  • 21. Data: 2012-04-28 21:09:03
    Temat: Re: Jaki Smartphone?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 28-04-2012 21:05, Waldek Godel pisze:
    > Musiałby nie być azbestowym betonem.
    > Ale fotki już dawno się da przesłać po USB, w jedną stronę nawet bez
    > żadnego oprogramowania, goły system Windows sobie z tym poradzi.

    Tak bez iCloud?? Koniec świata ;)

    --
    Pozdr.

  • 22. Data: 2012-04-28 21:13:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:jnhcn4$ah5$3@node2.news.atman.pl...
    > SGS2 :]
    > Na Allegro sa nowki sztuki od 1420zl, nieco wczesniej byly jeszcze taniej.

    Jeśli 1600 to dla niego radykalne, to niestety z 1420 bliżej jest do 1600
    niż do 1000zł :-)

    > Mozesz tez rozwazyc sugestie Pszemola i przetestowac iP4, byc moze Ci sie
    > spodoba. Juz widze, ze rozgorzala wrzawa zwiazana z przesylaniem plikow...
    > byc moze dla niektorych osob to jakis kluczowy ficzer.

    Ci co utkwili w przeszłości i nie widzą że czasy się zmieniają...
    Pecety z silnym procem i dużym dyskiem twardym odchodzą do lamusa
    i są zastępowane urządzeniami sieciowymi i przetwarzaniem zdalnym.
    Szybki i powszechny dostęp do globalnej sieci zmienia środek ciężkości.
    Ale zawsze znajdą się dinozaury dla których BT będzie szczytem postępu.

    > Ja jeszcze nigdy, od kiedy ponad rok temu zaczalem korzystac z Androida
    > nie mialem potrzeby przesylania plikow, chyba nawet nie przetestowalem BT
    > czy wogole dziala. Kazdy ma inne priorytety.

    Miałem Samsunga i Motorolę - oba miały BT z możliwością przesyłania
    plików - nigdy nie użyłem tego bo po co mi w Motoroli plik graficzny
    z Samsunga którego Motorola nie umiała otworzyć?

    > Czynnikiem, ktory dla mnie dyskwalifikuje iP to maly ekran, niech to
    > bedzie smart z 200KM silnikiem, wole jednak cos wiekszego, nawet
    > jesli czasem trudniej wjechac do garazu ;]

    Duży ekran to pojęcie względne - dla byłego posiadacza I5700
    z 3.2" i 320 x 480 pixeli tenże iPhone4 z 640 x 960 pixeli, 3.5"
    (gęstość pikseli 330ppi w stosunku do gęstości 180ppi) będzie
    dużym krokiem na przód...

    > Druga rzecz to cena, tanio chodza iP4 z simlockiem omijanym na rozne
    > sposoby. Nie wiem jak Ty ale ja nie chcialbym sie bawic w takie ceregiele,
    > niestety do egzemplarza fabrycznie bez simlocka trzeba byloby troche
    > doplacic.

    Też wolałbym dopłacić te kilka stówek (karta kredytowa?)
    i mieć iP4 niż się męczyć z jakimś Androidem za 1000zł...

  • 23. Data: 2012-04-28 21:15:43
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Pszemol" napisał:

    > iCloud, Facebook, Nasza Klasa, e-mail, flikr, instagram -
    > to są jakieś skomplikowane sposoby według Ciebie?

    I bezpłatne, nieprawdaż?
    To zadziwiające, jak niektórym lekko przychodzi dysponowanie nie swoimi
    pieniędzmi. Uprzedzając brednie o "bezpłatnym" transferze - niedawno było
    tłumaczone (przy okazji wprowadzenia Formuły 4.0) ile jest w tym pakiecie MB
    transferu i czemu jest to tak policzone, aby trzeba było dokupić, żeby móc
    normalnie korzystać za smartfona. W innych sieciach i taryfach jest
    podobnie. Teraz ty proponujesz, żeby kupić jeszcze więcej, bo tylko
    trzymanie dokumentów w sieci jest trendi/dżezi/kul. Gdybym nie wiedział, że
    to głupota, to bym zapytał: ile z tego masz od operatorów?

    JoteR

  • 24. Data: 2012-04-28 21:21:00
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 28-04-2012 21:02, Pszemol pisze:
    > Bo żyjesz w przeszłości... :-)
    > Western Digital i Seagate lubią takich jak Ty... Mnożycie gigabajty
    > jakie potrzebne są na przechowywanie tych Twoich wypocin po
    > kilkanaście razy w kilkunastu miejscach na kilkunastu dyskach...

