  • 61. Data: 2010-01-17 02:02:23
    Temat: Re: Jaki dekoder cyfrowy powinien mieć TV ?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "MKi" <e...@t...op.pl> napisał w wiadomości
    news:hinkhv$j0n$2@news.onet.pl...

    > Byłem niedawno u rodziny we Włoszech - mają w naziemnej
    > TV cyfrowej chyba z 70 kanałów, w zapadłej wiosce w Dolomitach.

    Fajnie byłoby mieć rodzinę w Dolomitach - można by się było im zwalić na
    głowę ;-) zamiast wynajmować apartament i nie byłoby przymusu, że od soboty
    do soboty.
    P.G.

  • 62. Data: 2010-01-17 02:26:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    Sunday, January 17, 2010, 2:38:16 AM, you wrote:

    > RoMan. Głupio mi się robi, jak tak piszesz, bo w tej kwestii (zdrowo)
    > przesadzasz.

    Nie bądź taki skromny - mój syn się uczył z Twojej książki. Które to
    już wydanie wyszło? Bodaj czwarte, w PWN. Księgarnie pozycjonują w
    kategorii "podręczniki akademickie"...

    To, że ja wokół siebie robię trochę zamieszania z przetwornicami o
    niczym nie świadczy - jak mawiają na Mydelniczce Allegro - czysta
    "krełacja" ;) A na pewno propaganda ;D

    Strasznie denerwuje mnie, jak wpada tu jeden z drugim mastaha
    serwisant, co to prawo Ohma zapomniał ale "wymień kondy!" nawet po
    nocach krzyczy, to sobie tylko myslę - co on wie o TVL-11 i EY86?
    Gdzie on był, jak myśmy w Rubinach zbieżność ustawiali?

    Jest oczywiste, że niekoniecznie musimy się znać na wszystkim, że
    należy szanować każdą pracę (niedawno się o tym boleśnie przekonałem)
    ale wymagajny też minimum szacunku dla nas i nie pozwalajmy na to,
    żeby ledwie opierzony serwisant pisał do nas "bredzisz". Bo my też
    swoją godność mamy. Pomimo tego, że mojego ledwie 8-letniego Thomsona
    do serwisu muszę zawieźć, bo kod 27 może oznaczać wszystko a uczyć się
    na stare lata kolejnej dziedziny nie mam zamiaru.

    Nie należę do ludzi łatwych w obyciu, potrafię nieźle poznęcać się nad
    trollem czy lamerem ale trzeba się o to naprawdę postarać.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 63. Data: 2010-01-17 11:12:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 Jan 2010 03:26:53 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    >nocach krzyczy, to sobie tylko myslę - co on wie o TVL-11 i EY86?
    >Gdzie on był, jak myśmy w Rubinach zbieżność ustawiali?

    RoManie - ale EY86 juz nie ma, i Rubinow tez juz nie ma.

    Jak dlugo bys naprawial zasilacz impulsowy ?

    A ja znalem firme w ktorej naprawa pecetowego kosztowala 24.40 razem z
    VAT.
    Oni na pewno sie nie doktoryzowali w temacie, omomierz w dlon,
    uszkodzone polprzewodniki do wymiany, jesli dobrze ich szkolono to i
    elektrolity do wymiany i nastepny prosze. Oni sa madrzy, a my glupi bo
    za malo wydajni :-)

    Inna sprawa ze jak pamietam wlasne przypadki to albo zawiodl opornik,
    albo tranzystor bardzo wrednie stracil wzmocnienie ..

    J.

  • 64. Data: 2010-01-17 11:25:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Sunday, January 17, 2010, 12:12:12 PM, you wrote:

    > RoManie - ale EY86 juz nie ma, i Rubinow tez juz nie ma.
    > Jak dlugo bys naprawial zasilacz impulsowy ?

    Nie naprawiałbym - kupiłbym nowy. Swoją drogą, jak to jest, że kiedyś
    zasilacze wytrzymywały i 10+ lat? Ile ja "przerobiłem" (przeniesienie
    jednego druta z +5V we wtyczce, z tego co pamiętam) zasilaczy XT na AT
    - nie policzę. Ale te zasilacze działały do końca.
    Miałem obudowę bigtower Green, którą kupiłem jako używaną za grosze -
    oczywiście z zasilaczem. U mnie przepracowała jeszcze z 10 lat - od
    386DX po Celerona 800MHz. Ostania płyta w niej, to Asus P2B-B - bodaj
    ostatnia, porządna płyta ASUSa w standardzie AT, obsługująca jeszcze
    karty ISA.

> [...]
    > uszkodzone polprzewodniki do wymiany, jesli dobrze ich szkolono to i
    > elektrolity do wymiany i nastepny prosze. Oni sa madrzy, a my glupi bo

    Z punktu widzenia ekonomicznego, to sporo takich zasilaczy trzeba było
    naprawić, żeby na minimalną płacę zarobić... Przypomina mi to trochę
    wyzysk chińskich dzieci i polskich pracowników nakładczych :(

    > Inna sprawa ze jak pamietam wlasne przypadki to albo zawiodl opornik,
    > albo tranzystor bardzo wrednie stracil wzmocnienie ..

