  • 1. Data: 2011-04-04 21:22:12
    Temat: Jaka roznica miedzy odgrzybianiem klimy a sprayem z allegro?
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    Witam,
    Jakie sa wasze doswiadczenia z odgrzybianiem klimatyzacji w
    wyspecjalizowanych zakladach vs zrobienie tego samemu rozpylaczem lub
    pianka? Kiedys dalem to do zrobienia w ASO, skasowali 200 zl a efekt
    zapachowy byl zly (nie wiem jak z bakteriami i grzybami, bo nie badalem
    tego). Jak zrobilem to sam (spray za 40 zl stawiany za siedzeniem pasazera i
    obieg zamkniety przez 10 minut) to bylo OK, ale tez nie wiem tak naprawde
    jaki dalo efekt. Teraz przymierzam sie do trzeciej opcji - pianka za 20 zl
    (z wysylka, K2) wpuszczana do wylotow powietrza. Jakie sa Wasze
    doswiadczenia i co polecacie?
    Pozdrawiam
    marcan

  • 2. Data: 2011-04-04 22:31:13
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > za 20 zl (z wysylka, K2) wpuszczana do wylotow powietrza. Jakie sa Wasze

    Jedyny skuteczny sposob to dostac sie do parownika i tam psiknac specjalnym
    preparatem (wurth robi - np.
    http://allegro.pl/wurth-serwisowy-odgrzybiacz-klimat
    yzacji-a08937641-i1496891224.html )
    + do tego pianka w wyloty powietrza albo odrobine tego wurtha.

    Dysiek

  • 3. Data: 2011-04-04 22:50:41
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > za 20 zl (z wysylka, K2) wpuszczana do wylotow powietrza. Jakie sa Wasze

    efekt końcowy zależy od dwóch rzeczy, od tego jak dany warsztat podejdzie do
    tematu i od zastosowanej chemii,
    jeżeli dostanie się w rejon parownika i użyje dobrej chemii samochodowej, to
    będzie OK,
    samemu możesz zrobić to samo, nie wiem o jakim samochodzie mówimy ale
    zapewne trzeba zdemontować filtr pyłkowy, uruchomić nawiew i rozpylać
    zawartość do wlotu powietrza jednocześnie zmieniając kierunki nawiewów,
    temperaturę itd.
    z chemii samochodowej polecam produkty profi firm np Forch, Berner, Wurth,

    brat

  • 4. Data: 2011-04-04 23:03:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "marcan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Teraz przymierzam sie do trzeciej opcji - pianka za 20 zl (z wysylka, K2)
    > wpuszczana do wylotow powietrza. Jakie sa Wasze doswiadczenia i co
    > polecacie?

    Moje doświadczenia są takie, że gdy zastosowałem taką piankę w Megane to
    zalała komputer odpowiadający za centralny zamek, który zaprzestał pracy.
    Koszt nowego 1500 zł + wymiana.

    Nadal uważasz że pianka gra warta świeczki?

    PS
    Komputer zadziałał po kilku dniach jak wysechł (na szczęście nie kazałem
    wymieniać, byłem skłonny dać do naprawy), Ty możesz tego szczęścia nie mieć.

  • 5. Data: 2011-04-05 00:53:41
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2011-04-04 21:22, marcan pisze:

    > Jakie sa wasze doswiadczenia z odgrzybianiem klimatyzacji w
    > wyspecjalizowanych zakladach vs zrobienie tego samemu rozpylaczem lub
    > pianka?

    Zakładów specjalizujących się w klimatyzacji powstało ostatnimi czasy od
    groma, tylko z fachowością różnie. W zeszłym roku oddawałem do takiego,
    który już trochę istniał i jak się okazało, odgrzybianie polegało
    właśnie na wstrzyknięciu pianki do parownika - przez otwór z którego
    leci woda i od strony filtru kabinowego. Zapłaciłem z 60zł. Twierdzili,
    że to lepsze od ozonowania (lada tydzień mieli dostać maszynkę do
    ozonowania - do kupienia na Allegro już za 400zł). Co prawda nie pomogło
    i poprawili raz jeszcze po tygodniu też pianką, ale to raczej wina mocno
    zagrzybionej klimy.

    Więc może warto najpierw podjechać i zapytać, w jaki sposób odgrzybiają.