    I co mam zrobić wg. ciebie? Pchać w sieć gigabajty zdjęć (jedno RAW+JPG
    to ok 20MB) i gigabajty filmów FH (gdzie 1,5min to ze 300MB) żeby nie
    dać zarobić producentowi dysków? Dobrze się czujesz, czy pigułek
    zabrakło? ATSD czemu ma służyć ten idiotyczny(?) wynalazek apple:
    http://www.apple.com/pl/airportextreme/features/hard
    drivesharing.html?
    Czyżby Timkuk chciał drążyć kieszenie fanbojów bezsensownym sprzętem?

    > W 2005 odczuwałem takie potrzeby jak Ty.
    > Teraz jest 2012 i nie odczuwam więcej takich potrzeb.

    Ale co mnie interesują twoje potrzeby?
    Dla mnie możesz siedzieć przy świecy.

    > Jedna nie wyklucza drugiej - zarzut był że nie można w prosty
    > podzielić się fotką z użytkownikiem innego smartfona, a można.

    Poza siecią można?

    > Właśnie. Przez INTERNET. Z całą pewnością bez potrzeby BT...

    Bez icloud czy itunes? przecież tak nie powinno być.

    --
    Pozdr.

  • 25. Data: 2012-04-28 21:21:34
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Przypominasz mi fanatyków linuksa... też tak mówili :-)

    Życzył bym sobie, ale nie znam się na tyle, aby kwalifikować się na
    fanatyka czegokolwiek :)

    > 7/3 = 2 i 1/3 dnia...Nie będę się sprzeczał o te 8 godzin :-)

    Porażająca arytmetyka, też się nie będę sprzeczał.

    > Nie widzę naprawdę sensu trzymania smartfona dłużej niż dzień
    > na jednym ładowaniu. Ja idę spać, telefon idzie się ładować. Po sprawie.
    > Każdy dzień zaczynam ze stanem baterii 100% i nic mnie nie zaskoczy.

    Oczywiście. Jest jakiś limit ładowań dla baterii?

    > I kosztuje ten HTC D-Z 1000zł?

    Ja płaciłem 950zł chyba, ale to dawno było, teraz nie wiem czy jest w
    ogóle dostępny.

    > No ale jemu się tak działo. I co?

    No i może miał pecha, jak ja z pierwszym SGN?
    A może lubi dłubać i załatwia system? Skąd mi to wiedzieć.

    > :-) To moja opinia, takie mam wrażenie z doświadczenia z androidem.
    > Bałagan, brak porządnie przemyślanego układu systemu, mulenie...
    > Stos nikomu niepotrzebnych śmieci zagracających system do usuwania.
    > Po co?

    Zgodzę się z jednym, producenci dokładają dużą ilość aplikacji bez
    sensu. Startuje toto za każdym razem gdy włączę telefon i trzeba ręcznie
    gasić. Nie jest to kwestia systemu (może za wyjątkiem startującej
    aplikacji Gmail), tylko wspaniałomyślności producenta telefonu. W HTC
    tak było i w SGN też tak mam, tylko inaczej się nazywają.
    Po co mi na ten przykład SocHub?, działająca w tle aplikacja pocztowa,
    jakieś newsy czy apdejtczekery. Gaszę - da się, ale lepiej by było
    gdybym mógł wyłączyć na stałe.
    Pewnie jest na to sposób, ale nie mam wiedzy, czasu, chęci włamywać się
    do systemu - przynajmniej samemu.

    > Co to znaczy?

    > Klikologia gdzie?

    Widzisz, nakładka Sense (miałem wersję chyba 3) na początku trochę mnie
    denerwowała, ale z czasem doceniłem ją jako niebywale wygodną.
    Praktycznie 3-ma klawiszami miałem połączenie z osobami do których
    często dzwonię.
    Po prostu wstukiwałem xxx i dzwoń - tyle.
    W SGN też jest nakładka telefonu, ale wymaga ona o wiele większej uwagi.
    Aby zadzwonić muszę odpalić nakładkę, wybrać klawiaturę, gdyż czasami
    nakładkę zostawiam w trybie raportu, a w nim nie ma klawiatury.
    Następnie wybrać xxx - pokaże mi się osoba do której chcę dzwonić.
    Wybrać tą osobę, wybrać telefon na który chcę zadzwonić i wreszcie
    dzwonić. Mogę też skrótem, przeciągając paluchem w prawo na osobie.
    Połączenie będzie od razu, ale telefon nie pamięta który z dostępnych
    numerów w kontakcie zazwyczaj używam i dzwoni na pierwszy z listy.
    Czasami więc tak nie mogę. HTC Sense pamiętało jaki numer preferuję i na
    start dostawałem właśnie ten, mogłem zmienić, ale zazwyczaj mi pasował.

