  • 101. Data: 2012-03-05 16:47:52
    Temat: Re: Jaki 7-osobowy
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2012-03-05 15:56, Ergie wrote:
    > [ciach]
    >
    > Dzięki wszystkim za sugestie. Przepraszam, że odpowiadam zbiorczo, ale
    > byłem nieobecny, a nie spodziewałem się aż tylu postów.
    >
    > Jak pisałem, mam jeszcze kilka miesięcy, a na razie sonduję temat.
    > Daliście mi wiele do myślenia. Przemyślę jak sugerujecie coś większego
    > niż kompaktowe minivany. Przemyślę jeszcze raz sprawę składania tylnych
    > siedzeń. Wolałbym aby się składały w podłogę a nie trzeba było ich
    > wyciągać w całości, z tego co widzę duże vany tego nie mają, więc albo
    > wygodnie albo praktycznie.

    Chrysler Town&Country w wersji Stow&Go ma chowane siedzenia w podłogę.

    Nissan Quest prawie praktycznie również, niektóre inne japońce także.

    W eurovanie możesz pięknie siedzenia zwinąć w rządek:

    <http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200511/2005-c
    itroen-c8-14_800x0w.jpg>

    > Ciągle ma też na uwadze spalanie dwa litry różnicy przy przebiegu 15k
    > rocznie daje jakieś półtora tysiąca. Po dziesięciu latach to już 15
    > tysięcy, więc wolę teraz dołożyć połowę tej kwoty by mieć oszczędniejszy
    > silnik.

    Po tych dziesięciu latach więcej stracisz na wartości auta, niż
    zaoszczędzisz na paliwie.

    A i samo paliwo oraz utrata wartości to jeszcze nie wszystko...

    Prawda jest taka, że nie da się wozić rodziny w kosztach jeżdżenia autem
    typu Panda - i lepiej jeśli kogoś na to nie stać, to trzeba dać sobie
    siana na samym początku.

    --
    MM

  • 102. Data: 2012-03-05 18:08:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]

    > Nissan Quest prawie praktycznie również, niektóre inne japońce także.

    > W eurovanie możesz pięknie siedzenia zwinąć w rządek:

    O tym nie wiedziałem, ale to i tak nie to o co mi chodzi. Chodzi mi o to, że
    nigdy nie wiem, czy wieczorem będę wiózł 7 osób czy np. pralkę albo szafę,
    dlatego wolałby mieć zawsze przy sobie wszystkie siedzenia i jednocześnie
    płaską przestrzeń bagażową.

    > Po tych dziesięciu latach więcej stracisz na wartości auta, niż
    > zaoszczędzisz na paliwie.

    Ja wiem, że ogólnie samochód straci sporo więcej na wartości, ale jeśli
    różnica w cenie zakupu jest 5 tys, a na paliwie oszczędzę 15 tys, to
    niezależnie od utraty wartości i tak warto dopłacić do oszczędniejszego
    silnika.

> [...]

    > Prawda jest taka, że nie da się wozić rodziny w kosztach jeżdżenia autem
    > typu Panda - i lepiej jeśli kogoś na to nie stać, to trzeba dać sobie

    Mam takie podejście, ze auto ma jeździć, a nie stać. Dlatego wolę wydać
    więcej na początek by później nie mieć dylematów, jak chcę pojechać na
    wycieczkę, że jest drogo. Jeśli weekendowy wyjazd ma mnie kosztować 150zł to
    prędzej się na niego zdecyduję niż jakby miał mnie kosztować 250zł. Widzę to
    po znajomych mają auta które stoją w garażu bo im dużo palą podczas gdy ja
    sobie zwiedzam Polskę bo moje autko spala w trasie 5l. Gdybym miał autko
    które pali 10l to pewnie też bym się dwa razy zastanowił przed każdą trasą,
    a tak mam ochotę to wsiadam i jadę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 103. Data: 2012-03-05 18:11:36
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-03-05 08:54, Myjk pisze:
    > Nie znam autora i jego możliwości.
    > Ja w takiej sytuacji bym kupił dwa samochody.
    Dlaczego tylko tyle? :->

