-
41. Data: 2013-08-11 19:09:19
Temat: Re: Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>
Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
news:5207c00e$0$1261$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2013-08-11 17:53, kamil/Endurorider.pl pisze:
>> "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał:
> (...)
>>> Skoro lubisz nieprawdziwe informacje...
>>
>> Wolę mieć nieprawdziwe ostrzeżenie niż prawdziwy mandat wysuszony zza
>> krzaka.
>
> Zza krzaków to od dawna nie suszą - zwolnij. Zobaczysz ich z daleka.
> Uważaj tylko na SM/ITD z 'partnerami' - jak zwolnisz to też możesz
> dać sobie z nimi spokój :)
Ostatnio suszyli na zjeździe gruntowym pomiędzy drzewami.
>>> Relatywnie mało. W porannych szczycie 20k-30k na cały kraj?
>>
>> A ile byś chciał? 30k ludzi właśnie jedzie samochodem i jednoczesnie
>> używa tej aplikacji pokrywając cały kraj.
>
> Zdaje się, że to nie 30k ludzie jedzie rano, a parę rzędów wielkości
> więcej...
Mówimy o użytkownikach aplikacji, a nie o wszystkich ludziach którzy jadą w
danym momencie samochodem.
>> Czy masz jakieś dane o innych
>> aplikacjach tego typu czyli ile osób używa ich jednoczesnie?
>
> A co mają do tego inne aplikacje? Ile osób z tych 30k cokolwiek
> zgłosi, a ile zweryfikuje takie zgłoszenie?
Ja zgłaszam i weryfikuje. Moi znajomi tak samo.
>>> No trochę rośnie, efekt żaden. Wręcz bym stwierdził, że jest więcej
>>> błędnych informacji niż wcześniej.
>>
>> Nie odczułem gwałtownie rosnącej ilości błędnych komunikatów.
>
> Aaaa - ja nie pisałem, że gwałtownie wzrasta. Liczba użytkowników też
> gwałtownie nie wzrasta.
Myślę, że rok do roku liczba użytkowników wzrosła w znaczący sposób. Tak jak
wspomniałem wcześniej ja nie odczułem zalewu fałszywych ostrzeżeń.
>> Navi jest popularna dlatego, że można ją tanio kupić u operatorów.
>
> No, a yanosik darmowy :) No i co? :)
Na przykład to, że jak Ci się nie podoba to nie musisz płacić za nieudany test
aplikacji. NE można sprawdzać przez tydzień i jak dla mnie to było za krótko.
Używałem jej dlatego, że to było najłatwiejsze rozwiązanie.
>> Logika wyznaczania tras jest dramatyczna bo potrafi tę samą drogę dzień
>> po dniu puścić totalnie inaczej bez żadnego uzasadnienia.
>
> Ciekawe - to że Ty uzasadnienia nie widziałeś jeszcze nie znaczy, że
> go nie było. Logika jest bardzo dobra - korzystając z NE zawsze byłem
> szybciej niż przy korzystaniu z nawigacji offline - włącznie z AM+LD :)
Nie było żadnego uzasadnienia co potwierdziła osoba jadąca drugim wariantem. Dla
mnie logika NE znośna i nic ponadto. Naprawdę trudno piać z zachwytu nad czymś
co raz wyznacza 380km a następnego dnia wymyśla tak, że jest 430km.
>> CB w Navi może
>> nie być bo skuteczność jest po prostu żadna w porównaniu do yanosika.
>> Wygląda na to, że nikt tej funkcji nie używa.
>
> Wygląda na to, że mało kto. Może błąd marketingowy, może to ludziom
> tak naprawdę nie jest potrzebne przy aktualnej funkcjonalności?
IMO zgłaszanie jest upierdliwe i dlatego funkcja leży.
>> Z tym omijaniem korków jest dokładnie tak samo jak wyznaczaniem trasy:
>> raz dobrze, raz porażka.
>
> Jesteś jedynym, który tak twierdzi. Owszem, bywały jakieś doniesienia,
> że czasem coś się nie sprawdziło, ale 50% błędów? Nie, tak to nawet w
> AM nie ma :)
Widocznie jestem bo naprawdę mam bardzo dużo wątpliwości do logiki tej
aplikacji.
