  • 1. Data: 2010-12-12 15:53:39
    Temat: Jaki bagażnik dachowy ?
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Do relingów ?
    Wykorzystanie okazjonalne.

    1. Metalowy czy aluminiowy ?
    2. Z wystającymi belkami czy pomiędzy relingami ?
    3. Czy aerodynamiczny /cichy czy zwyczajny ?
    4. Czy uchwyt do nart z mocowaniem typu T czy z jarzmem pod belką ?
    5. Włoski czy Niemiecki ?.

    Na co jeszcze zwrócić uwagę ?

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 2. Data: 2010-12-12 16:49:39
    Temat: Re: Jaki bagażnik dachowy ?
    Od: "marek" <s...@o...pl>

    > 1. Metalowy czy aluminiowy ?

    przemysl to pytanie jeszcze raz

  • 3. Data: 2010-12-12 17:57:30
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    On 12 Gru, 16:49, "marek" <s...@o...pl> wrote:

    > przemysl to pytanie jeszcze raz

    czego się czepiasz? wiadomo od szkoły podstawowej że aluminium to nie
    metal

  • 4. Data: 2010-12-12 18:13:46
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-12-12 16:49, marek pisze:

    > przemysl to pytanie jeszcze raz

    Uszczegółowienie dla osób o uproszczonym myśleniu.

    "Metalowy" w typowym rozumieniu oznacza, z jakiegoś stopu z żelazem,
    często ocynkowany, czasem malowany a jeszcze czasem powlekany tworzywem
    sztucznym.

    Czy definicję "tworzywa sztucznego" też przytoczyć ? :-P

  • 5. Data: 2010-12-12 18:13:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Dec 2010 15:53:39 +0100, WW wrote:
    >Do relingów ?

    Jak masz relingi to chyba nie masz wyboru.

    >Wykorzystanie okazjonalne.

    A gdzie myjesz auto ? Moze warto zwrocic uwage na latwosc mocowania i
    zdejmowania .. i uciazliwosc dla zlodzieja :-)

    >2. Z wystającymi belkami czy pomiędzy relingami ?

    Czyba tez nie masz wielkiego wyboru.

    >4. Czy uchwyt do nart z mocowaniem typu T czy z jarzmem pod belką ?

    A to nie wiem o co chodzi, ale:
    -ile tych nart ma byc ? Narty teraz szerokie, wysokie, a czasem ktos
    wpada na pomysl ze najtaniej to w 4 osoby pojechac, albo w ogole
    dwojke dzieci mamy.
    -wysokosc nad dachem popatrz - dachy bywaja wypukle.

    -ma byc zamykany czy nie ? niezamykany to zaproszenie dla zlodzieja ..
    ale zamykany tez :-) A opor jednak wiekszy w codziennej jezdzie.

    >5. Włoski czy Niemiecki ?.

    No co Ty - wloska to tylko pizza jest dobra.

    >Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

    A nie ma tam dziury na srodku oparcia ? Najlepszy patent na narty.

    J.

  • 6. Data: 2010-12-12 18:20:24
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-12-12 15:53, WW pisze:
> [...]
    > 3. Czy aerodynamiczny /cichy czy zwyczajny ?
    > 4. Czy uchwyt do nart z mocowaniem typu T czy z jarzmem pod belką ?

    Zwróciłbym uwagę na:
    1. Możliwość regulacji rozstawu (szerokości) poprzeczek - po zmianie
    auta (na inny model) zostają Ci te same poprzeczki (nie tylko sama
    'kuweta') wystarczy zwęzić/poszerzyć ich rozstaw,
    2. Zamiast trzymaczy do nart preferowałbym zamykany box - nawet jeżeli
    wykorzystujesz go tylko do nart/deski, to zawsze możesz tam upchnąć
    buty, kombinezony itp. duperele i wyjmiesz je nieusyfione, z czystymi
    pokrowcami.
    3. Sam bagażnik kupowałbym możliwie duży. Nawet na zasadzie "na zapas".
    Wiem z własnego doświadczenia, że nawet kiedy ma się DUŻY bagażnik, to i
    tak ciągle jest w nim za mało miejsca i chciałoby się jeszcze większy ;-)
    4. Zamknięcie na kluczyk (i samego boxu i poprzeczek) - dla świętego
    spokoju.
    5. Czy ma jakieś dziurki w spodzie, aby mogła odpływać woda (latem -
    wygodniej się go myje w środku, bez zdejmowania z dachu, zimą - odpływa
    rozpuszczony śnieg z nart).
    6. Skoro ma być wykorzystywany sporadycznie, to nie zastanawiałbym się,
    czy niemiecki, czy włoski, czy polski - brałbym po prostu najtańszy.
    Taki właśnie mam (chyba polski, w stylu 'noname') od ca. 4 lat i służy
    mi bez problemów (lato - wakacje, zima - deski). I posłuży pewnie
    jeszcze kilka następnych.
    No chyba że zwracasz uwagę na metki (tu: napis na naklejce)...

