  • 41. Data: 2010-12-12 09:34:06
    Temat: Re: Jaki SUV z 4x4 lock?
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    > Powolutku przymierzam siÄ™ do jakiegoÅ› mniejszego SUV'a, ale
    koniecznie z
    > 4x4 lock. Nie że komputer kiedy będzie łaskaw (lub
    nie) załączyć
    > kółeczka, tylko kiedy ja chce ma mielić czterma
    kołami i już.

    > Tak naprawdę znalazłem na razie tylko dwa:
    > - Dacia Duster
    > - Nissan Quashqai
    Tylko, że to działa tylko do 40km./h. później komputer rozłącza. A jak masz
    jakieś wspomagacze elektroniczne to w ogóle porażka bo zamiast jechać to hamuje,
    żeby zasymulować przyczepność a efekt jest taki, że zostajesz w błocie. Wcześnie
    jeździłem CR-V, gdzie nie było blokowania sprzęgła i radził sobie lepiej niż
    X-Trail, który ma ten sam system co w przytoczonych modelach, a którym teraz
    muszę jeździć.
    Tylko Grand Vitara w odpowiedniej wersji. Masz centralny dyfer z LSD i nie ma
    automatycznego odłączania przy żadnej prędkości.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 42. Data: 2010-12-12 11:40:41
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Tylko Grand Vitara w odpowiedniej wersji. Masz centralny dyfer z LSD i nie ma
    > automatycznego odłączania przy żadnej prędkości.

    Zdaje sobie z tego sprawe.

    Mnie chodzi o to zeby wyjechac z blota (umiarkowanego, ale takiego z
    ktorym moje obecne FWD sobie nijak nie poradzi), sniegu, lekkiego lodu,
    ruszyc, a pozniej juz sobie poradze. Pozniej "auto" wystarczy". Wazne
    zeby wyjechac/ruszyc, a nie zeby krecilo sie jedno kolko. I mam wrazenie
    ze tutaj ten 4x4 lock będzie nieodzowny. Mylę się?

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 43. Data: 2010-12-12 12:30:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Dec 2010 11:40:41 +0100, Adam 'Adak' Kępiński wrote:
    >Mnie chodzi o to zeby wyjechac z blota (umiarkowanego, ale takiego z
    >ktorym moje obecne FWD sobie nijak nie poradzi), sniegu, lekkiego lodu,

    Moze kwestia opon - na zwyklych drogach zazwyczaj sobie FWD radza.
    A w razie czego wyciagasz lancuchy i saperke ..

    >ruszyc, a pozniej juz sobie poradze. Pozniej "auto" wystarczy". Wazne
    >zeby wyjechac/ruszyc, a nie zeby krecilo sie jedno kolko. I mam wrazenie
    >ze tutaj ten 4x4 lock będzie nieodzowny. Mylę się?

    Chyba sie mylisz - wszelkie automaty i tu pomoga, a przynajmniej
    powinny, bo niby po co sa.

    J.

  • 44. Data: 2010-12-12 12:55:11
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Kto rozumie?

    A rozróżniasz takie cuś:
    - Rozumie, Twój wybór.
    - Rozumie Twój wybór.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 45. Data: 2010-12-12 13:52:38
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-12-12 12:55, Irek N. pisze:
    > A rozróżniasz takie cuś:
    > - Rozumie, Twój wybór.
    > - Rozumie Twój wybór.

    Rozumiem że jęz. polski w podstawówce przespałeś?

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 46. Data: 2010-12-12 14:06:55
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > Moze kwestia opon - na zwyklych drogach zazwyczaj sobie FWD radza.
    > A w razie czego wyciagasz lancuchy i saperke ..

    To nie to.
    Teren bywa po prostu trudniejszy niż zaśnieżona ulica dlatego potrzebuje
    coś więcej niż FWD, ale mniej niż prawdziwa terenówka.

    > Chyba sie mylisz - wszelkie automaty i tu pomoga, a przynajmniej
    > powinny, bo niby po co sa.

