    From: atm <...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Jaki Smartphone?
    Date: Mon, 30 Apr 2012 11:13:32 +0200

    On 2012-04-30 11:04, atm wrote:
> [...]

    PS
    Strasznie mnie irytuje wspolczesny, "zachodni" trend gdzie zdecydowana
    wiekszosc rzeczy robi sie jednorazowa. Samo urzadzenie czesto jest tak
    zaprojektowane lub tez koszty naprawy powoduja, ze jest to nieoplacalne.
    Zauwazcie, ze bardzo czesto pada tutaj zdanie, ze dwa lata dla smartfona
    to max. Po tym czasie sie go wymienia. Osobiscie bardzo mi sie to nie
    podoba. Z jednej strony informacje o zanieczyszczeniu Ziemii, niezbyt
    odleglym wyczerpaniu pierwiastkow niezbedynych do produkcji elektroniki
    a z drugiej wciskanie nowych telefonow i sztuczne postarzanie tak aby
    dzialaly do konca gwarancji.
    Do tego dochodzi problem wypuszczania nieprzetestowanych wyrobow na
    rynek, gdzie my jako nabywcy odwalamy spora czesc czarnej roboty. Mam
    nadzieje, ze ten trend nie przeniesie sie do bardziej newralgicznych
    dziedzin jak np motoryzacja.