  • 211. Data: 2012-05-03 14:29:34
    Temat: Re: Jaki Smartphone?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message
    news:jntq4s$hq9$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > udajesz żeby wnerwić Waldka?
    > Od zawsze, w przeciętnych warunkach telefony (gsm) zużywały ok 250mA
    > podczas połączenia. spadek prądu możesz uzyskać jak masz idealny zasięg -
    > wtedy nadajnik może zmniejszyć moc. 250mA zje Ci akumulatorek w 4 -6
    > godzin. Biorąc pod uwagę że był w doskonałej kondycji, i właśnie odłączony
    > od ładowarki. Tak więc w trybie wifirouter, masz 250 na GSM jakieś 100 na
    > wifi i po 3 godzinach trzeba się rozglądać za ładowarką. Ja mam taki
    > program który pokazuje ile prądu jest "wyciągane" z baterii. narazie

    Co mnie obchodzi pobór prądu przy połączeniu gdy omawiamy
    czuwanie? Dobrze się czujesz czy po prostu wątku nie czytałeś?
    Urwałeś się jak Filip z Konopii :-)

  • 212. Data: 2012-05-03 15:19:30
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2012-05-03 13:41, ToMasz pisze:

    > tu defy z 5mpix jest porównywana z 8 i 12 mpix. Pozatym w defy występują
    > 2 lub 3 typy kamer. w defy+ jest ta lepsza, i chodzą słuchy że to ten
    > sam model co w iP4

    kolejna cegiełka do domu zwanego defy+ :)

    > Jeśli chcesz pozmieniać rom - to bierz zwykłą defy z czerwoną kamerą.
    > jak chcesz NOWY telefon (nieupadły, nierozkręcany) pozostaje Defy PLUS i
    > mocno ograniczone możliwości zmiany romów.

    :/ dylematy dylematy... CM daje aż tak wiele (próbuje go właśnie na
    mojej Spice i jakiegoś wstrząsu technologiczno-światopoglądowego ten mod
    na mnie nie wywołał :) )?

    > PS
    > patrzyłeś na LG P970? S/E neoV?

    Wprawdzie piszesz do atm, ale podobny PS pisałeś już wcześniej i do
    mnie, prawda?

    Oto moje spostrzeżenia

    I - Sony-Ericsson Neo V

    - procek 1GHz - tak samo jak przy defy+ (niby się nie tnie i daje rade,
    ale ludzie piszą to też o defy+)
    - grafika słabsza od choćby Defy+
    - takie sobie zdjęcia
    - przy podobnym hardwarze, brak wszystkoodporności defy+
    - łatwo rysujące się i trzeszczące plastiki
    - ale wygląda raczej fajniej niż defy

    II - LG P970 Swift Black

    - nie ma do niego chyba CM'a (co wskazujesz na istotną wadę przy defy+)
    [ps - doczytałem, że jest ale bardzo wczesna beta]
    - procek identycznie jak przy neov i defy+ - 1GHz (nic ponadprzeciętnego)
    - bateria woła o pomstę do nieba
    - aparat lekko lepszy od przeciętnego

    Ogólnie gdybym miał wybierać pomiędzy trzema i pół modelami: defy/defy+
    vs. neov vs. swift black, to wybrałbym motorolę (i to chyba defy+ -
    szybsza, nowsza, trochę lepsza). Oczywiście do tego dochodzą jeszcze nie
    odrzucone przeze mnie SGS+ i SGSII - ale to trochę inna półka jakościowa
    i cenowa - czekamy na obniżki cen.

    PS. - dzisiaj mają podobno zaprezentować SGSIII

  • 213. Data: 2012-05-03 15:44:05
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2012-05-03 15:19, PlaMa pisze:

> [...]
    > [ps - doczytałem, że jest ale bardzo wczesna beta]
    > - procek identycznie jak przy neov i defy+ - 1GHz (nic ponadprzeciętnego)
    PS: doczytuje, że jego ekran miażdży przyrodzenia, i jest doskonale
    widoczny w słońcu - nice :)

  • 214. Data: 2012-05-03 16:31:52
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 03.05.2012 14:29, Pszemol pisze:

    > Co mnie obchodzi pobór prądu przy połączeniu gdy omawiamy
    > czuwanie?
    kto my? Kogo na tej grupie interesuje czas czuwania wyrażony w dniach
    ?(w kontekście używania smartfona) Ktoś wspomniał o czasie czuwania a Ty
    złapałeś rzepa na psi ogon i trolujesz?