    A w tym roku poczytałem, kupiłem piankę i będę to robił samemu. W moim
    samochodzie to żadna filozofia. Aż żałowałem, że poprzednio dałem sobie
    to zrobić... :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 6. Data: 2011-04-05 09:11:17
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 04.04.2011 21:22, marcan pisze:
> [...]
    > jaki dalo efekt. Teraz przymierzam sie do trzeciej opcji - pianka za 20 zl
    > (z wysylka, K2) wpuszczana do wylotow powietrza. Jakie sa Wasze

    W zeszłym roku kupiłem piankę(nie pamiętam firmy, coś co akurat mieli w
    sklepie), wyjąłem filtr, odkręciłem wentylator(bo to dwie, trzy śrubki -
    najszybszy i najlepszy dostęp prawie do parownika w Lagunie II)
    władowałem całą piankę za pośrednictwem wężyka prosto na parownik i było
    gites, zapachu się pozbyłem.
    Bardzo niewskazane jest w moim samochodzie aplikowanie pianki przez
    kratki nawiewu(ze względu na możliwość zalania elektroniki i uszkodzenia
    plastików). Więc tu by trzeba się rozeznać jak w Twoim samochodzie
    należy wykonać takie odgrzybianie.

    W tym roku miałem okazje za free przetestować ozonowanie. Robiłem to
    dwukrotnie po 30minut i dupa, dalej śmierdzi. Musze kupić piankę i
    powtórzyć akcje z demontażem wentylatora. Uważam że tylko taka metoda
    jest skuteczna. Pianka bezpośrednio na parownik.

    Nie testowałem tych sprayów, jakoś nie mam do tego przekonania, koszt
    porównywalny do pianki, a jakoś tak wydaje mi się że jak fizycznie coś
    na parownik działa to mi to lepiej wyczyści.

    Ozonowanie może mieć ten plus że odkazi całe wnętrze samochodu, lecz z
    porządnie zagrzybionym paronikiem sobie nie radzi.

  • 7. Data: 2011-04-05 10:03:01
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 4 Kwi, 23:03, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > U ytkownik "marcan" <m...@o...pl> napisa w wiadomo ci news:

    > Moje do wiadczenia s takie, e gdy zastosowa em tak piank w Megane to
    > zala a komputer odpowiadaj cy za centralny zamek, kt ry zaprzesta pracy.
    > Koszt nowego 1500 z + wymiana.

    Nie martw sie, mnostwo jest serwisow, ktore potrafia popelnic ten sam
    blad, co Ty. Na przyszlosc polecam jechac do specjalistow od
    samochodowych klimatyzacji - gdybys byl z Krakowa, polecilbym ze 3
    zaklady.

    > Nadal uwa asz e pianka gra warta wieczki?

    Ja tak - za <20zl mam pieknie odgrzybiona klimatyzacje, 15 minut
    zabawy na auto, wliczywszy wymiane filtra.

    pozdr
    AA

  • 8. Data: 2011-04-05 10:08:53
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 5 Kwi, 09:11, Albercik <n...@g...pl> wrote:

    > powtórzyć akcje z demontażem wentylatora. Uważam że tylko taka metoda
    > jest skuteczna. Pianka bezpośrednio na parownik.

    Wurth na swojej serwisowej piance zaleca aplikacje bezposrednio na
    wlaczony na maksymalne obroty wentylator (ktory zwykle jest
    umieszczony przed parownikiem, a za filtrem przeciwpylkowym). W ten
    sposob wszystko zostaje odkazone, przy jednoczesnej minimalizacji
    ryzyka zalania elektroniki.

    No i najwazniejsze - na codzien wylaczamy sprezarke (nie nadmuch!) na
    2-3 minuty przed zatrzymaniem auta, zeby wilgoc zgromadzona w
    parowniku zdazyla odparowac.

    pozdr
    AA

  • 9. Data: 2011-04-05 10:19:59
    Od: DingDong <m...@p...onet.pl>

    Zaproponuj prosze jakies zaklady w Krakowie.

  • 10. Data: 2011-04-05 10:36:35
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    W dniu 2011-04-04 22:31, Dysiek pisze:

> [...]
    yzacji-a08937641-i1496891224.html )
    > + do tego pianka w wyloty powietrza albo odrobine tego wurtha.

    Brzmi zachęcająco tylko jak namierzyć wylot parownika w moim Hyundaiu
    i30?! Ktoś może poratuje zdjęciem albo łopatologicznym opisem?

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj