  • 21. Data: 2012-03-02 17:42:15
    Temat: Re: Jaki 7-osobowy
    Od: Tom <t...@s...com>

    Dnia Fri, 02 Mar 2012 15:39:50 +0100, Jarek Andrzejewski napisał(a):

    > Galaxy = Alhambra = Sharan

    To prawda ale tylko do pierwszej generacji galaxy. Od 2006 r. galaxy/s-max
    nie ma nic wspólnego z VW i Seatem.

  • 22. Data: 2012-03-02 17:45:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 2 Mar 2012 16:53:53 +0100, w <jiqqem$31a$1@node2.news.atman.pl>, "Ergie"
    <e...@s...pl> napisał(-a):

    > Na ponad 10 użytkowników renault u mnie w pracy w ostatnich
    > 8 latach nikt ponownie nie kupił renault.

    Wcale się nie dziwię.

    > drugiej strony mam też sporo znajomych użytkowników citroenów i wszyscy od
    > lat zmieniają citroena na innego citroena,

    I też wcale się nie dziwię.

  • 23. Data: 2012-03-02 17:58:08
    Od: s...@g...com

    On Friday, March 2, 2012 4:53:53 PM UTC+1, Ergie wrote:
    > Dzięki za info, sprawdzę to forum.

    Zarejestruj sie i popytaj, bedziesz mial informacje z pierwszej reki, a dodatkowo to
    forum nie ma jakichs faszystowskich zasad i niespelnionego w innych tematach admina.
    Mało jest miejsc w sieci, gdzie jest tak dobra atmosfera i świadczą o tym np. właśnie
    wiadomości użytkowników którzy dopiero mają zamiar kupić auto i szukają czegoś
    prosząc o oceny i pomoc w kupnie.

    > A o tej elektronice to nie piszę z obiegowych opinii sprzed lat, ale właśnie
    > od użytkowników. Na ponad 10 użytkowników renault u mnie w pracy w ostatnich
    > 8 latach nikt ponownie nie kupił renault. Owszem część z nich przeskoczyła
    > do wyższej klasy np. Audi, ale pozostali kupili np. ople, czy hondy. Z
    > drugiej strony mam też sporo znajomych użytkowników citroenów i wszyscy od
    > lat zmieniają citroena na innego citroena, podobnie jak seata na seata.

    Tu bym sie nie sugerował jakkolwiek czy przywiązanie do marki świadczy tak bardzo o
    temacie. Jeden zmienia bo mu się okazja trafi, a inny bo akurat mu się konkretne auto
    spodobało. Renówki bez wątpienia na ogół są tanie, więc i tanie jest ich traktowanie.
    Inna jest opinia o aucie, które kosztuje 5x więcej i tak samo serwis, a inna niż
    kupują go ludzie z bardziej napiętym budżetem. To jest norma i tego nie unikniesz.
    Jak dla mnie warto więc zwracać uwagę tylko na grubsze sprawy w aucie - tj. czy np.
    dany model nie ma jakiejś wady silnika skutkującej jakąś bardzo drogą naprawą, czy
    gdzieś nie ma wady konstrukcji, która powoduje że się coś niszczy (np. rx4 miał
    nierozbieralny wał zbyt blisko tłumika i naprawa była kwestią czasu). Przy nowym
    aucie to jest ważne, bo jeszcze nie ma wielu dawców organów.

    > Osobiście jeździłem Clio 1,5 dCi i Megane 1,5 dCi i oba te auta były
    > świetne, a silnik niesamowicie oszczędny, ale ja jeździłem nimi tylko po
    > kilkaset kilometrów i kilka dni, a nie kilka lat więc o awaryjności nie mogę
    > się wypowiadać w przeciwieństwie do tych którzy Renault mieli i zmienili na
    > inny.

    Mniejsze klio potrafi na całkiem pogórkowanej trasie spalić 2,5l/100. Jest to jednak
    okrutna męka dla kierowcy taki ekstremalny eco driving :) Grand scenic oscyluje w
    okolicach 6l/100 km, co jest całkiem niezłym wynikiem.

    Co do awaryjnosci tez jeszcze nie znajdziesz wielu opinii u nas, trójka jest całkiem
    nowa by mialo ja 100 osob i sie wypowiedzialo, dwójke ma sporo, ale ta kosztuje 1/4
    tego co zakladasz. Sam bym celowal chyba jednak tak, bo dzieki temu kupilbys w ciagu
    tych 15 lat przynajmniej 3 takie :) Ale nowe to nowe i czasem tak trzeba.