    > Dobrze się czujesz czy po prostu wątku nie czytałeś?
    > Urwałeś się jak Filip z Konopii :-)

    Czuje się tak średnio, ale sam wspomniałeś że codziennnie ładujesz
    baterie. ja też. połowa tej grupy co dwa dni. co z tego? Dodatkowa
    bateria prawie nie zajmuje miejsca i waży tak niewele ze mozna mieć ją
    zawsze ze sobą. batery pack na kilka paluszków już zajmuje 8 razy tyle
    miejsca i waży znacznie więcej.

    Twoje zachowanie powoduje że Ci którzy jeszcze nie mają Cię w KFie, i
    starają się zachować kulturę, zmuszeni są do udowadniania Ci że nie są
    wielbłądami. jak zawsze różnica pomiędzy iPHonem i resztą świata polega
    nie na pojemności baterii, długości pracy na niej, czasie czuwania.
    Polega na tym, ze wszyscy na świecie mogą mieć zewnętrzny baterypack na
    paluszki, a także drugą baterie, natomiast Ty nie. i teraz najlepsze.
    Udowadniasz że dla Ciebie jest to zaleta.

    ToMasz

  • 215. Data: 2012-05-03 16:38:45
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 03.05.2012 14:20, J.F. pisze:

    > O ile niewiele z telefonu korzystasz.

    > No wlasnie.

    > W rowerze jest dynamo :-)
    i daje napięcie przemienne...
    > A tu ... troche upierdliwa ta wymiana.
    jaka upierdliwa? klapkę zdjąć?
    > Samemu na rowerku mozna sobie
    > przerwe zrobic, ale jak ma byc wieksza grupa i kazdy zacznie wymieniac ..
    to jest jakiś organizator, który trasę przejechał. to właśnie odkrywanie
    nowych dróg, jazda w nieodkryte (swoim okiem) tereny daje mi
    przyjemność. A telefon jest rejestratorem trasy, wskaże najlepszy
    objazd, zaprowadzi do domu. Druga bateria przydaje się jak się trafi coś
    nieprzewidzianego.

    > albo jakies wyscigi, rajdy, regaty na czas ..

    Panowie, poczekajcie, bo w moim HTC muszę bateryjkę wymienić. Pozatym
    nie tak szybko bo smsa nie umiem napisać... :) :) :)

    > No i program moze nie dorastac, pojedziesz do lasu, zmienisz baterie, slad
    > zniknie i nie wiadomo jak wrocic :-)
    :)
    ToMasz

  • 216. Data: 2012-05-03 16:51:36
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    >
    > Panowie, poczekajcie, bo w moim HTC muszę bateryjkę wymienić. Pozatym
    > nie tak szybko bo smsa nie umiem napisać... :) :) :)

    ToMasz, jestem pod wrazeniem, ze do nawigacji rowerowej uzywasz
    smartfona. Tzn jak najbardziej mozna, duzo tez zalezy od trasy.
    Kiedys rowniez w ten sposob kombinowalem ale skonczylo sie zakupem
    Garmina. Oto zalety:
    -stosunkowo dobrze opancerzony
    -wodoszczelny
    -na komplecie dwoch AA akku wytrzymuje ponad 12h (60CSx, ciagle wlaczony
    wyswietlacz)
    -solidny uchwyt - wytrzyma kazdy bruk, GPS zreszta tez jest odporny na
    wstrzasy
    -swietnie trzyma zasieg w kazdym lesie
    -bardzo szybko lapie fixa, bez agpsa i sprzedawania lokalizacji googlowi
    -testowany na mrozie do -15C i lodem na wyswietlaczu

    Nowsze Garminy maja mozliwosc podlozenia mapy rastrowej, choc sam tego
    nie testowalem, moj 60CSx nie ma tej funkcji.

