-
41. Data: 2010-12-12 09:34:06
Temat: Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
Od: n...@o...pl
Witam serdecznie.
> Powolutku przymierzam siÄ™ do jakiegoÅ› mniejszego SUV'a, ale
koniecznie z
> 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub
nie) załączyć
> kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma
kołami i już.
>
> Tak naprawdę znalazłem na razie tylko dwa:
> - Dacia Duster
> - Nissan Quashqai
Tylko, że to działa tylko do 40km./h. później komputer rozłącza. A jak masz
jakieś wspomagacze elektroniczne to w ogóle porażka bo zamiast jechać to hamuje,
żeby zasymulować przyczepność a efekt jest taki, że zostajesz w błocie. Wcześnie
jeździłem CR-V, gdzie nie było blokowania sprzęgła i radził sobie lepiej niż
X-Trail, który ma ten sam system co w przytoczonych modelach, a którym teraz
muszę jeździć.
Tylko Grand Vitara w odpowiedniej wersji. Masz centralny dyfer z LSD i nie ma
automatycznego odłączania przy żadnej prędkości.
Pozdrawiam.
Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
42. Data: 2010-12-12 11:40:41
Temat: Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>
> Tylko, że to działa tylko do 40km./h. później komputer rozłącza. A jak masz
> jakieś wspomagacze elektroniczne to w ogóle porażka bo zamiast jechać to hamuje,
> żeby zasymulować przyczepność a efekt jest taki, że zostajesz w błocie. Wcześnie
> jeździłem CR-V, gdzie nie było blokowania sprzęgła i radził sobie lepiej niż
> X-Trail, który ma ten sam system co w przytoczonych modelach, a którym teraz
> muszę jeździć.
> Tylko Grand Vitara w odpowiedniej wersji. Masz centralny dyfer z LSD i nie ma
> automatycznego odłączania przy żadnej prędkości.
> Pozdrawiam.
Zdaje sobie z tego sprawe.
Mnie chodzi o to zeby wyjechac z blota (umiarkowanego, ale takiego z
ktorym moje obecne FWD sobie nijak nie poradzi), sniegu, lekkiego lodu,
ruszyc, a pozniej juz sobie poradze. Pozniej "auto" wystarczy". Wazne
zeby wyjechac/ruszyc, a nie zeby krecilo sie jedno kolko. I mam wrazenie
ze tutaj ten 4x4 lock będzie nieodzowny. Mylę się?
--
Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"
-
43. Data: 2010-12-12 12:30:33
Temat: Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 12 Dec 2010 11:40:41 +0100, Adam 'Adak' Kępiński wrote:
>Mnie chodzi o to zeby wyjechac z blota (umiarkowanego, ale takiego z
>ktorym moje obecne FWD sobie nijak nie poradzi), sniegu, lekkiego lodu,
Moze kwestia opon - na zwyklych drogach zazwyczaj sobie FWD radza.
A w razie czego wyciagasz lancuchy i saperke ..
>ruszyc, a pozniej juz sobie poradze. Pozniej "auto" wystarczy". Wazne
>zeby wyjechac/ruszyc, a nie zeby krecilo sie jedno kolko. I mam wrazenie
>ze tutaj ten 4x4 lock będzie nieodzowny. Mylę się?
Chyba sie mylisz - wszelkie automaty i tu pomoga, a przynajmniej
powinny, bo niby po co sa.
J.
-
44. Data: 2010-12-12 12:55:11
Temat: Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
> Kto rozumie?
A rozróżniasz takie cuś:
- Rozumie, Twój wybór.
- Rozumie Twój wybór.
Miłego.
Irek.N.
-
45. Data: 2010-12-12 13:52:38
Temat: Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 2010-12-12 12:55, Irek N. pisze:
> A rozróżniasz takie cuś:
> - Rozumie, Twój wybór.
> - Rozumie Twój wybór.
Rozumiem że jęz. polski w podstawówce przespałeś?
Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com
-
46. Data: 2010-12-12 14:06:55
Temat: Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>
> Moze kwestia opon - na zwyklych drogach zazwyczaj sobie FWD radza.
> A w razie czego wyciagasz lancuchy i saperke ..
To nie to.
Teren bywa po prostu trudniejszy niż zaśnieżona ulica dlatego potrzebuje
coś więcej niż FWD, ale mniej niż prawdziwa terenówka.
> Chyba sie mylisz - wszelkie automaty i tu pomoga, a przynajmniej
> powinny, bo niby po co sa.
Oczywiście że mogę się mylić, ale jak wspomnę opisy typu "rav4 kręcąca
jednym kołkiem na zaśnieżonym parkingu" to nie wydaje mi się, a właśnie
takich cudów chcę uniknąć.