>> Dla mnie nawigacja to jest antymisiek+mapa. Zrób _płatną_ nawigację bez
>> antymiśka i zobaczymy kto to kupi.
>
> Cóż, zasadniczo dla większości ludzi nawigacja to ma doprowadzić do
> celu względnie szybko i bezproblemowo, a nie zajmować się lotnymi
> patrolami. Dodam, że trasy kalkulowane są w oparciu o prędkość dopuszczalną
> itd. Zdaje się, że wszystkie płatne są tak realizowane
> i mają miliony użytkowników... (w Polsce powiedzmy setki tysięcy).
Uważam, że większość ludzi, którzy poruszają się samochodem oczekują
_KOMPLETNEJ_ informacji o tym co się dzieje na drodze łącznie z lotnymi
patrolami. Osobiście to mało co mnie tak wkurfia jak prawie nadzianie się na
aktywny radar, o którym NE zapomniała wspomnieć, i nie mówię osytuacji 150/70
km/h. Oczekuje od aplikacji, że będzie mi pomagać mówiąc co gdzie stoi chociażby
po to żeby przygotować się na to, że jakiś spryciaż będzie dusił do końca a
potem gwałtownie wytracał prędkośc.
Wycięcie ostrzeżeń o FR/suszeniu z navigacji to głupota i tutaj wracamy do tego
co wcześniej napisałem: kto kupi komercyjną nawigację bez ostrzeżeń? Twierdzę,
że nikt.
>> Odpalasz yanosika i mówi o wszystkim.
>
> Nie, nie mówi. Ba, nawet nie zgłasza :> Zresztą nie on jeden :)
Czegoś nie rozumiem, mój yanosik zaczyna gadać o wszelkich zgłoszeniach w chwili
kiedy jest uruchomiony.
>> Informacje naviexperta o tym co
>> się dzieje w czasie jazdy też są wyśmienite do chwili kiedy nie natniesz
>> się na roboty drogowe, których miało nie być i masz postój 30 minut.
>
> Hmmm, jakoś nie spotkałem. Znaczy zawsze można być pierwszym, ale to
> się tak często nie dzieje. Roboty drogowe, korki, wypadki itd. -
> sprawnie i bezstresowo.
Miałem taką sytuację a później przychodzi mail żeby im potwierdzić co to było
etc.
>> Czekam aż dopracują obecną nawigację w yanosiku i myślę, ze może być
>> nieźle.
>
> Czas pokaże.
Yanosik to nie jest mistrzostwo świata, ale IMO rozwija się całkiem nieźle.
--
pozdrawiam
kml
-
42. Data: 2013-08-11 19:53:23
Temat: Re: Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-08-11 19:09, kamil/Endurorider.pl pisze:
> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał:
(...)
>> Zza krzaków to od dawna nie suszą - zwolnij. Zobaczysz ich z daleka.
>> Uważaj tylko na SM/ITD z 'partnerami' - jak zwolnisz to też możesz
>> dać sobie z nimi spokój :)
>
> Ostatnio suszyli na zjeździe gruntowym pomiędzy drzewami.
Zwolnij, przestaniesz się bać, zaczniesz zauważać...
>> Zdaje się, że to nie 30k ludzie jedzie rano, a parę rzędów wielkości
>> więcej...
>
> Mówimy o użytkownikach aplikacji, a nie o wszystkich ludziach którzy
> jadą w danym momencie samochodem.
LOL - a co to jest w takim razie 30k użytkowników aplikacji?
>> A co mają do tego inne aplikacje? Ile osób z tych 30k cokolwiek
>> zgłosi, a ile zweryfikuje takie zgłoszenie?
>
> Ja zgłaszam i weryfikuje. Moi znajomi tak samo.
Tak, a inni nie zgłaszają nic, bądź różne głupoty.
>> Aaaa - ja nie pisałem, że gwałtownie wzrasta. Liczba użytkowników też
>> gwałtownie nie wzrasta.
>
> Myślę, że rok do roku liczba użytkowników wzrosła w znaczący sposób.
Pracujesz w ich marketingu?
> Tak
> jak wspomniałem wcześniej ja nie odczułem zalewu fałszywych ostrzeżeń.
