-
1. Data: 2012-04-02 22:35:40
Temat: Jaka karta do WebGL?
Od: "Ignacy" <n...@s...ignacy>
Mam wbudowaną kartę NVIDIA GeForce która nie obsługuje tej akceleracji
sprzętowej. Jaka karta była by w miarę szybka choć nie zużywała dużo
energii, jaką płyte głowną do niej?
-
2. Data: 2012-04-03 21:38:09
Temat: Re: Jaka karta do WebGL?
Od: "maX" <a...@i...pl>
Użytkownik "Ignacy" <n...@s...ignacy> napisał w wiadomości
news:jld2jh$q84$1@inews.gazeta.pl...
> Mam wbudowaną kartę NVIDIA GeForce która nie obsługuje tej akceleracji
> sprzętowej.
Jesteś pewien? Co to za karta?
> Jaka karta była by w miarę szybka choć nie zużywała dużo energii
PCI-Ex? AGP? Obecnie każda, nawet najtańsza karta obsługuje WebGL.
> jaką płyte głowną do niej?
To i płytę chcesz wymieniać? Jesli masz AGP to i tam da się znaleźć tanie
karty z WebGL.
-
3. Data: 2012-04-04 20:05:57
Temat: Re: Jaka karta do WebGL?
Od: "Ignacy" <n...@s...ignacy>
Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
news:jlfjiu$n6n$1@atena.e-wro.net...
>> Mam wbudowaną kartę NVIDIA GeForce która nie obsługuje tej akceleracji
>> sprzętowej.
>
> Jesteś pewien? Co to za karta?
Według Sisandra:
Mainboard: GA-M55PLUS-S3G
BIOS : 09/04/2006-C51-MCP51-6A61HG0LC-00
Chipset : nVidia nForce 6100/6150 MCP
Video Adapter: NVIDIA Quadro NVS 210S / NVIDIA GeForce
6150LE (4 PS3.0, 1 VS3.0, 64MB, PCI)
-
4. Data: 2012-04-04 20:37:03
Temat: Re: Jaka karta do WebGL?
Od: "maX" <a...@i...pl>
Użytkownik "Ignacy" <n...@s...ignacy> napisał w wiadomości
news:jli2i6$7pp$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> news:jlfjiu$n6n$1@atena.e-wro.net...
>>> Mam wbudowaną kartę NVIDIA GeForce która nie obsługuje tej akceleracji
>>> sprzętowej.
>>
>> Jesteś pewien? Co to za karta?
>
> Według Sisandra:
> Mainboard: GA-M55PLUS-S3G
> BIOS : 09/04/2006-C51-MCP51-6A61HG0LC-00
> Chipset : nVidia nForce 6100/6150 MCP
> Video Adapter: NVIDIA Quadro NVS 210S / NVIDIA GeForce
> 6150LE (4 PS3.0, 1 VS3.0, 64MB, PCI)
Jak pamiętam Chrome zgłaszał na Geforce 6100 - "WebGL: Hardware
accelerated". A co u ciebie zgłasza? (w pasku adresu wpisz chrome://gpu).
Oczywiście wgraj najnowsze drivery do Geforce 6100, bo jak masz drivery
dostarczone z płytą główną to nie dziwię sie że nie obsługują WebGL.
-
5. Data: 2012-04-04 20:40:27
Temat: Re: Jaka karta do WebGL?
Od: "Ignacy" <n...@s...ignacy>
Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
news:jli4c7$uep$1@atena.e-wro.net...
>> Chipset : nVidia nForce 6100/6150 MCP
>> Video Adapter: NVIDIA Quadro NVS 210S / NVIDIA GeForce
>> 6150LE (4 PS3.0, 1 VS3.0, 64MB, PCI)
>
> Jak pamiętam Chrome zgłaszał na Geforce 6100 - "WebGL: Hardware
> accelerated". A co u ciebie zgłasza? (w pasku adresu wpisz chrome://gpu).
Graphics Feature Status
Canvas: Software only, hardware acceleration unavailable
HTML Rendering: Software only, hardware acceleration unavailable
3D CSS: Software only, hardware acceleration unavailable
WebGL: Software only, hardware acceleration unavailable
WebGL multisampling: Software only, hardware acceleration unavailable
> Oczywiście wgraj najnowsze drivery do Geforce 6100, bo jak masz drivery
> dostarczone z płytą główną to nie dziwię sie że nie obsługują WebGL.
Spróbuję, mam drivery dostarczone z płytą
-
6. Data: 2012-04-04 21:10:43
Temat: Re: Jaka karta do WebGL?
Od: "maX" <a...@i...pl>
Użytkownik "Ignacy" <n...@s...ignacy> napisał w wiadomości
news:jli4il$bop$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> news:jli4c7$uep$1@atena.e-wro.net...
>>> Chipset : nVidia nForce 6100/6150 MCP
>>> Video Adapter: NVIDIA Quadro NVS 210S / NVIDIA GeForce
>>> 6150LE (4 PS3.0, 1 VS3.0, 64MB, PCI)
>>
>> Jak pamiętam Chrome zgłaszał na Geforce 6100 - "WebGL: Hardware
>> accelerated". A co u ciebie zgłasza? (w pasku adresu wpisz chrome://gpu).
>
> Graphics Feature Status
> Canvas: Software only, hardware acceleration unavailable
> HTML Rendering: Software only, hardware acceleration unavailable
> 3D CSS: Software only, hardware acceleration unavailable
> WebGL: Software only, hardware acceleration unavailable
> WebGL multisampling: Software only, hardware acceleration unavailable
Najnowsza wersja Chrome (18, wyszła kilka dni temu) pozwala wykorzystać
WebGL nawet bez karty 3D, poprzez nowy softwarowy rasterizer (zdaje się że
nawet całkiem szybki, ale oczywiście lepiej mieć to w hardwarze). W każdym
razie najnowszego Chrome też wrzuć.