Miałem okazję chwilkę pojeździć przykłądowym Dusterem - z szutru/piachu
przy 4x4 lock rusza toto jak z procy - a wiem, jak z tego terenu rusza
się zwykłym FWD.
Dlatego wywnioskowałem 4x4 lock (w jakikolwiek sposób) - do ruszenia i
ew. rozpedzenia się.
--
Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"
-
47. Data: 2010-12-12 14:07:45
Temat: Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>
> Rozumie, Twój wybór.
> Powiedz mi proszę, jeśli możesz dlaczego chcesz akurat taki napęd?
> Ja jakoś nie mogę sobie wytłumaczyć jego zalet - przy założeniu że nie
> interesuje mnie sportowa jazda oczywiście.
Spójrz proszę ciut wyżej/niżej - wyjaśniłem dokłądnie o co mi chodzi.
--
Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"
-
48. Data: 2010-12-12 14:31:10
Temat: Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 12 Dec 2010 14:06:55 +0100, Adam 'Adak' Kępiński wrote:
>> Moze kwestia opon - na zwyklych drogach zazwyczaj sobie FWD radza.
>> A w razie czego wyciagasz lancuchy i saperke ..
>To nie to.
>Teren bywa po prostu trudniejszy niż zaśnieżona ulica dlatego potrzebuje
>coś więcej niż FWD, ale mniej niż prawdziwa terenówka.
Ale teren nieutwardzony ?
Bo FWD generalnie radza sobie w Zakopanem, Karpaczu czy Bielsku.
>> Chyba sie mylisz - wszelkie automaty i tu pomoga, a przynajmniej
>> powinny, bo niby po co sa.
>Oczywiście że mogę się mylić, ale jak wspomnę opisy typu "rav4 kręcąca
>jednym kołkiem na zaśnieżonym parkingu" to nie wydaje mi się, a właśnie
>takich cudów chcę uniknąć.
Ale to ona chyba nie miala zadnego "automatu".
No a druga kwestia ze otwarte dyfry plus jakis system TC tez powinny
jej pomoc.
>Miałem okazję chwilkę pojeździć przykłądowym Dusterem - z szutru/piachu
>przy 4x4 lock rusza toto jak z procy - a wiem, jak z tego terenu rusza
>się zwykłym FWD.
>Dlatego wywnioskowałem 4x4 lock (w jakikolwiek sposób) - do ruszenia i
>ew. rozpedzenia się.
Tylko ze nawet glupie VW "synchro" z wiskoza zadziala tak ze jak sie
przez moment przod poslizga, to potem sie tyl dolacza. Powinno
wystaczyc. No chyba ze bedzie lod jednej strony - wtedy sie okaze ze
ma w kazdej osi otwarty dyfer :-)
Ale znow magiczne literki ASR czy TC czy jak to sie tam teraz nazywa.
J.
-
49. Data: 2010-12-12 15:08:35
Temat: Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
Od: "Karthoon " <k...@N...gazeta.pl>
neoniusz <n...@j...org> napisał(a):
> Skoro dla ciebie normalna jazda to 150km/h na drodze krajowej, to zycze
> powodzenia :) A na polskich drogach to juz w ogole wyczyn.
> Wczoraj jechalem z Krakowa do Rzeszowa i przez cala droge wyprzedzily
> mnie ze 3 auta. Jedno z nich to bylo RS4. Zadnego Ceeda nie bylo. Ale
> fakt, jestem kapeluszem. Czesciej zdarza mi sie wyprzedzac sunacego
> 70km/h po prostej drodze ceeda niz toyote czy lexusa. Ale przyznaje sie,
> na A4 zdarza mi sie jezdzic +200km/h. Tylko to jest autostrada. Skoro
> dla ciebie 100-110km/h na zwklej drodze to kapeluszowanie, to nie bede
> sie juz nawet staral tlumaczyc. Trzeba umiec panowac nad soba na drodze,
> a po tym co piszesz boje sie, ze ty nie panujesz, skoro piszesz, ze nie
> zmiescilbys sie ponizej 10 na trasie. Jako pierwsze auto mialem w124 z
> 220KM i nabralem szacunku do predkosci. Mam jeszcze troche zycia przed
> soba. Dziwne, ze najwiecej idiotow osiagajacych nadswietlna na drogach
> zasiada w malych popierdziawkach a nie naprawde szybkich autach.
>
Olej takie teksty, niektórym na grupie po prostu (tylko) od tego staje...
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
50. Data: 2010-12-12 15:33:41
Temat: Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 2010-12-12 14:06, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
> To nie to.
> Teren bywa po prostu trudniejszy niż zaśnieżona ulica dlatego potrzebuje
> coś więcej niż FWD, ale mniej niż prawdziwa terenówka.
ATSD http://www.youtube.com/watch?v=YTvlS6NOL4Y tu masz fajnie
zademonstrowane jak działa napęd w SX4/Sedici.
Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com