  • Data: 2012-02-17 10:48:23
    Temat: Re: Jaka płyta ze "zintegrowaną grafiką" dla Core-i7 2700K?
    Od: "Chris" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > Fajnie śmiać się mając niewielkie pojęcie o zależnościach między Asusem
    > i ASRockiem. ;-) Firma Asustek jest właścicielem zarówno Asusa jak i
    > ASRock. Ausustek (znany częściej pod handlowa nazwą Asus) powołał w
    > 2002 roku markę zależną ASRock do konkurowania głównie z Foxconnem i
    > ECS na rynku produktów OEM. W tej chwili ASRock należy do Pegatron-u
    > którego właścicielem jest kto? Ano dziwnym trafem Asustek. ;-)

    Asus jest brandem Pegatrona :-)

    Nazwę "Asus" (formalnie markę) traktuję w rozmowie jako równoważnik
    nazwy Asustek (formalnie firmy), zresztą widzę że oni tak samo to
    traktują, jeszcze zależnie chyba od rynku na którym siedzą. Asus się
    podzielił na Asusa (Asusteka), nadal notowanego na giełdzie, Pegatrona,
    oddzielnie notowanego na giełdzie, i Unihan, i jeszcze coś może. Ale
    Pegatron, wedle ich samych, powstał w 2007.

    Natomiast Asrock powstał jako firma w roku 2002, spin-off Asusua (tego
    pierwszego, sprzed podziału), do konkurencji z Foxconem i innymi firmami
    OEM. W wyniku reorganizacji 2007-2008 został włączony do Pegatrona.
    Czyli najpierw był marką/firmą Asusa, potem Pegatrona. Pegatron wymienia
    Asrocka i Unihana, między innymi, jako swoje strategiczne inwestycje.
    Słówkiem się nie zająkują o Asusie.

    Dodam że w/w są ze sobą pokłócone i nie współpracują razemi.