  • Data: 2010-11-27 17:32:29
    Temat: Re: Jaki cichy, stabilny zasilacz 300-350W?
    Od: Marek <b...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-11-26 04:24, Remek pisze:
    > Nominalna sprawność odnosi sie do mocy znamionowej/maksymalnej. W miarę
    > spadku obciążenia sprawność również spada/maleje. Warto zapoznać się z
    > charakterystykami fabrycznymi zasilaczy i nie twoezyć własnych wydumanych
    > teorii.

    Ludzie, czytajcie ze zrozumieniem! Co z Wami?!

    Rozumiem, że potwierdzasz słowa Przemka - czyli Twoją teorią jest, że
    zasilacz 700W będzie ciągnął 700W zawsze, niezależnie od obciążenia od
    strony sprzętu? - tak jak zarzucił mi Przemek.

    Spróbuję prostymi słowami wypunktować moją dyskusję z Przemkiem abyś ją
    zrozumiał w pełni.

    PUNKT 1

    Napisałem:

    "Sprawność zasilaczy firmy BeQuiet sięga prawie 90% więc narzut
    zasilacza to tylko 10% do pobieranej mocy przez komputer prawie
    niezależnie od mocy zasilacza. Czy zasilacz będzie 300W czy 700W to
    prawdopodobnie tyle samo prądu z sieci popłynie."

    W tym miejscu muszę zapytać: czy w ogóle chciało Ci się sprawdzić kartę
    katalogową tego zasilacza, czy wyssałeś z palca jego charakterystykę i
    krytykujesz moje słowa na podstawie tego co wyssałeś?

    Tu masz link:
    http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/index.php?Story
    ID=17&ProductID=211&websiteLang=en#

    Kliknij sobie "technical data" a potem Eco/Efficiency

    Jak wół jest tam napisane, że sprawność zasilacza wynosi:
    a) 89% przy obciążeniu 20%
    b) 93% przy obciążeniu 93%
    c) 91% przy obciążeniu 100%

    Tak samo jest dla zasilacza 550W jak i 850W. Do dyskusji zakładam, że
    producent nie kłamie bo na czymś bazować muszę.

    PUNKT 2

    Przemek nieuważnie, tak jak Ty, przeczytał co napisałem i uznał, że moje
    słowa z punktu 1 oznaczają, że zasilacz 700W będzie ciągnął z sieci 700W
    niezależnie od obciążenia, co skwitowałem uśmiechem.

    PUNKT 3

    Włączasz się Ty i podważasz moje słowa. Ich podważenie oznacza
    przyznanie Przemkowi racji: czyli w domyśle miał rację, że BeQuiet o
    mocy 700W będzie ciągnął 700W przy obciążeniu 380W.