Nie pisałem o zalewie fałszywych ostrzeżeń, a ich większej liczbie.
>> No, a yanosik darmowy :) No i co? :)
>
> Na przykład to, że jak Ci się nie podoba to nie musisz płacić za
> nieudany test aplikacji.
LOL - zdaje się, że argumentów brakuje :) Próbujesz obronić bzdury
w yanosiku przez pryzmat "zbyt krótkiego czasu testowania NE".
> NE można sprawdzać przez tydzień i jak dla mnie
> to było za krótko. Używałem jej dlatego, że to było najłatwiejsze
> rozwiązanie.
Co prawda to OT, ale ile jej używałeś i kiedy?
>> Ciekawe - to że Ty uzasadnienia nie widziałeś jeszcze nie znaczy, że
>> go nie było. Logika jest bardzo dobra - korzystając z NE zawsze byłem
>> szybciej niż przy korzystaniu z nawigacji offline - włącznie z AM+LD :)
>
> Nie było żadnego uzasadnienia co potwierdziła osoba jadąca drugim
> wariantem.
A na jakiej podstawie takie stwierdzenie?
> Dla mnie logika NE znośna i nic ponadto. Naprawdę trudno piać
> z zachwytu nad czymś co raz wyznacza 380km a następnego dnia wymyśla
> tak, że jest 430km.
Zależy jak ustawisz i co się dzieje na drodze. Jednego dnia te 380 może
być ok, a drugiego godzinę dłużej.
>> Wygląda na to, że mało kto. Może błąd marketingowy, może to ludziom
>> tak naprawdę nie jest potrzebne przy aktualnej funkcjonalności?
>
> IMO zgłaszanie jest upierdliwe i dlatego funkcja leży.
To nie jest kwestia upierdliwego zgłaszania, tylko podejścia do
aplikacji - NE jest nawigacją, a nie antymiśkiem.
> Widocznie jestem bo naprawdę mam bardzo dużo wątpliwości do logiki tej
> aplikacji.
Tak pewnie pozostanie :)
>> Cóż, zasadniczo dla większości ludzi nawigacja to ma doprowadzić do
>> celu względnie szybko i bezproblemowo, a nie zajmować się lotnymi
>> patrolami. Dodam, że trasy kalkulowane są w oparciu o prędkość
>> dopuszczalną itd. Zdaje się, że wszystkie płatne są tak realizowane
>> i mają miliony użytkowników... (w Polsce powiedzmy setki tysięcy).
>
> Uważam, że większość ludzi, którzy poruszają się samochodem oczekują
> _KOMPLETNEJ_ informacji o tym co się dzieje na drodze łącznie z lotnymi
> patrolami.
Nie krzycz - lotne patrole interesują tych, którzy przekraczają
prędkość, reszta się tym średnio interesuje. Pojawił się patrol
- dobrze, niech będzie. Jeździć należy normalnie, a nie zwalniać
bo kontrola...
> Osobiście to mało co mnie tak wkurfia jak prawie nadzianie
> się na aktywny radar, o którym NE zapomniała wspomnieć, i nie mówię
> osytuacji 150/70 km/h.
Nie, skąd :)
> Oczekuje od aplikacji, że będzie mi pomagać
> mówiąc co gdzie stoi chociażby po to żeby przygotować się na to, że
> jakiś spryciaż będzie dusił do końca a potem gwałtownie wytracał prędkośc.
Dorabianie ideologii.
> Wycięcie ostrzeżeń o FR/suszeniu z navigacji to głupota i tutaj wracamy
> do tego co wcześniej napisałem: kto kupi komercyjną nawigację bez
> ostrzeżeń? Twierdzę, że nikt.
LOL - brniesz. Nigdzie nie pisałem o wycinaniu takich informacji.
Może być przydatna, ale dokładnie tak jak oznakowanie.
> Czegoś nie rozumiem, mój yanosik zaczyna gadać o wszelkich zgłoszeniach
> w chwili kiedy jest uruchomiony.
Tak, w szczególności o tych których nie ma - o zamknięciu drogi
informuje? O zmianie sytuacji na trasie też?