    Maciek

  • 104. Data: 2012-03-05 18:38:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 05 Mar 2012 18:11:36 +0100, Maciek

    > Dlaczego tylko tyle? :->

    Ponieważ dwa już mam. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 105. Data: 2012-03-05 21:09:15
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

    W dniu 2012-03-05 16:02, Jacek pisze:

    > Ciekawa teoria o "złym użytkowaniu" sprzęgła. Jak można źle użytkować
    > sprzęgło, że po 70 tys. okładziny odstają od tarczy (nie są ani
    > przypalone ani zużyte), co powoduje, że mimo pełnego naciśnięcia na
    > pedał sprzęgło jeszcze trochę ciągnie.
    > Rozumiem, że można sprzęgło spalić/przypalić albo jakoś uszkodzić
    > szarpaniem, ale taki feler, to ewidentna wina wytwórcy.

    zasugerowałem się uszkodzonym kołem dwumasowym, które zazwyczaj kończy
    się szybciej niż tarcza w różnych "...DI". No to ewidentnie jakaś wada.

    > To nie jest moje pierwsze auto ani pierwsze sprzęgło, nawet nie
    > dziesiąte, żebym mógł coś "źle użytkować"

    Ale i auta teraz inne (duuużo Nm, mają koła 2-masowe, których kiedyś nie
    było)

    --
    pozdrawiam,
    W.

  • 106. Data: 2012-03-05 21:47:19
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2012-03-05 18:08, Ergie wrote:

> [...]
    > albo szafę, dlatego wolałby mieć zawsze przy sobie wszystkie siedzenia i
    > jednocześnie płaską przestrzeń bagażową.

    No to...

> [...]
    > 5l. Gdybym miał autko które pali 10l to pewnie też bym się dwa razy
    > zastanowił przed każdą trasą, a tak mam ochotę to wsiadam i jadę.

    ...musisz kupić dwa auta,

    Nie istnieją siedmioosobowe van'y z pełnowymiarowymi siedzeniami dla
    dorosłej rodziny, które zarazem składają sobie te siedzenia w podłogę i
    palą średnio 5l/100km.

    Z czegoś trzeba tutaj zrezygnować, inaczej szukaj w Erze ;)

> [...]
    > różnica w cenie zakupu jest 5 tys, a na paliwie oszczędzę 15 tys, to
    > niezależnie od utraty wartości i tak warto dopłacić do oszczędniejszego

    Przy takim myśleniu to na dzień dzisiejszy kupujesz benzynę i dokładasz
    LPG. I pod tym kątem teoretycznie wyjdziesz na swoje. A i tak za 15 lat
    podatki, akcyzy i inne tego typu rzeczy wpływające na ceny paliw staną
    na głowie - a zatem całe obliczenia szlag trafi ;)

    A na koniec - powiem szczerze, jeśli nie stać cie na auto które pali
    10l/100km, i na dokładkę rozkminiasz czy wydać więcej o te 100zł na
    wyjazd czy nie, to ... ten wątek nie ma sensu - bo tym samym jasno widać
    że nie stać cię na VAN'a. A tym bardziej nie stać na utrzymanie takiego
    auta przez całe 15 lat, w międzyczasie kiedy zacznie się sypać to i owo
    po kolei z czystej starości.

    Kup sobie takiego Logana MCV z silnikiem DCi i będzie te 5l/100km z
    kapeluszem na głowie, zarazem przy śmiesznie niskich kosztach utrzymania
    wynalazka masz namiastkę auta rodzinnego, do wożenia mebli i AGD też.

    --
    MM

  • 107. Data: 2012-03-14 19:49:55
    Od: "Marek P." <m...@g...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Galaxy = Alhambra = Sharan

    Wsród dwulatków Galaxy to chyba oddzielna konstrukcja