    W IP4 też trzeba trochę poklikać, aby połączenie nawiązać.
    Jest tylko o tyle lepiej przy wyszukiwaniu z listy kontaktowej.
    SGN nawet kursora nie stawia na okienku szukaj - trzeba samemu tam
    kliknąć, tak jak gdyby to okno mogło do czegoś jeszcze służyć, psia jego
    mać. Na dodatek jak znajdę, zadzwonię i chcę coś innego poszukać - to
    nie kasuje mi poprzedniej frazy wyszukiwania, muszę ją ręcznie skasować.
    Tutaj IP4 przynajmniej kasuje.

    Wiem, że to kwestia przyzwyczajeń, ale HTC Sense przyzwyczaiło mnie do
    wygody. Mówię zawsze że HTC D-Z to był telefon z komputerem, a SGN to
    jest komputer z telefonem :)
    Chętnie bym zapłacił za SGN z nakładką Sense. A może da się, ktoś ma pomysł?

    > O to mi właśnie chodzi. Androida już sprawdził i nie było cacy :-)

    Czytaj ze zrozumieniem, przetestował jakiś telefon.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 26. Data: 2012-04-28 21:36:19
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > iCloud, Facebook, Nasza Klasa, e-mail, flikr, instagram -
    > to są jakieś skomplikowane sposoby według Ciebie?

    Tygodniowo przewalam około 1GB (~50 plików) przez telefon - obecnie,
    było miej. Już to widzę jak wygodne są to sposoby.
    Tymczasem w SGN dosłownie 2-ma ruchami palca włączam WiFi, dalej ES F-E
    i nawet nie chce mi się kompa odpalać, aby porządki w wypychanych
    plikach robić - z telefonu jest tak wygodnie. Bardzo się przydaje duży
    ekran, chociaż tutaj, bo do użytku jako telefon przes...ne, nie polecam :)

    > Ten mój "złom" nie ma problemów z zacinaniem się, nie ma
    > z dzwonieniem (np. po karetkę) i cały system operacyjny działa
    > szybko i sprawnie... W przeciwieństwie do doświadczenia naszego
    > kolegi z Androidem na pokładzie jednego z telefonów Samsunga.

    Ty tak specjalnie, czy po prostu nie ogarniasz?
    Co ma do tego Android?

    > Jak ktoś zrobi coś głupiego raz to pech - ale jak zrobi to samo
    > drugi raz to sam sobie jest winny. On już wie że Android jest
    > do kitu - jeśli jeszcze raz kupi to samo to jak to będzie świadczyć
    > o jego inteligencji? Sam pomyśl... Czas sprawdzić coś innego.

    Mnie łapki opadły. Niby nie mam powodu bronić A, nie płacą mi za to, ale
    nie mogę uwierzyć, że Ty tak naprawdę myślisz.
    Zupełnie jak byś powiedział, że Windows jest do d..., bo Ci się AutoCad
    na Dell-u wiesza. Poniał tedy?

    > Co ma do wyboru innego niż Android? WP? Śmiech po pachy...
    > Zostaje iOS jako jedyny dobry wybór.

    Trafiłem gościa (businesowo) z N6310! Aż zazdrościłem normalnie. :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 27. Data: 2012-04-28 21:40:13
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-04-28 21:13, Pszemol wrote:

    > Jeśli 1600 to dla niego radykalne, to niestety z 1420 bliżej jest do 1600
    > niż do 1000zł :-)

    Ale do 1780zl jest jeszcze dalej ;P
    http://allegro.pl/apple-iphone-4g-8gb-bez-locka-pozn
    an-dluga-14-i2306995371.html
    Najnizsza oferta jaka znalazlem, telefon z 8GB bez slotu mSD.
    Sory, ale jak dla mnie to wersja demonstracyjna.

> [...]
    > Szybki i powszechny dostęp do globalnej sieci zmienia środek ciężkości.
    > Ale zawsze znajdą się dinozaury dla których BT będzie szczytem postępu.

