: 2011-10-15 20:17:10
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Andrzej wrote:

    > w slot x1 nie wyjdzie, chyba...

    da sie, nawet bez ciecia zlacza ;)

    > a dlaczego nie ma sensu?

    za mala przepustowosc

  • 20. Data: 2011-10-16 05:57:25
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej napisa?(a):

    rozszerzen/karty-rozszerzen-pc/sata-ide/ds-30106/

    > dzieki!
    > widzę, że jest (był) nawet na allegro.

    Parametry tego urządzenia są bez sensu. Bo jak inaczej nazwać obsługę sata-3
    6Gbps (czyli ok 750MB/s) przez 3 razy wolniejsze złącze PCI-E x1 (maks
    przepustowość 250 MB/s)?

    > Jednak cały czas odnosze wrażenie, że dużego wyboru nie ma.
    > Ten w zasadzie jest jedyny i dodatku z P-ATA.
    > Pewnie dlatego taki drogi ;(

    Skoro nawet taki pseudo "kontroler" jest drogi to bardziej
    opłaca się upgrade płyty głównej niż inwestycja w kontroler.

    j.