  • Data: 2009-01-31 18:25:07
    Temat: Re: Jaka przyszłoś ekranów TV? Pogadajmy na ten temat
    Od: "sofu" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jax" <7...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gko1v2$pig$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > To raczej miałeś syfiasty monitor CTR. Bo mój CTR Sony G400 (z 2000) jest
    > wyraźnie lepszy od LCD Iyama (z 2006), normalnie widać, że CTR ma więcej
    > kolorów. Początkowo byłem nawet w szoku, że na LCD wyraźnie widać
    > rozwarstwienia/przejścia barw na obrazkach jpg, a na starym CTR nic
    > podobnego.
    >
    > Jax

    ---------------

    To byla 17 ka SIEMENS NIXDORF z tym, ze co mnie wtedy zdziwiło, to byl
    "Koreanczyk", juz nie pamietam jaki to model.
    W kazdym razie byl sprzedawany tez pod innymi nazwami.
    Kupilem go lekko uzywanego na gieldzie elektronicznej gdzies kolo 1998 roku
    i wyszedłem na nim jak Zabłocki na mydle.
    Pewnie to byla jaks "wystawka", ale nie starego rumota? Ktos mu" załatwil"
    filtr ekranowy czyszczac jakims jakims środkiem chemicznym. Mysle ze ten
    Siemens pracowal gdzies w biurze i jakas baba (lub chłop) go zaczela czyscic
    jakims zmywaczem? Przerwała gdy zobaczyla ( lub on zobaczył), ze sie maze
    filtr na ekranie. i porobily sie zacieki i pewnym miejscu przeswitywal
    goly ekran.
    Ja go świadomie doprawilem do konca usuwajac mu ten filtr calkowicie do
    golego szkła. Co nie bylo wcale trudne, bo złazilo cos w rodzaju pokrycia
    grafitopodobnego. Poniewaz patrzenie na taki ekran nie bylo ani zdrowe ani
    przyjemne musialem dokupic dobry filtr, a byl to drugi od góry filtr
    Polaroida z polaryzatorem kolowym. Tu musze przyznac ze filr byl znakomity i
    mozna bylo patrze na ekran godzinami bez meczenia wzroku. Suma sumarum za te
    forse jaka łącznie wydalem mogłbym kupic przywoity nowy monitor ze sklepu.
    Gdy sie go pozbywalem (calkiem dobrze go sprzedalem choc z duza strata) mial
    okolo 10 lat. Jak sie porównywalo obraz na monitorze jaki teraz posiadam LCD
    Belinea to jednak tamten wychodzil gorzej glownie ze wzgledu na nietrzymaniu
    juz dobrze geometrii obrazu, gorszej poswiacie i takich mdłych kolorkach i
    konturach z lekkimi przebarwieniami. Byc moze mozna by to nieco skorygowac,
    ale to by musial robic niezly fachura mysle? W kazdym razie nie byl to jakis
    "wybitny" monitor do grafiki.
    Ja nie gram w gry, nie zajmuje sie jaks wyrafinowana grafika ( w Corelu
    czasami cos porobie). Glownie Internet i praca na kompie wiec w niuanse nie
    wnikam.
    Jednak zaleta LCD jet duza oszczednosc miejsca. Zreszta kinekopowych
    monitorow juz nie ma właściwie.

    sofu