    Widzisz, nie przekonuje mnie obecnie panujacy trend, zeby wszystko
    umieszczac w sieci. Ja tez lapie sie na sticker "dinozaur".
    Nie mam takiej potrzeby a jesli juz by sie pojawila chcialbym miec
    wybor czy chce przeslac plik lokalnie czy tez skorzystac z www.
    Nie chce mi sie wczytywac i wylapywac kruczki co moze a czego nie moze
    zrobic z moja wlasnoscia wlasciciel serwisu:
    http://www.spidersweb.pl/2012/04/myslisz-ze-regulami
    n-google-drive-jest-zly-to-nie-znasz-regulaminow-usl
    ug-z-ktorych-juz-korzystasz.html

    > Miałem Samsunga i Motorolę - oba miały BT z możliwością przesyłania
    > plików - nigdy nie użyłem tego bo po co mi w Motoroli plik graficzny
    > z Samsunga którego Motorola nie umiała otworzyć?

    Maszna mysli np jpg we wspolczesnych nam czasach?

> [...]
    > z 3.2" i 320 x 480 pixeli tenże iPhone4 z 640 x 960 pixeli, 3.5"
    > (gęstość pikseli 330ppi w stosunku do gęstości 180ppi) będzie

    Oczywiscie, jest to czynnik bardzo subiektywny. Dla wielu osob 3.5" jest
    zapewne zaleta. Zauwaz jednak, ze watkotworca wyraznie wymienil w
    warunkach duzy ekran... no chyba, ze sie przesiada z 3310 ;]

    > Też wolałbym dopłacić te kilka stówek (karta kredytowa?)
    > i mieć iP4 niż się męczyć z jakimś Androidem za 1000zł...

    Za 1000zl faktycznie nie zaszaleje:
    http://allegro.pl/samsung-i9001-galaxy-s-plus-dystry
    -polska-gw-24-m-i2287931150.html
    Choc z drugiej strony to calkiem zacny telefon.
    Pszemol, pokaz prosze polska oferte nowego iP4 16GB fabrycznie bez
    simlocka w jak najnizszej cenie :]

    PlaMa, czy to Twoj obecny telefon?
    http://www.gsmarena.com/samsung_i5700_galaxy_spica-2
    965.php
    Jesli tak, to nie zazdroszcze, ale fakt faktem, ze powinien dzialac.
    Moze wolniej, z przycieciami ale baz takich przygod jakie Ciebie
    spotkaly. Moze jest uszkodzony, albo instalujesz za kazdym razem jakas
    aplikacje ktora go rozklada?

  • 28. Data: 2012-04-28 21:53:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:jnheoa$cpb$1@node2.news.atman.pl...

    > Ehhh, czyli nic sie nie zmienilo od czasow ipoda touch 2gen, szkoda.

    Ja jestem w tej chwili na iOS 5.01 - może w nowszej wersji coś się zmieniło.
    Trudno mi powiedzieć bo nawet nie przyszło mi do głowy aby aktualizować.

    > Bo z ciekawosci chetnie pobawilbym sie iP5 jesli mialby wiekszy ekran
    > i glosnosc alarmu niezalezna od glosnosci z guzikow.
    > Android jest tutaj nie do pobicia z 6-cioma niezaleznymi usawieniami
    > glosnosci.

    Nie rozumiem... Idę na spotkanie (lub do kościoła?) ściszam telefon aby
    nie przeszkadzać na sali a tu nagle zgłasza mi się alarm na pełną pytę
    nastawiony miesiąc temu o którym zapomniałem przed spotkaniem aby
    go wyłączyć? Coś mi tu nie gra... Wytłumaczysz sens takiej funkcji?

  • 29. Data: 2012-04-28 21:53:58
    Od: Michal <f...@w...wp.pl>

    > czy też kupić sobie
    > przenośną ładowarkę czy zapasową baterię.

    > Polecam gorąco iPhone4.
    > Wydasz ciut więcej kasy ale będziesz bardzo zadowolony!

    Zapasowa bateria i iP4??? Co niby z taką zapasową baterią można zrobić
    na ulicy?

    M.

  • 30. Data: 2012-04-28 21:56:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Poza siecią można?

    Ty jak widzę nie w 2005 tylko w 1995 siedzisz... Chcesz wszystko
    robić tak jak się robiło przed upowszechnieniem się internetu???