  • 91. Data: 2012-03-04 19:34:38
    Temat: Re: Jaki 7-osobowy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Sunday, March 4, 2012, 6:02:58 PM, you wrote:

    > oltcit to nie Dacia ?

    Oltcit to Oltcit :)

    > no chyba ze jednak trafiles na Stara, Jelcza czy Kamaza i bylo to samo.

    Redukcja do dwójki, rura i kamaza w lusterku się ogladalo.

    > ale te 106 to nie dawalo ze "wszedzie wyprzedzam", tylko "jest kilka miejsc
    > do wyprzedzania".

    I wystarczy. Na krętj drodze nie ma "wszędzie".

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 92. Data: 2012-03-04 22:22:56
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-03-02 18:37, Myjk pisze:
    > Nikt nie poruszył, to ja się zapytam: kogo posadzisz na 6/7 miejscu na
    > pewną śmierć gdyby się komuś zaspało na światłach? Wiesz, że z tyłu
    > praktycznie nie ma żadnej bezpiecznej strefy zgniotu?
    To co proponujesz do bezpiecznego poruszania się po mieście w 6/7 osób?
    Rosomaka?

    Maciek

  • 93. Data: 2012-03-05 08:25:55
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2012-03-02 16:02, Ergie pisze:

    > Dzięki za konkretna informację ale nie stać mnie na to :-(
    > Poza tym na co dzień do pracy/szkoły/sklepu to jednak spore autka.

    Chcesz wydać 55k PLN na auto, to za te pieniądze kupisz Eurovana i
    zostanie jeszcze sporo kasiory na paliwo, dopieszczenie auta.
    Te autka skończyli produkować w 2008 i takie auto z końca produkcji
    spokojnie kupisz do 45k PLN. Do tego można wyrwać autko salonowe, od
    pierwszego właściciela i to bardzo dobrze wyposażone (climatronik 4-ro
    strefowy, navi, radiotelefon, pełna elektryka itp itp.) Dobre silnik
    2,2HDI, do tego w miarę oszczędne i ciche. Można wziąć benzynę i
    spokojnie dołożyć LPG. Mój były szef kiedyś przyprowadził sobie Cytrynę
    C8 z silnikiem 2,2 benzyna. Wyposażone full (bez skór) i powiem, że
    jeździło się tym bardzo komfortowo, klima mocno wydajna (osobne
    sterownie na przód i tył), fotele wygodne, obszerne, możliwość dowolnej
    konfiguracji wnętrza, na miasto może troszkę przy duże, ale dawało radę.
    Na trasy auto idealne. Nie pamiętam ile to to paliło, ale jak bym miał
    dużą rodzinkę to bym się rozejrzał za takim autkiem.

  • 94. Data: 2012-03-05 08:54:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 04 Mar 2012 22:22:56 +0100, Maciek

    > To co proponujesz do bezpiecznego poruszania
    > się po mieście w 6/7 osób?
    > Rosomaka?

    Nie znam autora i jego możliwości.
    Ja w takiej sytuacji bym kupił dwa samochody.

    --
    Pozdor Myjk

  • 95. Data: 2012-03-05 09:19:42
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-03-02 15:13, Ergie pisze:

    > Zastanawiałem się mocno nad Alhambrą i Zafirą, ale jednak ceny są spore, a naprawdę
    nie potrzebuję większego bagażnika niż te 200 l.

    No jeśli chodzi o zafirę, to nie grozi ci przerost bagaznika :) toż to kompkat z
    wciśniętym trzecim rzędem siedzeń...

  • 96. Data: 2012-03-05 09:27:52
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-03-02 19:55, Papkin pisze:

    > 3 dzieci juz skazal na smierc, prace do 67 roku zycia a amoze sluzenie Hindusom czy
    Chinczykom takze czym sie przejmujesz?

    Popatrz na to tak: większość z tych dzieci dożyje okolicy setki, a więc znacznie
    dłużej będą
    się cieszyć swobodą od pracy niż my. A na ich utrzymanie zapracują Hindusi,
    Marokańczycy, Turcy... ;)

  • 97. Data: 2012-03-05 13:53:19
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-03-02 17:45, r...@k...pl pisze:

    > Wcale się nie dziwię.

    > I też wcale się nie dziwię.

    Na przykład mój kumpel, miał megane, mało psujne, był dość zadowolony. Jednak zmienił
    - na C5.
    Teraz ma C5, bez przerwy mu cos tam leci... koszty... ale i tak pewnie będzie
    następny :)

    Ergo: nie kupuj citroena - jest jak haszysz - drogi i uzależniający :)
    Nie słuchaj też tych co już wpadli w nałóg :)

  • 98. Data: 2012-03-05 14:33:39
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2012-03-05 13:53, Jakub Witkowski wrote:

    > Ergo: nie kupuj citroena - jest jak haszysz - drogi i uzależniający :)
    > Nie słuchaj też tych co już wpadli w nałóg :)

    Akurat tylko tacy będą w stanie najwięcej powiedzieć o aucie... więc po
    co negować główne źródło informacji? Lepiej wysłuchać i odfiltrować bzdury.

    A że czasami z uzależnieniem chodzi brak krytyki, to inna bajka.

    --
    MM

  • 99. Data: 2012-03-05 15:56:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    [ciach]

    Dzięki wszystkim za sugestie. Przepraszam, że odpowiadam zbiorczo, ale byłem
    nieobecny, a nie spodziewałem się aż tylu postów.

    Jak pisałem, mam jeszcze kilka miesięcy, a na razie sonduję temat. Daliście
    mi wiele do myślenia. Przemyślę jak sugerujecie coś większego niż kompaktowe
    minivany. Przemyślę jeszcze raz sprawę składania tylnych siedzeń. Wolałbym
    aby się składały w podłogę a nie trzeba było ich wyciągać w całości, z tego
    co widzę duże vany tego nie mają, więc albo wygodnie albo praktycznie.

    Przyglądnę się też tej nowe Dacii podobno ma być więcej miejsca w środku.
    Mam nadzieję że będzie do wyboru jakiś mocniejszy silnik.

    Ciągle ma też na uwadze spalanie dwa litry różnicy przy przebiegu 15k
    rocznie daje jakieś półtora tysiąca. Po dziesięciu latach to już 15 tysięcy,
    więc wolę teraz dołożyć połowę tej kwoty by mieć oszczędniejszy silnik.

    Jeszcze raz dzięki za wszystkie rady, pozdrawiam
    Ergie

  • 100. Data: 2012-03-05 16:02:28
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-03 13:35, V-Tec pisze:

    > Jeśli to 1.9JTD to sprzęgło (kompletne) można zrobić za 3700, a że padło
    > przy 70tys. to IMO wina złego użytkowania.

    Ciekawa teoria o "złym użytkowaniu" sprzęgła. Jak można źle użytkować
    sprzęgło, że po 70 tys. okładziny odstają od tarczy (nie są ani
    przypalone ani zużyte), co powoduje, że mimo pełnego naciśnięcia na
    pedał sprzęgło jeszcze trochę ciągnie.
    Rozumiem, że można sprzęgło spalić/przypalić albo jakoś uszkodzić
    szarpaniem, ale taki feler, to ewidentna wina wytwórcy.
    To nie jest moje pierwsze auto ani pierwsze sprzęgło, nawet nie
    dziesiąte, żebym mógł coś "źle użytkować"
    Jacek