>> Oczywiście wgraj najnowsze drivery do Geforce 6100, bo jak masz drivery
>> dostarczone z płytą główną to nie dziwię sie że nie obsługują WebGL.
>
> Spróbuję, mam drivery dostarczone z płytą
Tylko najpierw odinstaluj stare drivery.
-
7. Data: 2012-04-04 21:40:33
Temat: Re: Jaka karta do WebGL?
Od: "Ignacy" <n...@s...ignacy>
Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
news:jli6b7$sap$1@atena.e-wro.net...
> Najnowsza wersja Chrome (18, wyszła kilka dni temu) pozwala wykorzystać
> WebGL nawet bez karty 3D, poprzez nowy softwarowy rasterizer (zdaje się że
> nawet całkiem szybki, ale oczywiście lepiej mieć to w hardwarze). W każdym
> razie najnowszego Chrome też wrzuć.
Rzeczywiście Chrome pozowliło mi na MapsGL (głównie o to chodziło mi z
WebGL) tylko że pokazuje czarne tło + napisy bez innych rzeczy.
Na razię ściągam sterowniki i zobaczę czy się poprawi
-
8. Data: 2012-04-04 21:54:00
Temat: Re: Jaka karta do WebGL?
Od: "maX" <a...@i...pl>
Użytkownik "Ignacy" <n...@s...ignacy> napisał w wiadomości
news:jli83j$1ds$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> news:jli6b7$sap$1@atena.e-wro.net...
>> Najnowsza wersja Chrome (18, wyszła kilka dni temu) pozwala wykorzystać
>> WebGL nawet bez karty 3D, poprzez nowy softwarowy rasterizer (zdaje się
>> że nawet całkiem szybki, ale oczywiście lepiej mieć to w hardwarze). W
>> każdym razie najnowszego Chrome też wrzuć.
>
> Rzeczywiście Chrome pozowliło mi na MapsGL (głównie o to chodziło mi z
> WebGL) tylko że pokazuje czarne tło + napisy bez innych rzeczy.
> Na razię ściągam sterowniki i zobaczę czy się poprawi
Na starych, 5-letnich sterownikach to nawet z filmami na Youtube można mieć
problemy, a co dopiero z WebGL czy innymi nowymi technologiami.
W razie problemów (choć na nowych sterach zapewne wszystko już będzie
działać dobrze) możesz spróbowac jak to wygląda w Firefoxie. Każda
przeglądarka ma inną implementację WebGL, na Firefoxie może zadziałać.
A jeśli rzeczywiście byłaby konieczność zakupu karty, to najzupełniej
wystarczy Geforce 8400 lub Radeon 4350. Prądu biorą niewiele więcej niż 6100
i oczywiście nie trzeba wymieniać płyty głównej.
-
9. Data: 2012-04-04 22:15:15
Temat: Re: Jaka karta do WebGL?
Od: "maX" <a...@i...pl>
Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
news:jli8sc$36q$1@atena.e-wro.net...
>
> Na starych, 5-letnich sterownikach to nawet z filmami na Youtube można
> mieć problemy, a co dopiero z WebGL czy innymi nowymi technologiami.
> W razie problemów (choć na nowych sterach zapewne wszystko już będzie
> działać dobrze) możesz spróbowac jak to wygląda w Firefoxie. Każda
> przeglądarka ma inną implementację WebGL, na Firefoxie może zadziałać.
> A jeśli rzeczywiście byłaby konieczność zakupu karty, to najzupełniej
> wystarczy Geforce 8400 lub Radeon 4350. Prądu biorą niewiele więcej niż
> 6100 i oczywiście nie trzeba wymieniać płyty głównej.
W helpie do WebGL w Chrome:
http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl
&answer=1220892
Piszą że trzeba miec drivery nowsze niż ze stycznia 2009 i działa na
wszystkich niemal kartach. Natomiast pisza też że wymagany jest Windows 7
lub Vista (a ty masz chyba WinXP). Ale i tak chyba chodzi WebGL w Chrome pod
Windows XP, a jeśli nie to powinien działać w Firefoxie.
-
10. Data: 2012-04-04 22:23:29
Temat: Re: Jaka karta do WebGL?
Od: "Ignacy" <n...@s...ignacy>
Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
news:jli8sc$36q$1@atena.e-wro.net...
> Na starych, 5-letnich sterownikach to nawet z filmami na Youtube można
> mieć problemy, a co dopiero z WebGL czy innymi nowymi technologiami.
> W razie problemów (choć na nowych sterach zapewne wszystko już będzie
Graphics Feature Status
Canvas: Software only. Hardware acceleration disabled.
HTML Rendering: Hardware accelerated
3D CSS: Hardware accelerated
WebGL: Hardware accelerated
WebGL multisampling: Hardware accelerated
Jedynie Canvas musi emulować (co to jest?)
Zadziałało Google MapsGL! (chociaż jeszcze ostrzegało że wolniej ale obraz
prawidłowy)
To wspaniale że jeszcze robią sterowniki na takie stare chipsety
Geforce 8400 lub Radeon 4350 są dużo szybsze? Czytałem trochę na temat kart
graficnych które do specjalizowanych zadań są znacznie szybsze niż CPU w
związku z generowaniem bitcoinów, ale te karty są drogie i zużywają dużo
prądu. No i trzeba by zmieniać płytę.