    Oczywiście że mogę się mylić, ale jak wspomnę opisy typu "rav4 kręcąca
    jednym kołkiem na zaśnieżonym parkingu" to nie wydaje mi się, a właśnie
    takich cudów chcę uniknąć.

    Miałem okazję chwilkę pojeździć przykłądowym Dusterem - z szutru/piachu
    przy 4x4 lock rusza toto jak z procy - a wiem, jak z tego terenu rusza
    się zwykłym FWD.
    Dlatego wywnioskowałem 4x4 lock (w jakikolwiek sposób) - do ruszenia i
    ew. rozpedzenia się.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 47. Data: 2010-12-12 14:07:45
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > Rozumie, Twój wybór.
    > Powiedz mi proszę, jeśli możesz dlaczego chcesz akurat taki napęd?
    > Ja jakoś nie mogę sobie wytłumaczyć jego zalet - przy założeniu że nie
    > interesuje mnie sportowa jazda oczywiście.

    Spójrz proszę ciut wyżej/niżej - wyjaśniłem dokłądnie o co mi chodzi.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 48. Data: 2010-12-12 14:31:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Dec 2010 14:06:55 +0100, Adam 'Adak' Kępiński wrote:
    >To nie to.
    >Teren bywa po prostu trudniejszy niż zaśnieżona ulica dlatego potrzebuje
    >coś więcej niż FWD, ale mniej niż prawdziwa terenówka.

    Ale teren nieutwardzony ?

    Bo FWD generalnie radza sobie w Zakopanem, Karpaczu czy Bielsku.

    >Oczywiście że mogę się mylić, ale jak wspomnę opisy typu "rav4 kręcąca
    >jednym kołkiem na zaśnieżonym parkingu" to nie wydaje mi się, a właśnie
    >takich cudów chcę uniknąć.

    Ale to ona chyba nie miala zadnego "automatu".
    No a druga kwestia ze otwarte dyfry plus jakis system TC tez powinny
    jej pomoc.

> [...]
    >się zwykłym FWD.
    >Dlatego wywnioskowałem 4x4 lock (w jakikolwiek sposób) - do ruszenia i

    Tylko ze nawet glupie VW "synchro" z wiskoza zadziala tak ze jak sie
    przez moment przod poslizga, to potem sie tyl dolacza. Powinno
    wystaczyc. No chyba ze bedzie lod jednej strony - wtedy sie okaze ze
    ma w kazdej osi otwarty dyfer :-)
    Ale znow magiczne literki ASR czy TC czy jak to sie tam teraz nazywa.

    J.

  • 49. Data: 2010-12-12 15:08:35
    Od: "Karthoon " <k...@N...gazeta.pl>

    neoniusz <n...@j...org> napisał(a):

> [...]
    > na A4 zdarza mi sie jezdzic +200km/h. Tylko to jest autostrada. Skoro
    > dla ciebie 100-110km/h na zwklej drodze to kapeluszowanie, to nie bede
    > sie juz nawet staral tlumaczyc. Trzeba umiec panowac nad soba na drodze,
    > a po tym co piszesz boje sie, ze ty nie panujesz, skoro piszesz, ze nie
    > zmiescilbys sie ponizej 10 na trasie. Jako pierwsze auto mialem w124 z
    > 220KM i nabralem szacunku do predkosci. Mam jeszcze troche zycia przed
    > soba. Dziwne, ze najwiecej idiotow osiagajacych nadswietlna na drogach
    > zasiada w malych popierdziawkach a nie naprawde szybkich autach.

    Olej takie teksty, niektórym na grupie po prostu (tylko) od tego staje...

  • 50. Data: 2010-12-12 15:33:41
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-12-12 14:06, Adam 'Adak' Kępiński pisze:

    > To nie to.
    > Teren bywa po prostu trudniejszy niż zaśnieżona ulica dlatego potrzebuje
    > coś więcej niż FWD, ale mniej niż prawdziwa terenówka.

    ATSD http://www.youtube.com/watch?v=YTvlS6NOL4Y tu masz fajnie
    zademonstrowane jak działa napęd w SX4/Sedici.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com