  • Data: 2014-01-23 12:26:40
    Temat: Re: Jakaś sprawdzona marka akumulatorów (baterii) do laptopa?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Kiedy podałeś wyżej prawdziwe kryterium.

    Wiem :)

    Ale wielokrotnie się spotkałem z sytuacją, że klientowi lepiej tłumaczyć
    prosto (ilość cykli ładowania), aniżeli zagłębiać się w istotę przemian
    fizyko-chemicznych w ogniwie.

    Oczywiście, zależy też z kim się dyskutuje i na jakim poziomie. Co
    innego, prowadząc szkolenie, a co innego, sprzedając laptopa
    "przedstawicielowi handlowemu", którego wiedza kończy się ..... hm, w
    zasadzie czasem ciężko dojść, gdzie jego wiedza się zaczyna ;)

    > To nie jakiś "licznik" liczby ładowań jest największym ograniczeniem,
    > a to, że z jednej strony faktycznie akumulator niekoniecznie lubi
    > doładowywanie (choć do "nielubienia" z NiCd chyba daleko), ale
    > z drugiej szkodzi mu trzymanie naładowanego na max (i skrajnie
    > rozładowanego też).
    > I ten właśnie fakt jest nielubiany przez użytkowników - bo po co
    > im akumulator naładowany w połowie ;)

    Jednak czasem trzeba klientowi uświadomić, że lepszy jest akumulator o
    nominalnej pojemności, naładowany w 65%, aniżeli pokazujący przez chwilę
    100% a potem spadający na pysk w przeciągu kilku minut.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam