  • Data: 2016-01-10 18:16:44
    Temat: Re: Jakby ktoś chciał...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" n6rmhg$ae$...@n...news.atman.pl

    > "Eneuel Leszek Ciszewski" n6rl5i$um9$...@n...news.atman.pl

    Może tak lepiej:

    Cylinder w osi 90 (jak u mnie przy dodatnim cylindrze) daje
    korektę w poziomie, zaś cylinder w osi 0/180 (jak u mnie
    przy ujemnym cylindrze) daje korektę w osi pionowej; czyli
    liczba dioptrii cylindra daje korektę w osi prostopadłej do
    osi tegoż cylindra bez względu na znak stojący przed liczbą
    dioptrii tegoż cylindra.

    > Może lepiej podeprzeć się i tutaj rysunkiem:

    > http://www.optopro.pl/okulary-recepta

    > z którego wynika, dlaczego piszę pozioma i pionowa -- zamiast
    > odwrotnie. Z tego powodu nie chciałem pisać, w którą stronę
    > należy kręcić, aby nie było podobnego nieporozumienia.

    +> | OP | OL tak
    +> | +4,75 | +7,25 u mnie
    +> '-------> '-------> jest

    +2,75/+2/90 +5,25/+2/100 korekta w poziomie, oś cylindra pionowa
    co można zapisać:
    +4,75/-2/0 +7,25/-2/10 korekta w pionie, oś cylindra pozioma

    > Tak jest u mnie naprwdę.

    > Dokumentacja z 1975 roku pokazuje wady dosłownie tak:

    > | |
    > | |
    > | |
    > '------- +7,0 '------- +8,0

    + OP | +5,0 OL | +6,0
    > | |
    > | |
    > | |
    > '------- +7,0 '------- +8,0

    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/okregowy/okuli
    sta/luzy/_MG16817lepiejA.png

    > Po ,,odciśnięciu'' cylindra, jak chce wspomniana strona:

    > http://www.optykomat.pl/index.php?mid=notacje_zapisu
    _cylindra

    > na soczewce sferycznej będziemy mieli właśnie te osie z recepty,
    > czyli odwrotne do tych, o których piszę.

    + na soczewce sferycznej będziemy mieli właśnie te osie cylindrów z recepty,
    + czyli odwrotne do tych, o których piszę na samej górze tego postu.

    Albo prościej -- korekta cylindra jest prostopadła do osi tegoż cylindra.
    (bez względu na znak stojący przed liczbą dioptrii tegoż cylindra)

    +2,75/+2/90 +5,25/+2/100
    co można zapisać:
    +4,75/-2/0 +7,25/-2/10

    oś cylindra:

    100 90 80
    130 | 50
    150 | 30
    170 | 10
    180__________|__________0

    http://www.twojesoczewki.com/modules/prestapress/upl
    oads/270/179.jpg

    Cylinder daje korektę w osi prostopadłej do swej osi.

    -=-

    Wady wzroku takie jak astygmatyzm i dalekowzroczność raczej ;) nie zmieniają
    się w czasie życia dorosłego człowieka. U mnie ten proces znacząco zahamował
    się, gdy miałem 14 lat. Soczewki okularów mogą później być różne, ale raczej
    nie z uwagi na zmianę wad.

    Raczej ;) od badania dr Kępskiej wada OL nie zmieniła się o 2 dioptrie w sferze. :)
    Biegła wzięła swoje wyniku (+5,25/-2/100) z sufitu a swoją diagnozę (co do przyczyn
    powstania niedowidzenia oka lewego) oparła o jeszcze inne dane, które także wzięła
    znikąd. :) Na dodatek przeszła od swych pomiarów z +5,25/-2/100 na dodatni cylinder
    bez zmiany osi cylindra, otrzymując w efekcie tej konwersji ;) +3/+2/100...

    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/okregowy/okuli
    sta/luzy/_MG16825j.png
    na górze +5,25/-2/100, zaś na dole +3/+2/100...

    Korekcja w osi ortogonalnej do pożądanej to antykorekcja. :)
    (to zwiększenie wady, nie jej zniesienie)

    Dwukrotne przejście od plusa do minusa bez zmiany osi cylindra wskazuje
    na nieznajomość rzeczy biegłego. Niewiarygodne? Lecz czy wiarygodne są
    Eichmannowskie obozy zagłady mordujące miliony ludzi nie przy okazji
    złych warunków pracy, lecz celowo, ,,dla dobra III Rzeszy''?

    Jestem odrażającym typem, bo pokazuję MAKABRYCZNĄ prawdę?!

    "Kaczin" n6ra8v$3lk$...@d...me

    > Dlaczego wciąż publikujesz linki do swoich wypocin, zamiast pokazać
    > oryginalne dokumenty.

    > Jesteś odrażającym typem.

    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/okregowy/okuli
    sta/luzy/tymczasowo.htm
    http://eneuel.w.duna.pl/
    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/Renta.htm

    Oryginały są w sądzie i w archiwum Urzędu Miejskiego.
    Pokazałem obrobione fotki prawdziwych dokumentów -- bez zmieniania
    treści tychże dokumentów. Pieczęcie czy podpisy są słabiej widoczne
    na papierze niż na fotkach, kserokopie są ciemne -- ale treści nie
    ,,poprawiałem''. (nie sfałszowałem treści) Podałem: sygnatury akt,
    daty, nazwiska, adresy...

    Biegła -- doktor nauk medycznych Irena Bernacka, specjalista chorób oczu z
    Białegostoku.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'