    GS III od kilku miesięcy jest w nowej wersji, deko ulepszonej, dostały też zdaje się
    światła do jazdy dziennej, ot kilka drobiazgów, ale głównie malutkich. Natomiast
    fajnie, że już jest chwile na rynku i nie bedzie mial choroby wieku dzieciecego.

    No nic, powodzenia :)

  • 24. Data: 2012-03-02 18:07:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości gru

    >Wcale się nie dziwię.

    A ja znam paru niemieckich wlascicieli i niektorzy maja juz chyba
    trzecia renowke ...

    J.

  • 25. Data: 2012-03-02 18:12:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    -discussion-forums@vbas10...

    [ciach]

> [...]
    > 1/4 tego co zakladasz. Sam bym celowal chyba jednak tak, bo dzieki temu
    > kupilbys w ciagu tych 15 lat przynajmniej 3 takie :) Ale nowe to nowe i

    Myślałem nad poprzednim scenikiem, ale z tego co widziałem to miał mniej
    oszczędne silniki i mniej miejsca w środku, dlatego jeśli scenic to myślę,
    że III jest lepszym wyborem, ale już niekoniecznie musi to być tegoroczny
    model po FL.

> [...]
    > malutkich. Natomiast
    > fajnie, że już jest chwile na rynku i nie bedzie mial choroby wieku

    Dzięki, jak będę miał chwilkę to wejdę na tamto forum
    Pozdrawiam
    Ergie

  • 26. Data: 2012-03-02 18:37:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 2 Mar 2012 15:08:09 +0100, Ergie

    > Obecnie 2+3+2 (rodzice, dzieci, dziadkowie),
    > ale nie wykluczamy zmiany w przyszłości na 2+5 :-)

    Nikt nie poruszył, to ja się zapytam: kogo posadzisz na 6/7 miejscu na
    pewną śmierć gdyby się komuś zaspało na światłach? Wiesz, że z tyłu
    praktycznie nie ma żadnej bezpiecznej strefy zgniotu?

    --
    Pozdor Myjk

  • 27. Data: 2012-03-02 19:16:49
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    W dniu 2012-03-02 14:20, Ergie pisze:
    > 1. Dacia Logan MCV (ok. 50 tys. benz. 55 tys. diesel)

    Mam MCV 1.4 75KM 2009 (5 miejscowy). Demon prędkości to to nie jest a
    pod górkę słabo. Średnie zużycie 7,5L na przestrzeni 35kkm ale im dłużej
    nim jeżdżę tym lepsze efekty. Do 90-100km/h bardzo oszczędny; ostatnio
    na pusto 4,9L w komputera na odcinku 100km przy średniej prędkości
    80km/h (komputer zaniża zużycie ok. 10%).
    Szybko nie pojedziesz bo auto jest głośne. Po 2 latach czuć taniość
    wykonania ale i tak jest nieźle.
    Link do forum: http://www.daciaklub.pl/forum/index.php
    Link do mojego auta: http://www.motostat.pl/vehicle-stats/13738

    --
    radar

  • 28. Data: 2012-03-02 19:25:30
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 02-03-2012 o 17:45:48 r...@k...pl <r...@k...pl> napisał(a):

    > Fri, 2 Mar 2012 16:53:53 +0100, w <jiqqem$31a$1@node2.news.atman.pl>,

    > Wcale się nie dziwię.

    Mam Grand Scenica z 2005 roku (1.9 dCi) - gdyby Renault nie popsuł wyglądu
    3 genracji kupiłbym następnego.

    > I też wcale się nie dziwię.

    Mam nowego (po FL) kupinego w salonie C4 GP - nigdy więcej nie kupię
    citroena.

    Pzdr
    TG

  • 29. Data: 2012-03-02 19:55:00
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Nikt nie poruszył, to ja się zapytam: kogo posadzisz na 6/7 miejscu na
    > pewną śmierć gdyby się komuś zaspało na światłach? Wiesz, że z tyłu
    > praktycznie nie ma żadnej bezpiecznej strefy zgniotu?

    3 dzieci juz skazal na smierc, prace do 67 roku zycia a amoze sluzenie Hindusom
    czy Chinczykom takze czym sie przejmujesz?

  • 30. Data: 2012-03-02 20:00:00
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-03-02 18:37, Myjk pisze:
> [...]
    > pewną śmierć gdyby się komuś zaspało na światłach? Wiesz, że z tyłu
    > praktycznie nie ma żadnej bezpiecznej strefy zgniotu?

    Kogo by nie posadził, to strefa zgniotu jest. Dodatkowo ten wjeżdżający
    z tyłu używa swojej strefy z gniotu. Ja wjedzie coś większego kalibru
    to może być różnie, ale idąc tym tropem to w ogóle nie warto wsiadać
    do samochodu.