    To tyle tak naprędce.
    Pozdr
    pwz

  • 7. Data: 2010-12-12 18:21:52
    Od: "marek" <s...@o...pl>

    > Czy definicję "tworzywa sztucznego" też przytoczyć ? :-P

    nie trzeba. juz wiemy ze aluminium to nie metal.

  • 8. Data: 2010-12-12 18:23:47
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-12-12 18:13, J.F. pisze:

    > Czyba tez nie masz wielkiego wyboru.

    W tym wypadku mam.
    Są jakieś "Aero", tak ukształtowane, że wchodzą idealnie miedzy relingi
    i nie wystają ponad nie. Belki są profilowane jak skrzydło samochodu.
    Podobno zmniejszają zużycie paliwa, ale to chyba nie ma znaczenia, skoro
    i tak na nich mocujesz jeszcze narty.

    > A to nie wiem o co chodzi, ale:
    > -ile tych nart ma byc ? Narty teraz szerokie, wysokie, a czasem ktos
    > wpada na pomysl ze najtaniej to w 4 osoby pojechac, albo w ogole
    > dwojke dzieci mamy.

    Typ "T", tzn w belce jest taki rowek w który wsuwamy śrubę gwintem do
    góry i nakręcamy uchwyt na narty. W innym przypadku jakieś jarzmo
    obejmuje cała belkę.

    Mam właśnie ten ból - dwóch siostrzeńców z parapetami :-(
    Stad cały temat.

    > -wysokosc nad dachem popatrz - dachy bywaja wypukle.
    >
    > -ma byc zamykany czy nie ? niezamykany to zaproszenie dla zlodzieja ..
    > ale zamykany tez :-) A opor jednak wiekszy w codziennej jezdzie.

    Na co dzień to go i tak zdejmę.

    > No co Ty - wloska to tylko pizza jest dobra.

    > A nie ma tam dziury na srodku oparcia ? Najlepszy patent na narty.

    Rodzina siedzi z tyłu x 3 szt. :-(

  • 9. Data: 2010-12-12 21:57:45
    Od: Piotr Czyż <i...@i...com>

    WW pisze:

    > Uszczegółowienie dla osób o uproszczonym myśleniu.

    Dla osób o uproszczonym mówieniu. Belki są zazwyczaj stalowe lub
    aluminiowe.

    > "Metalowy" w typowym rozumieniu oznacza, z jakiegoś stopu z żelazem,
    > często ocynkowany, czasem malowany a jeszcze czasem powlekany tworzywem
    > sztucznym.

    Ty myślisz, że w tanich bagażnikach, ktoś się bawi w jakieś cudowne
    stopy, zamiast użyć ordynarnej stali?

    --
    Piotr Czyż

  • 10. Data: 2010-12-12 22:03:20
    Od: Piotr Czyż <i...@i...com>

    WW pisze:

    jeśli

> [...]
    > i nie wystają ponad nie. Belki są profilowane jak skrzydło samochodu.
    > Podobno zmniejszają zużycie paliwa, ale to chyba nie ma znaczenia, skoro

    i w dodatku

    > Typ "T", tzn w belce jest taki rowek w który wsuwamy śrubę gwintem do
    > góry i nakręcamy uchwyt na narty. W innym przypadku jakieś jarzmo
    > obejmuje cała belkę.

    A belki będziesz używał nie tylko w lecie na rowery czy boksa, ale też w
    zimie, to zmierz sobie ile po zamontowaniu uchwytów narciarskich na tych
    aero (opuszczonych) będziesz miał od narty do dachu. Może się niestety
    okazać, że wiązania, czy to na desce czy nartach będą ci tłukły o dach.

    --
    Piotr Czyż