>> Hmmm, jakoś nie spotkałem. Znaczy zawsze można być pierwszym, ale to
>> się tak często nie dzieje. Roboty drogowe, korki, wypadki itd. -
>> sprawnie i bezstresowo.
>
> Miałem taką sytuację a później przychodzi mail żeby im potwierdzić co to
> było etc.
I całe szczęście - dzięki temu nie ma bzdurnych zgłoszeń (bądź jest ich
niewiele).
> Yanosik to nie jest mistrzostwo świata, ale IMO rozwija się całkiem nieźle.
Yanosik nie jest nawigacją, a rozwój wygląda dokładnie tak, jak profil
tej aplikacji.
-
43. Data: 2013-08-11 21:09:41
Temat: Re: Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>
W dniu 2013-08-11 15:14, kamil/Endurorider.pl pisze:
> Wolę go
> 1000 razy od wiecznie gadającego CB radia z pyskówkami etc.
Dzisiaj pomykałem z wrocka na Wałbrzych, za wrockiem jakieś 10km
wypadek. Na CB dowiaduje się jeszcze na obrzeżasz wrocka że nie ma trupa
i będą sprzątać. Więc jade normalnie.
Jak by był trup to odbił bym na autostradę i cisnął na Świebodzice, a
bez CB dojechał do dzwona i z trupem czekał na przyjazd prokuratora.
Z CB trzeba umieć korzystać.
--
Krzysiek
-
44. Data: 2013-08-11 21:15:35
Temat: Re: Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>
W dniu 2013-08-11 12:08, Budzik pisze:
> A jak działa automapa na andka? Jest juz stabilna? Bo jak była wprowadzana
> beta to czytałem, ze czesto sie zawiesza.
Testuje po kraju i hula aż miło.
--
Krzysiek
-
45. Data: 2013-08-11 21:23:54
Temat: Re: Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 11 Aug 2013 19:09:19 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):
> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
>>> Navi jest popularna dlatego, że można ją tanio kupić u operatorów.
>> No, a yanosik darmowy :) No i co? :)
> Na przykład to, że jak Ci się nie podoba to nie musisz płacić za nieudany test
> aplikacji. NE można sprawdzać przez tydzień i jak dla mnie to było za krótko.
No coz, program ma sluzyc do zarabiania. Jesli za krotko - mozesz
sobie dokupic kolejny tydzien czy miesiac.
>>> Logika wyznaczania tras jest dramatyczna bo potrafi tę samą drogę dzień
>>> po dniu puścić totalnie inaczej bez żadnego uzasadnienia.
>> Ciekawe - to że Ty uzasadnienia nie widziałeś jeszcze nie znaczy, że
>> go nie było. Logika jest bardzo dobra - korzystając z NE zawsze byłem
>> szybciej niż przy korzystaniu z nawigacji offline - włącznie z AM+LD :)
> Nie było żadnego uzasadnienia co potwierdziła osoba jadąca drugim wariantem. Dla
> mnie logika NE znośna i nic ponadto. Naprawdę trudno piać z zachwytu nad czymś
> co raz wyznacza 380km a następnego dnia wymyśla tak, że jest 430km.
Ale w nawigacjach online tak ma byc.
Moze dzis lepsze te 430km, a wczoraj nie.
Moze korek, moze remont, moze inna godzina i program przewiduje korek.
AM (offline na wince) mnie zaskakiwala bo tez potrafila trase zmienic
i nie wiem - godzina inna i korki inne, czy uczyla sie na podstawie
osiagow z poprzednich przejazdow.
> Wycięcie ostrzeżeń o FR/suszeniu z navigacji to głupota i tutaj wracamy do tego
> co wcześniej napisałem: kto kupi komercyjną nawigację bez ostrzeżeń? Twierdzę,
> że nikt.
W Niemczech nie wolno ostrzegac, myslisz ze sprzedaz navi od tego
spadla?
Ale mozliwe ze klienci wybieraja takie, ktore mozna wzbogacic :-)
Tylko ze oni chyba juz czesciej wybieraja wbudowana w samochod, a wiec
nie maja wyboru :-)
Ma ktos jakies doniesienia z niemieckiego rynku ?