    Zazwyczaj usterki są banalne. Ale mnie serwis przestał bawić z 15 lat
    temu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 65. Data: 2010-01-17 11:59:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 Jan 2010 12:25:13 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J,
    >
    >Nie naprawiałbym - kupiłbym nowy.

    Len :-)
    No nic, ja sie tez niedawno wykazalem lenistwem, ale mnie serwis
    wyleczyl :-)

    >Swoją drogą, jak to jest, że kiedyś
    >zasilacze wytrzymywały i 10+ lat?

    Mniejsze czestotliwosci, mniejsze moce i relatywne obciazenie
    elementow ?

    W sumie na zywotnosc obecnych zasilaczy nie mam az tak duzych powodow
    narzekac.

    >Z punktu widzenia ekonomicznego, to sporo takich zasilaczy trzeba było
    >naprawić, żeby na minimalną płacę zarobić... Przypomina mi to trochę
    >wyzysk chińskich dzieci i polskich pracowników nakładczych :(

    Troche tak, ale ma to jednak punkt wspolny - trzeba zasilacz naprawic
    w 10-20 minut. Nie ma czasu na myslenie - omomierz w dlon i do pracy.

    >Zazwyczaj usterki są banalne.

    Sa, co nie znaczy ze latwe do zlokalizowania przy pomocy omomiarki.

    >Ale mnie serwis przestał bawić z 15 lat temu.

    No i sluszna decyzja, bo ekonomia jest nieublagana.

    J.

  • 66. Data: 2010-01-17 12:01:36
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4b526d17$1@news.home.net.pl...

    (ciap)

    > Jeszcze nigdy nie stawiałem koło TV żadnej skrzynki aby móc odbierać
    > programy -
    (ciap)

    http://informator.dipol.com.pl/informator_tv-sat_cct
    v_wlan_inf_dipo_2010_02.htm

    sekcja pt.
    Switch HDMI

    Włodek

  • 67. Data: 2010-01-17 16:33:16
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Fajnie byłoby mieć rodzinę w Dolomitach - można by się było im zwalić na
    > głowę ;-) zamiast wynajmować apartament i nie byłoby przymusu, że od
    > soboty do soboty.

    Nie?
    Mieszkają 20km od Pampeago :)
    Aby trzymać się tematyki grupy: Góry wokół takie,
    że ja nie wiem, skąd ten sygnał TV cyfrowej naziemnej
    do nich dolatuje. Wokół jak okiem sięgnąć góry,
    żadnej widocznej infrastruktury czy ośrodka
    cywilizacyjnego.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 68. Data: 2010-01-17 16:36:04
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Początkowo Organizacje Odzysku miały zaporowe warunki, ale znalazła się
    > taka, co bierze tylko jakąś dolę od kg. Nie ja to załatwiam, ale umowa z
    > Oo zdejmuje z człowieka chyba więcej niż umowa z Zakładem Przetwarzania,
    > ale nie pozwala chyba obniżyć kosztów poprzez wykazanie się odpowiednim
    > procentem odzysku.
    > P.G.

    Oczywista racja, ja pokręciłem. Też mamy umowę z Oo, nie z Zp.
    Też od kilograma, pewnie ta sama :)
    Jest też bodajże dodatkowy koszt, jakby mieli coś zużytego
    zebranego przez nas odebrać. Ale my też odbieramy corocznie 0kg.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 69. Data: 2010-01-17 17:51:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 Jan 2010 17:33:16 +0100, MKi wrote:
> [...]

    Nie zazdroscic, tylko sprzedac mieszkanie w Warszawie, kupic dwa
    apartamenty w Dolomitach na kredyt :-)

> [...]
    >że ja nie wiem, skąd ten sygnał TV cyfrowej naziemnej
    >do nich dolatuje. Wokół jak okiem sięgnąć góry,
    >żadnej widocznej infrastruktury czy ośrodka

    Wyciagow tez nie ma ? antena nadawcza na kilkaset W nie jest duza, a
    skoro jest prad to jest i infrastruktura.

    No wlasnie - w domu tez maja prad, telefon, to moze i kablowke ?

    J.

  • 70. Data: 2010-01-17 18:50:58
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Wyciagow tez nie ma ? antena nadawcza na kilkaset W nie jest duza, a
    > skoro jest prad to jest i infrastruktura.

    Tam, gdzie mieszkają, nie ma wyciągów. Po drugiej
    stronie góry. A wokół wioski, na każdym stoku - sady
    jabłkowe.

    Pewnie antena gdzieś jest, na jakiejś górze - w końcu
    skądś ten sygnał się bierze. Ale gołym okiem nie
    zauważyłem.

    > No wlasnie - w domu tez maja prad, telefon, to moze i kablowke ?

    Zdecydowanie nie jest to kablówka :)

    Pozdrowienia,
    MKi