  • 31. Data: 2010-09-06 10:56:06
    Temat: Re: Jaką nawigację GPS polecacie.
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-09-06 09:54, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Nie.
    > Dla mnie TomTom był pierwszym programem nawigacyjnym który posiadałem i
    > to licencją.
    > Był do tego stopnia niestrawny, że jak tylko zobaczyłem soft konkurencji
    > (nie tylko AM), nawet bez licencji, to z miejsca umiałem go obsługiwać
    > lepiej niż TomToma po tygodniowych bojach.

    Jak dobrze pamiętam to głównie miałeś problem zdecydowanie sprzętowy,
    który inny program pozwolił Ci zamaskować - być może stąd ta niechęć do
    TT, już genetyczna odważę się napisać :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 32. Data: 2010-09-06 10:56:53
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <J...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Jaką wersję mapy miałeś ?
    >
    > Do tego często głupieje i wysyła
    > cie niesamowitymi objazdami mimo prostej drogi do celu.

    E tam.
    Ja Jeżdżę z AM i TT. Nierzadko AM wyprowadza mnie w pole, jakieś polne
    dróżki, skąd trudno wyjechać. Wtedy odpalam TT i wyprowadza mnie z tego
    bagna na normalną, najkrótszą drogę. Niestety TT mam jeszcze ze starymi,
    małodokładnymi mapami, dlatego używam go sporadycznie, bo AM dokładniejsza.
    Ustawienia tras AM to totalne nieporozumienie. Takie samo jest wyszukiwanie
    objazdów.
    TT nie ma tych problemów, choć przyznam, że sam interface mógłby być
    bardziej przejżysty, ale da się do niego przystosować.
    Jak do tej pory miałem okazję testować AM, TT i Garmina. Z tych trzech
    zdecydowanie TT wypada najlepiej jeżeli chodzi o nawigowanie i ustalanie
    tras, choć zdarzały mu się dziwne błędy np. prowadzenie w kółko przed celem
    tzn. prowadził mnię drogami po osiedlu dookoła celu nie mogąc do niego
    trafić. AM także się przytrafiały podobne historie. Garmina niestety
    testowałem zbyt krótko (nawigacja pożyczona na 3 dłuższe trasy), ale poza
    dobrej jakości dźwiękiem w ogóle mi nie przypadł do gustu.

  • 33. Data: 2010-09-06 11:00:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli nic

    Nie - czyli wszystko.
    To mniej więcej tak, jak stylistyka Golfa.
    Co mi po jego dodatkowym wyposażeniu, skoro tym autem nie mógłbym jeździć,
    bo nie trawię tego jak wygląda?

    Bravo czy Giuliettą to on nigdy nie będzie, więc w wyposażeniu może sobie
    mieć cokolwiek.

  • 34. Data: 2010-09-06 11:02:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Jak dobrze pamiętam to głównie miałeś problem zdecydowanie sprzętowy,

    Źle pamiętasz.
    To był tylko jeden z problemów, z którymi TT nie potrafił sobie poradzić.
    Oparta na wieloekranowym menu nawigacja to jest coś czego nie trawiłem już
    przed złapaniem pierwszego fixa.

  • 35. Data: 2010-09-06 11:12:52
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 06 Sep 2010 10:56:06 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

    > Jak dobrze pamiętam to głównie miałeś problem zdecydowanie sprzętowy,
    > który inny program pozwolił Ci zamaskować - być może stąd ta niechęć do
    > TT, już genetyczna odważę się napisać :)

    Skoro go już uparcie karmisz, to pozwolę sobie zauważyć, że OIDW to jego
    problem sprzętowy podobno rozwiązuje lobotomia.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 36. Data: 2010-09-06 11:58:06
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-09-06 11:00, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Co mi po jego dodatkowym wyposażeniu, skoro tym autem nie mógłbym
    > jeździć, bo nie trawię tego jak wygląda?

    Czyli jednak forma :) - z tym nie powalczę :)

  • 37. Data: 2010-09-06 11:58:36
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-09-06 11:02, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > To był tylko jeden z problemów, z którymi TT nie potrafił sobie poradzić.

    Z czym jeszcze nie potrafił?

  • 38. Data: 2010-09-06 12:16:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Dnia 2010-09-06 11:00, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > Czyli jednak forma :) - z tym nie powalczę :)

    Też mi się tak wydaje.

  • 39. Data: 2010-09-06 12:21:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Dnia 2010-09-06 11:02, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >
    > Z czym jeszcze nie potrafił?

    Z przekraczaniem granicy na ten przykład.

    I w ogóle nie był w stanie nawiązać ze mną komunikacji w strawny sposób.
    I nie pytaj mnie o szczegóły jakichś zdarzeń sprzed 5 lat, bo aż tak dobrej
    pamięci do szczegółów to nie mam.
    W każdym razie zraziłem się do tego stopnia, że nawet jak później, już jako
    obcykany z nawigacją musiałem go użyć, bo akurat miałem potrzebne mapy, a w
    konkurencji nie, to wyłączyłem go tak szybko, jak tylko się dało użyć czego
    innego.
    Od tego momentu dopóki nie usłyszę "zmieniliśmy interfejs użytkownika"
    raczej się nie skuszę i będę odradzał., zwłaszcza że obecnie wybór jest
    duży.

  • 40. Data: 2010-09-06 13:53:25
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-09-06 12:21, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Z przekraczaniem granicy na ten przykład.

    Stare dzieje z mapami w osobnych plikach, albo bardziej z tym, że nie
    było Western Europe z Eastern w jednym pliku - już od dawna nie problem.