  • 1. Data: 2012-04-02 22:35:40
    Temat: Jaka karta do WebGL?
    Od: "Ignacy" <n...@s...ignacy>

    Mam wbudowaną kartę NVIDIA GeForce która nie obsługuje tej akceleracji
    sprzętowej. Jaka karta była by w miarę szybka choć nie zużywała dużo
    energii, jaką płyte głowną do niej?

  • 2. Data: 2012-04-03 21:38:09
    Temat: Re: Jaka karta do WebGL?
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Ignacy" <n...@s...ignacy> napisał w wiadomości
    > Mam wbudowaną kartę NVIDIA GeForce która nie obsługuje tej akceleracji
    > sprzętowej.

    Jesteś pewien? Co to za karta?

    > Jaka karta była by w miarę szybka choć nie zużywała dużo energii

    PCI-Ex? AGP? Obecnie każda, nawet najtańsza karta obsługuje WebGL.

    > jaką płyte głowną do niej?

    To i płytę chcesz wymieniać? Jesli masz AGP to i tam da się znaleźć tanie
    karty z WebGL.

  • 3. Data: 2012-04-04 20:05:57
    Od: "Ignacy" <n...@s...ignacy>

    Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jesteś pewien? Co to za karta?

    Według Sisandra:
    Mainboard: GA-M55PLUS-S3G
    BIOS : 09/04/2006-C51-MCP51-6A61HG0LC-00
    Chipset : nVidia nForce 6100/6150 MCP
    Video Adapter: NVIDIA Quadro NVS 210S / NVIDIA GeForce
    6150LE (4 PS3.0, 1 VS3.0, 64MB, PCI)

  • 4. Data: 2012-04-04 20:37:03
    Od: "maX" <a...@i...pl>

> [...]
    > BIOS : 09/04/2006-C51-MCP51-6A61HG0LC-00
    > Chipset : nVidia nForce 6100/6150 MCP
    > Video Adapter: NVIDIA Quadro NVS 210S / NVIDIA GeForce

    Jak pamiętam Chrome zgłaszał na Geforce 6100 - "WebGL: Hardware
    accelerated". A co u ciebie zgłasza? (w pasku adresu wpisz chrome://gpu).
    Oczywiście wgraj najnowsze drivery do Geforce 6100, bo jak masz drivery
    dostarczone z płytą główną to nie dziwię sie że nie obsługują WebGL.

  • 5. Data: 2012-04-04 20:40:27
    Od: "Ignacy" <n...@s...ignacy>

    > Jak pamiętam Chrome zgłaszał na Geforce 6100 - "WebGL: Hardware
    > accelerated". A co u ciebie zgłasza? (w pasku adresu wpisz chrome://gpu).

    Graphics Feature Status
    Canvas: Software only, hardware acceleration unavailable
    HTML Rendering: Software only, hardware acceleration unavailable
    3D CSS: Software only, hardware acceleration unavailable
    WebGL: Software only, hardware acceleration unavailable
    WebGL multisampling: Software only, hardware acceleration unavailable

    > Oczywiście wgraj najnowsze drivery do Geforce 6100, bo jak masz drivery
    > dostarczone z płytą główną to nie dziwię sie że nie obsługują WebGL.

    Spróbuję, mam drivery dostarczone z płytą

  • 6. Data: 2012-04-04 21:10:43
    Od: "maX" <a...@i...pl>

> [...]
    > WebGL: Software only, hardware acceleration unavailable
    > WebGL multisampling: Software only, hardware acceleration unavailable

    Najnowsza wersja Chrome (18, wyszła kilka dni temu) pozwala wykorzystać
    WebGL nawet bez karty 3D, poprzez nowy softwarowy rasterizer (zdaje się że
    nawet całkiem szybki, ale oczywiście lepiej mieć to w hardwarze). W każdym
    razie najnowszego Chrome też wrzuć.

    > Spróbuję, mam drivery dostarczone z płytą

    Tylko najpierw odinstaluj stare drivery.

  • 7. Data: 2012-04-04 21:40:33
    Od: "Ignacy" <n...@s...ignacy>

> [...]
    > nawet całkiem szybki, ale oczywiście lepiej mieć to w hardwarze). W każdym

    Rzeczywiście Chrome pozowliło mi na MapsGL (głównie o to chodziło mi z
    WebGL) tylko że pokazuje czarne tło + napisy bez innych rzeczy.
    Na razię ściągam sterowniki i zobaczę czy się poprawi

  • 8. Data: 2012-04-04 21:54:00
    Od: "maX" <a...@i...pl>

> [...]
    > WebGL) tylko że pokazuje czarne tło + napisy bez innych rzeczy.
    > Na razię ściągam sterowniki i zobaczę czy się poprawi

    Na starych, 5-letnich sterownikach to nawet z filmami na Youtube można mieć
    problemy, a co dopiero z WebGL czy innymi nowymi technologiami.
    W razie problemów (choć na nowych sterach zapewne wszystko już będzie
    działać dobrze) możesz spróbowac jak to wygląda w Firefoxie. Każda
    przeglądarka ma inną implementację WebGL, na Firefoxie może zadziałać.
    A jeśli rzeczywiście byłaby konieczność zakupu karty, to najzupełniej
    wystarczy Geforce 8400 lub Radeon 4350. Prądu biorą niewiele więcej niż 6100
    i oczywiście nie trzeba wymieniać płyty głównej.

  • 9. Data: 2012-04-04 22:15:15
    Od: "maX" <a...@i...pl>

> [...]
    > wystarczy Geforce 8400 lub Radeon 4350. Prądu biorą niewiele więcej niż
    > 6100 i oczywiście nie trzeba wymieniać płyty głównej.

    W helpie do WebGL w Chrome:
    http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl
    &answer=1220892
    Piszą że trzeba miec drivery nowsze niż ze stycznia 2009 i działa na
    wszystkich niemal kartach. Natomiast pisza też że wymagany jest Windows 7
    lub Vista (a ty masz chyba WinXP). Ale i tak chyba chodzi WebGL w Chrome pod
    Windows XP, a jeśli nie to powinien działać w Firefoxie.

  • 10. Data: 2012-04-04 22:23:29
    Od: "Ignacy" <n...@s...ignacy>

> [...]
    > mieć problemy, a co dopiero z WebGL czy innymi nowymi technologiami.
    > W razie problemów (choć na nowych sterach zapewne wszystko już będzie

    Canvas: Software only. Hardware acceleration disabled.
    HTML Rendering: Hardware accelerated
    3D CSS: Hardware accelerated
    WebGL: Hardware accelerated
    WebGL multisampling: Hardware accelerated

    Jedynie Canvas musi emulować (co to jest?)
    Zadziałało Google MapsGL! (chociaż jeszcze ostrzegało że wolniej ale obraz
    prawidłowy)
    To wspaniale że jeszcze robią sterowniki na takie stare chipsety
    Geforce 8400 lub Radeon 4350 są dużo szybsze? Czytałem trochę na temat kart
    graficnych które do specjalizowanych zadań są znacznie szybsze niż CPU w
    związku z generowaniem bitcoinów, ale te karty są drogie i zużywają dużo
    prądu. No i trzeba by zmieniać płytę.