  • 1. Data: 2012-03-18 07:19:25
    Temat: Jaka tania drukarka mono laser?
    Od: "Ada" <A...@T...pl>

    Witam, podczas czyszczenia uszk. się E120, więc czas na wymianę. Parę lat
    temu E120 kupiliśmy za 180 zł, a teraz niessty nie widzę takich tanich
    drukarek. Podpowiedzcie proszę w co wejść, żeby eksploatacja była niedroga a
    po 5 latach znowu trzeba drukarkę wymienić... Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-03-18 07:49:31
    Temat: Re: Jaka tania drukarka mono laser?
    Od: Maurycy <m...@o...com>

    On Sun, 18 Mar 2012 08:19:25 +0100, Ada wrote:

> [...]
    > tanich drukarek. Podpowiedzcie proszę w co wejść, żeby eksploatacja była
    > niedroga a po 5 latach znowu trzeba drukarkę wymienić... Pozdrawiam

    Ja kupiłem używaną HP LaserJet 1300 (coś ok. 100 zł z resztką
    oryginalnego toneru HP) - jak dla mnie wystarczająca szybkość i
    bezproblemowa współpraca ze wszystkimi programami. Do tego printserver
    (jetdirect) na allegro i drukarka stała się dostępna w domowej sieci
    LAN. Używam jej w domu, nie potrzebuję dupleksera. Toner firmy Pryzmat
    kosztował więcej niż sama drukarka, ale za to jakość wydruków jest super.
    Nie ma problemu z zamiennikami. Wadą jest w pewnym sensie otwarta
    konstrukcja, więc jest podatna na kurz - zasobnik na papier jest
    półotwarty, tacka wystaje itp. Bardziej podobają mi się zwarte
    konstrukcje np. HP LaserJet 2200 - tam też można włożyć printserver (albo
    kupić wypasioną wersję 2200DN - z duplekserem i printserverem), ale wtedy
    trzeba kupować droższe tonery z chipem.
    Gdyby nie fatalna jakość elektroniki (padające płyty główne - popularnie
    zwane formatterami) to wybrałbym HP2727 albo HP1522 - nie dość, że
    szybsza, to jeszcze ze skanerem działającym w sieci. Ale też cena jest
    wyższa....

  • 3. Data: 2012-03-18 09:41:05
    Od: "Ada" <A...@T...pl>

    Użytkownik "Maurycy" <m...@o...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwane formatterami) to wybrałbym HP2727 albo HP1522 - nie dość, że
    > szybsza, to jeszcze ze skanerem działającym w sieci. Ale też cena jest

    Dzięki, hmmm, a co sądzicie Samsungu ML-1660 za 190 zł :)
    Potrzebujemy coś pewnego na 5 lat i potem znowu zmiana ...

  • 4. Data: 2012-03-18 16:08:58
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Ada napisał:

    > Dzięki, hmmm, a co sądzicie Samsungu ML-1660 za 190 zł :)
    > Potrzebujemy coś pewnego na 5 lat i potem znowu zmiana ...

    Wszyscy co kupili samsunga mowia "eksploatacja droga, i do tego psuja sie".

  • 5. Data: 2012-03-18 16:20:50
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Dzięki, hmmm, a co sądzicie Samsungu ML-1660 za 190 zł :)

    Bylem przeszczesliwy jak pozbylem sie Samsunga ML 15costam z przebiegiem
    ok 270 kartek i kupilem HP2100 z przebiegiem 1000krotnie wiekszym.
    Samsung mial oryginalny toner startowy i drukowal blado i nieostro,
    natomiast HP - zyleta. Marzy mi sie jakas lepsza z uzywanych HP (duplex
    i lepszy-szybszy printserver), ale narazie ta co mam dlugo pozyje.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2012-03-18 19:03:33
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2012-03-18 17:08, Mateusz pisze:

    > Wszyscy co kupili samsunga mowia "eksploatacja droga, i do tego psuja sie".

    A źródło tych rewelacji?