  • 217. Data: 2012-05-03 17:01:01
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 03.05.2012 15:44, PlaMa pisze:

    > PS: doczytuje, że jego ekran miażdży przyrodzenia, i jest doskonale
    > widoczny w słońcu - nice :)
    ja się też nad nim zastanawiam przez ten ekran. mnie by się to przydało,
    bo czasem nawigacji na słońcu używam. Trzeba jeszcze wspomnieć o czasami
    występującym lagu przy połączeniach.

    Co do cen. Defy+ na allegro tanieje z aukcji na aukcje. mimo wszystko
    859zl to kupa kasy. Prawie to samo (defy) można mieć za prawie 500zł,
    tyko poobijane. PAtrzę na arcS - tam jest szybszy procek, i większy
    ekran. za 859 lekko używane bywają...

    ToMasz

    PS daj znać jak coś kupisz. napisz czy jesteś mile czy niemile
    zaskoczony. Ja zamówiłem obudowę.

    http://www.ebay.pl/itm/Orange-Hybritz-Series-Hard-Ca
    se-for-Motorola-Defy-MB525-/160521889326?pt=UK_Mobil
    ePhones_MobilePhonesCasesPouches&hash=item255fd9a62e

    jak przyjdzie a nic do tej pory nie kupię, to już potem napewno będzie defy+

  • 218. Data: 2012-05-03 17:20:22
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-05-03 06:25, Pszemol wrote:

    > Nie miałem w ręku N8, ale w jaki sposób slider z boku miałby
    > być prostszy niż slider z przodu? Tu i tam ten sam ruch...
    > Na dodatek slider z boku możesz włączyć w kieszeni przypadkowo.
    > Więc jak zwykle Nokia zrobiła coś "inaczej" czyli gorzej...

    Przyklad ze sliderem w Nokiach podalem po to, zeby unaocznic iz patent
    zastosowany w iP wcale nie pokrywa sie z Twoim zdaniem z jednego z
    powyzszych postow : "Dziwny jesteś Łatwość zmiany czegoś to dla Ciebie
    wada??? "
    Slider Nokii jest wlasnie takim ulatwieniem w stosunku do tego co
    oferuje iP, ale w tym wypadku to dla Ciebie nie stanowi problemu.
    Szukasz za to problemu w przypadkowym oblokowywaniu Nokii.
    Napisales tez, ze glosnosc telefonu/alarmow mozesz zmienic dopiero po
    odblokowaniu telefonu (wczesniej zrozumialem Cie, ze mozesz to zrobic
    rowniez przy zablokowanym). Zatem to co oferuje iP w tym zakresie jest w
    miare rozsadnym kompromisem miedzy latwoscia a pewnoscia, ze nic sie nie
    zmieni bez zgody uzytkownika. Choc to do konca nie jest prawda, kilka
    razy podczas grania czy odtwarzania mediow zdarzylo mi sie nacisnac zbyt
    wczesnie (obawiajac sie za chwile halasu) lub zbyt pozno guziki
    glosnosci co skutkowalo poglosnieniem/sciszeniem dzwonka telefonu.
    Pozniej juz sie na to wyczulilem jednak poczatkowo irytowalo mnie to.
    Alarm jest dla mnie kluczowa sprawa i nie chce, zeby przy takich badz
    innych okazjach zmieniala mi sie jego glosnosc. Dla mnie to wielka
    zaleta, jesli dla Ciebie to wada bedze musial z tym jakos zyc ;]
    Oczywiscie moge zmienic jego glosnosc, sa to trzy ruchy.
    Wracajac do slidera Nokii: jeszcze NIGDY nie zdarzylo mi sie, ze
    odblokowalem go przypadkiem. Niektore patenty calkiem dobrze udaja sie
    Nokii.

    > Niekorzystna jest łatwość zmiany głośności guzikami na obudowie?
    > Dlaczego? Co w niej niekorzystne?

    Pisalem o tym wiele razy powyzej jak rowniez wsponiam o tym w tej
    odpowiedzi.

