  • 21. Data: 2009-01-26 20:34:00
    Temat: Re: Jaki UPS do kompa + kilka kamer?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Jan 2009 16:35:34 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello BartekK,
    >[...]
    >
    >Akumulator 100Ah z prądem samorozładowania większym niz 0.5A to złom,
    >niestety.

    Ale do UPS to sie moze nadawac..

    J.

  • 22. Data: 2009-01-27 06:14:39
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > I co z tego?

    > Nieprawda. Po 4 latach wyrzuciłem 12V 72Ah, po tym, jak go zasuszyłem
    > marketowym prostownikiem. Ale to tylko moja wina była.

    Jeżeli były nieużywane - czytaj: nierozładowywane, to się zgadzam.
    Jeżeli natomiast akumulator jest używany w jakimś urządzeniu typu naładuj -
    używaj -naładuj, to długo nie wytrzymuje.

    > Robi to strasznie powoli.

    100Ah prostownik 1A naładuje w 100godz, to jest 4 dni.
    Jest gdzieś takie miejsce w Polsce gdzie wyłączenie prądu następuje co 3 dni
    na czas dłuższy niż 2-3godz?

    --
    Desoft

  • 23. Data: 2009-01-27 08:22:21
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > 1A jak się trafko nie rozpuści ;) Do naładowania 7Ah wystarcza, a aku
    > 100Ah będzie miał większy "prąd samorozładowania" niż prąd ładowania...

    To mnie zaintrygowałeś
    Rozebrałem własnie dla transformatorów - kilkanaście UPS-ów.
    W KAŻDYM są dwa jeden 2W i drugi, najmniejszy który udało mi sie "wydobyć",
    (w najmniejszej obudowie jakiś EVER) 120W na rdzeniu EI
    trochę większy Fideltronik toroid 400 - 550W.

    Nie używają tego "dużego" również do ładowania?
    Trudno sobie wyobrazić ładowanie transformatorem 2W

    (Nie widziałem transformatorów 5-15W w żadnym
    z małych i średnich UPS-ach)

    Artur(m)

  • 24. Data: 2009-01-27 08:54:35
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "Desoft" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > 100Ah prostownik 1A naładuje w 100godz, to jest 4 dni.
    > Jest gdzieś takie miejsce w Polsce gdzie wyłączenie prądu następuje co 3

    Łomża Szosa Zambrowska Sieć Wiejska niekiedy na 5 godzin codziennie przez 3
    dni.

  • 25. Data: 2009-01-27 11:56:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello konsul41,

    Tuesday, January 27, 2009, 9:54:35 AM, you wrote:

    [...]

    > Łomża Szosa Zambrowska Sieć Wiejska niekiedy na 5 godzin codziennie przez 3
    > dni.

    W takim przypadku używa się agregatu, który ładuje pełną mocą ten
    akumulator w czasie pracy UPSa i po naładowaniu akumulatora się
    agregat wyłącza. I pilnuje się, żeby zbytnio akumulator się nie
    rozładowywał - bo to mu szkodzi.

  • 26. Data: 2009-01-27 22:50:17
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Artur(m) pisze:
    > Nie używają tego "dużego" również do ładowania?
    > Trudno sobie wyobrazić ładowanie transformatorem 2W
    > (Nie widziałem transformatorów 5-15W w żadnym
    > z małych i średnich UPS-ach)
    Moc strzeliłem, bo podobnych rozmiarów (maleństwo, czasem w formie
    zalewanej wprost na pcb) używałem 5VA. Niestety, głowne trafo nie jest
    używane do ładowania, przynajmniej w mniejszych upsach. W paru szt.
    wręcz zaobserwowałem coś takiego, że falownik chodzi _cały_czas_
    synchronicznie z siecią itp ale "chodzi luzem" z prawie zerową mocą
    (pobierając prawie 100mA ;> ), a w razie zaniku sieci - jest
    przekaźnikiem tylko przełączane obciążenie trafa. A np taki apc smart
    1400 też chodzi "ciągle" ale żeby było śmieszniej to część uzwojeń trafa
    w trybie "podbijania" lub "obniżania" napięcia sieci idzie _w_szereg_
    z siecią (obciążeniem), i generowany przebieg jest dodawany/odejmowany
    od tego co przychodzi z sieci... Dlatego podczas pracy falownik w takim
    upsie wygrywa melodyjki na transformatorze ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173