Bo skoro nie wolno, to otwiera nowe mozliwosci - od karania firm ktore
cos takiego oferuja, do poproszenia Googla o liste klientow ktorzy
program sciagneli. Czy tez do blokowania zagranicznych serwerow.
>>> Czekam aż dopracują obecną nawigację w yanosiku i myślę, ze może być
>>> nieźle.
>> Czas pokaże.
> Yanosik to nie jest mistrzostwo świata, ale IMO rozwija się całkiem nieźle.
Zarabianie na reklamach i darmowosc im sluzy.
J.
-
46. Data: 2013-08-11 22:28:59
Temat: Re: Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
> Odnosnie poruszanej tu wczesniej Automapy:kiedys uzywalem na
> nadroidze(testowo) ale wywalilem ta nawigacje w pierony. Podobnie w
> aucie: nawigacji samochodowej (zabudowanej w deske) mam iGO oraz
> Automape(do wyboru) -IGo w porownaniu z Automapa wymiata.
> iGo tez jest na nadroida - ale tu rowniez nie w temacie bo jest platna.
Po jakich mapach nawiguje igo? czy można te mapy, nawigacje sprawdzić
online na internecie?
ToMasz
-
47. Data: 2013-08-11 23:06:05
Temat: Re: Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
Od: K <...@...c>
W dniu 11-08-2013 11:15, megrims pisze:
> W dniu 2013-08-11 09:25, fReLuZ pisze:
>> Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest dostepna?
>>
>> Co polecicie?
> google maps
potrafi poprowadzic pod prad, albo slepa, ktora slepa jest tylko dla
samochodow, albo kiedys nie byla slepa.
-
48. Data: 2013-08-11 23:07:27
Temat: Re: Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
Od: K <...@...c>
W dniu 11-08-2013 09:25, fReLuZ pisze:
> Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest dostepna?
>
> Co polecicie?
uzywam od dwoch lat naviexperta i jestem bardzo zadowolony.
-
49. Data: 2013-08-11 23:20:12
Temat: Re: Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2013-08-11 22:28, *ToMasz* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
>> Odnosnie poruszanej tu wczesniej Automapy:kiedys uzywalem na
>> nadroidze(testowo) ale wywalilem ta nawigacje w pierony. Podobnie w
>> aucie: nawigacji samochodowej (zabudowanej w deske) mam iGO oraz
>> Automape(do wyboru) -IGo w porownaniu z Automapa wymiata.
>> iGo tez jest na nadroida - ale tu rowniez nie w temacie bo jest platna.
> Po jakich mapach nawiguje igo? czy można te mapy, nawigacje sprawdzić
> online na internecie?
> ToMasz
Można, ale online są przeterminowane troszkę -
http://static.routes.tomtom.com/
jeśli użytkownik korzysta z map TT (są też dostępne mapy od dostawców
lokalnych).
Zanim zaczniesz sypać przykładami, że nie ma adresu w Pcimiu Dolnym
ulica Zapomniana 1234 to delikatnie przypomnę, że siłą programu do
nawigacji jest routing, a ten w AM jest poniżej mułu.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
50. Data: 2013-08-12 09:11:43
Temat: Re: Jakas bezplatna Nawigacja na Androida to jest?
Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>
W dniu 2013-08-11 21:23, J.F. pisze:
> Dnia Sun, 11 Aug 2013 19:09:19 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):
(...)
>> Wycięcie ostrzeżeń o FR/suszeniu z navigacji to głupota i tutaj wracamy do tego
>> co wcześniej napisałem: kto kupi komercyjną nawigację bez ostrzeżeń? Twierdzę,
>> że nikt.
>
> W Niemczech nie wolno ostrzegac,
Ba, w wielu krajach jest jeszcze gorzej - Francja, Szwajcaria,
Austria... Część nawigacji jasno informuje przy włączeniu powiadamiania
o FR+++, że może być niezgodne z prawem i człowiek to robi na własną
odpowiedzialność. Konsekwencje to mandat, możliwa konfiskata.
No, ale to podobno Polska ma być krajem policyjnym :>
Żeby nie było - funkcjonariusze są przeszkoleni i wiedzą co
sprawdzać :)
> myslisz ze sprzedaz navi od tego spadla?
Nie :)