    Eksploatuję Samsunga ML-2010P kupionego w MM od ok. 5 lat. Zrobił ok
    200tys. wydruków, ma się dobrze, nawet się nie spocił. Napełniam tonery
    po ok. 60-70zł/szt. (nie mamy czasu się tym zajmować, więc zlecamy, a
    można samemu - wyjdzie taniej) na ok. 3-4 tys. wydruków.

    Niedawno kupiłem drugiego takiego samego (niestety używka ponad 30tys.
    jeśli wierząc licznikowi..), bo kupione w między czasie OKI i HP nie
    dawały rady; szczególnie OKI, w której po ok. 6 czy 7tys. trzeba
    wymieniać chip (ok. 30zł), a proszek do tonerów jest średnio dostępny.

    Dorzuciłem do stajni ostatnio HP P2015dn - z duplexem i siecią, głównie
    z uwagi na sieć. Ma duże tonery (53X) na 7tys. wydruków, regenerowane
    można kupić od 30zł na allegro.

    Samsungi dalej robią standardowe wydruki hurtowo dokumentów różnego
    typu, a HP używamy do wydruków kiedy trzeba, przy użyciu routera
    bezprzewodowo - wygodniej korzystać z laptopów w biurze.

    Z tej HP P2015dn jestem bardzo zadowolony, ale na razie zbyt krótko
    użytkuję, żeby cokolwiek więcej napisać (na razie zrobiliśmy około 4
    tys. wydruków).

  • 7. Data: 2012-03-18 19:58:33
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Wszyscy co kupili samsunga mowia "eksploatacja droga, i do tego psuja
    > sie".

    Nie wszyscy :)
    Uwielbiam uogólnienia :/

  • 8. Data: 2012-03-18 20:50:00
    Od: "Ada" <A...@T...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zyleta. Marzy mi sie jakas lepsza z uzywanych HP (duplex i lepszy-szybszy
    > printserver), ale narazie ta co mam dlugo pozyje.

    Dzięki, a coś tańszego z duplexem i printserwerem możecie polecić?
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2012-03-18 20:52:27
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

> [...]
    > ok 270 kartek i kupilem HP2100 z przebiegiem 1000krotnie wiekszym. Samsung
    > mial oryginalny toner startowy i drukowal blado i nieostro,

    I co odpowiedzieli na reklamacje?

  • 10. Data: 2012-03-18 21:07:12
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 18.3.2012, Ada napisał(a):

    > Dzięki, hmmm, a co sądzicie Samsungu ML-1660 za 190 zł :)

    Sam się nad nim zastanawiałem, ale ostatecznie wybrałem SCX-3205W.

    > Potrzebujemy coś pewnego na 5 lat i potem znowu zmiana ...

    Nie wypowiem się na temat trwałości bo sam mam mojego SCX-3205W ze trzy
    miesiące. Na początku były małe problemy z oprogramowaniem do obsługi
    skanera po WiFi pod W7-64, ale ostatecznie działa. Co do kosztów to na
    razie wydrukowałem ~1500 stron na oryginalnej kasecie, raz zasypanej
    (koszt ~70zł) z wymienionym czipem. Niedawno znalazłem gdzieś łatę na
    firmware rozwiązującą ten problem, ale jeszcze nie instalowałem - chcę
    zobaczyć kiedy zablokuje (żałuję, że wymieniłem czip przy dosypce - teraz
    nie chce mi się znów zmieniać, w każdym razie na poprzednim czipie miała
    wydrukować 700 stron (na tyle przewidziany jest starter), licznik
    przekroczył 800, stan wskazywał brak tonera, nadal drukowała, choć lekko
    wyblakle). Do domu IMO to dobry wybór i jestem zadowolony. Jest też wersja
    bez "W" tj. bez WiFi, z mniejszą ilością RAM, jeśli kabel nie jest dla
    kogoś problemem i różnica w cenie będzie to rekompensować to pewnie też
    jest dobrym wyborem. ;D
    Zgodzę się, że koszt może nie jest najniższy (~120 zamiennik i ~220
    oryginał na 1500 stron) i da się taniej ale jak dla mnie jest ok,
    zważywszy że uzupełnienie samemu jest łatwe i dodatkowo tańsze.
    --
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/