    > Nie bardzo rozumiem dlaczego łatwość zmiany głośności guzikami
    > z boku uważasz za wadę i porównujesz do slidera...
    > Guziki nie działają bez uprzedniego odblokowania telefonu oczywiście.
    > Z wyjątkiem sytuacji gdy słuchasz rozmowy/muzyki przez słuchawki.
    > A więc nie ma możliwości przypadkowego zgłośnienia/ściszenia.
    > W przypadku zewnętrznego slidera w N8 istnieje już możliwość
    > odblokowania urządzenia przypadkiem w kieszeni, insza inszość.

    O tym rowniez wspomnialem nieco wyzej.
    Najchetniej zablokowalbym rowniez dzwonek/smsy na okreslonym poziomie.
    Aplikacja, ktora zainstalowalem obsluguje ta funkcje tyle, ze gdy
    testowalem to na starym Androidzie okazalo sie, ze mute przepuszcza
    wtedy dzwiek smsow. Musze sprawdzic czy dziala to jak powinno po
    aktualizacji. Ja potrzebuje glosnosc alarmow/smsow/dzwonka na zasadzie
    zerojedynkowej. Ustawiam przy konfiguracji optymalna glosnosc plus
    wibracje i to mi wystarcza. Zaden podany przez Ciebie teoretyczny
    autobus itd tego nie zmieni... a jesli mialbym telefon gdzies gleboko w
    plecaku (czego nie robie) to i tak jest mala szansa, ze uslyszalbym
    cokolwiek. Dochodzi tez kwestia pamietania, ze w autobusie telefon dalem
    na maxa wiec wchodzac do biura musze go sciszyc, zeby nikogo nie
    przyprawic o zawal... Jak dla mnie zbyt duzo w tym wszystkim kombinacji.
    Takie rozwiazanie alarmow bylo jednym z glownych przyczynkow dla ktorych
    pozbylem sie ipoda Touch, irytowaly mnie rowniez te kolka do ustawiania
    czasu, dobrze ze Stefan nie podpial pod nie efektu skrzypienia ;]
    Idealnie jest to rozwiazane w PalmOS, szybko i skutecznie.

  • 219. Data: 2012-05-03 19:16:41
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > ToMasz, jestem pod wrazeniem, ze do nawigacji rowerowej uzywasz
    > smartfona. Tzn jak najbardziej mozna, duzo tez zalezy od trasy.
    Za dużo powiedziane: nawigacji.
    Poprostu jadę z dzieckiem do lasu na rowerach, a potem gdzie popadnie.
    niektóre scieżki są tyko na OSM, niektóre na UMP, niektórych brak.
    Czasami się trafi nieprzejezdna. Tak więc jest to tylko ułatwienie.
    Oczywiście fajnie jest, jak młody jęczy, zadzwonić po transport
    powrotny, podając współrzędne.
    ToMasz

  • 220. Data: 2012-05-03 20:55:02
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 01.05.2012 02:29, Pszemol pisze:

    > Bez sensu panowie... Wasze przykłady są "trochę" bez sensu.
    słucham multimediów w telefonie tylko na słuchawkach. (białe słuchawki z
    iPhona). Czy to na ulicy kiedy Ivona mi czyta książkę, czy przed snem,
    gdy oglądam national g. Wtedy zawsze, codziennie, niezmiennie mam 20%
    głośności. Dlatego że mam słuchawkami zatkane uszy i niczego innego nie
    słyszę. Bez słuchawek też bym tak miał, bo wtedy jestem blisko telefonu,
    trzymam go w ręce.
    Mój sen łatwo przerwać, więc aby nie budzić wszystkich domowników, mam
    ustawiony alarm na 50%. Za to dzwonek telefonu na 100%. Dlaczego na
    maksa? bo często telefon jest dobre parę metrów odemnie. czasami jest w
    etui i plecaku. W takim przypadku na 20% głośności nic bym nie usłyszał,
    50% raczej już tak, 100% - zawsze usłyszę.
    Bardziej z życia wziętych przykładów nie znajduję.

    JEdnak jak to mawiał doktor House - pacjent zawsze kłamie. I tu widzę
    przejaw Twojej trolowatości i tego że koledzy mają wyłączone detektory.
    Jak widzę używasz windowsa? Po jasną cholerę masz w nim mikser i
    fafnoście suwaków?

    ToMasz