    From: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>
    Subject: Re: Jaki NAS do backupu, osiągi nieistotne
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Sender: hell@heaven
    Date: Sun, 12 May 2013 13:30:42 +0200

    Dnia Sat, 11 May 2013 17:41:26 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > zdechł był w końcu przedwcześnie. Teraz padł pomysł NAS-a, przeglądam
    > co teraz jest dostępne i po odfiltrowaniu na tapecie zostały:
    >
    > QNAP 2-Bay TurboNAS
    > Netgear ReadyNas Duo v2
    > SYNOLOGY DS211 2-bay
    >
    > ten netgear najtańszy, ale ma jakieś szemrane opinie.
    > Czy to powyższe warte jest rozważenia? Czy może pomyśleć nad jakimś
    > innym sposobem backupu? Ilość danych jest śmiesznie mała (pewnie 6-8
    > GB/miesiąc), prędkość transferu jest kompletnie nieistotna, tudzież
    > inne wodotryski jak torrenty, ajtuny i inne miszmasze. Jednakowoż
> [...]

    Mam tego ReadyNAS Duo tylko w wersji v1. Uzywam od 3 lat do wlasnie kopii,
    nie narzekam. Wodotryski tez ma. Rozszzerzylem mu pamiec z 256MB do 1GB,
    doinstalowalem troche rzeczy, mam na nim nawet iSCSI i jedna partycja w
    kompie pod Win7 jest z tego NASa :-) Poza tym normalnie masz tam serwer FTP,
    http, jest PHP, nawet chyba sie mySQL znajdzie - mozna stawiac proste www.
    Jesdyne co moze byc klopotem to ewentualna aktualizacja systemu (poza
    aktualizacjami publikowanymi przez samego Netgeara). Chcialem tam ostatnio
    zainstalowac serwer pewnej gry i zderzylem sie z niezgodnoscia bibliotek
    systemowych. Na tym NASie pracuje Debian 3.1 i nie da sie dac nowszego, bo
    procesor jestdosc egzotyczny (Sparc) a Debian przestal go wspierac przy
    wersji 4.
    Jesli jednak nie robisz takich cudow i nie bedziesz to polecam. Choc do
    zabawy wolalbym dzis QNAPa ;-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K