  • 11. Data: 2011-08-28 17:00:52
    Temat: Re: Jaki dysk 2 TB z dobrym współczynnikiem jakość/cena?
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > Jest Seagate Barracuda XT 2TB (ale to zupelnie inny dysk niz momentus XT ;) )
    > http://luktronik.pl/pl/p/Seagate-2TB-3.5-ST32000641A
    S-XT-7200.12-64MB-SATA-III/122

    Ale Ty go tu polecasz, czy nie koniecznie?
    Bo nie jest szczególnie tani, a osiągi ma średnio-dobre:
    http://dyski.cdrinfo.pl/dyski/1157-Seagate-ST3200064
    1AS-Barracuda-XT-2000-64-SATA-6Gb .
    No i ma aż 4 talerze, trochę sporo, wolałbym 3, ale chyba jedynym dyskiem 2TB z
    3 talerzami jest Samsung F4EG?

  • 12. Data: 2011-08-28 17:07:05
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    D20EARS-Caviar-Green-2000-64-SATA-II

    > No bo to green... one sa zazwyczaj wyraznie wolniejsze od 7200

    Ten też green 5400 a znacznie szybszy:
    http://dyski.cdrinfo.pl/dyski/1287-Samsung-HD204UI-F
    4EG-%28EcoGreen%29-2000-32-SATA-II

    latet

  • 13. Data: 2011-08-28 17:13:03
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-08-28 19:00, Latet wrote:
> [...]
    > No i ma aż 4 talerze, trochę sporo, wolałbym 3, ale chyba jedynym
    > dyskiem 2TB z 3 talerzami jest Samsung F4EG?

    Producenci wprost nie chwala sie liczba talerzy (dlatego, ze zmieniaja
    to w czasie). Co do wynikow, wez pod uwage, ze system zajmuje gora 10%
    pojemnosci dyski - jakie wtedy bedziesz mial osiagi (transfer + czas
    dostepu)?

  • 14. Data: 2011-08-30 08:06:20
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > przy niedawnej wymianie sprzetu zaminilem moje f3 na f4eg, poza pojemnoscia
    > roznicy nie widac, transfery ~10% mniejsze, na szczescie czas dostepu tez
    > plusem jest to ze sa duzo cichsze i znacznie mniej wibruja niz f3 a trzeba
    > przyznac ze na f3 w tym temacie narzekac i tak nie bylo mozna
    > ogolnie - o ile bedziesz na nim trzymal dane z ktorych korzystasz sporadycznie
    > to jak najbardziej sie na system nadaje, jezeli jednak bedziesz go uzywal
    > powazniej to moze warto sie zastanowic nad osobnym dyskiem na system

    Chyba jednak daruję sobie inne dyski i kupię Samsunga F4EG (jestem
    przyzwyczajony do Samsungów, jadę na nich od lat). Z tych najtańszych jest on
    najszybszy (wyraźnie szybszy niż dyski "green" od WD). Natomiast za odczuwalnei
    szybsze dyski 2TB innych producentów trzeba zapłacić już znacznie więcej (bliżej
    500 zł), więc postanowiłem zainwestować w SSD.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 15. Data: 2011-08-30 18:55:57
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Latet wrote:
> [...]
    > szybsze dyski 2TB innych producentów trzeba zapłacić już znacznie więcej (bliżej
    > 500 zł), więc postanowiłem zainwestować w SSD.

    bardzo dobre rozwiazanie, jade tak od lat :)

  • 16. Data: 2011-08-31 00:19:26
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 28.8.2011, Latet napisał(a):

    > Ten też green 5400 a znacznie szybszy:
    > http://dyski.cdrinfo.pl/dyski/1287-Samsung-HD204UI-F
    4EG-%28EcoGreen%29-2000-32-SATA-II

    Polecam. Mam go w NASie od bodajże marca i (odpukać) żadnych problemów.
    Wyniki testów jakie wcześniej robiłem pokrywają się z tymi na tej stronie.
    Dałbym mu tylko wyższą ocenę niż tam, bo jako "magazyn" IMO nadaje się
    świetnie, na OS niekoniecznie. ;D
    --
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://uwolnijlaptopa.pl/