  • 11. Data: 2021-10-22 00:14:42
    Temat: Re: Jaka karta?
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Thu, 21 Oct 2021 20:07:51
    From: Kubuś Puchatek

    > No i sprawdziłem. Komp starszy, ale do "internetów" dla użytkowniczki
    > wystarczający (Win7, upgrade do SSD).
    > Integra w procesorze daje maks. połowę 4K.

    A jaki to dokładnie procesor? Bo mój i5-3570K (HD4000) wyciąga 4k@25Hz
    po HDMI. Po DisplayPort dałby radę 4k@40Hz, ale nie ma wyprowadzonego.
    Źródło:
    https://community.intel.com/t5/Graphics/Intel-HD-400
    0-HDMI-2560x1440-resolution/m-p/375068

    Ograniczenie 225MHz Pixel Clock po HDMI sprawdziłem eksperymentalnie. :)
    Powyższe odświeżanie można uzyskać używając trybów CVT 1.2 "Reduced
    Blanking". Nowe monitory to obsługują bez problemu.

    Pozdrawiam,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 12. Data: 2021-10-22 07:51:49
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-21-października-2021 o 20:07, Kubuś Puchatek pisze:
    > Może jakieś używki? GTX seria 6xx/7xx?

    GTX 960 uciągnie 4K

  • 13. Data: 2021-10-22 19:43:13
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 21.10.2021 o 21:37 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Nie bijemy, zwykła ciekawość. Kiedyś trafiłem na komputer biurowy z
    > wsadzoną Teslą i to w czasach kiedy one były bodaj po 10k+ zł. Podobno
    > prezes chciał *najlepszy* komputer, to mu poskładali, ale czy pomogło w
    > Excelu, nie wiem...
    >
    > Tak że rózne rzeczy się dzieją na świecie.
    >
    > Wsadź płytę innią i powiedz że zaktualizowałeś BIOS z wersji Asus na
    > Gigabyte, bo Asus nie ciągnie 4k.
    Taka głupia to nie jest, ten numer nie przejdzie.

    > Najtaniej, to będzie chyba GT 710. Tylko że tam jest 4K@30Hz, doczytaj.
    > Większośc lepszych kart wyciąga 4K z palcem w d... ale problem jest
    > raczej w dekodowaniu filmów, jeśli ktoś planuje.
    >
    > A tak na marginesie, pefrekcyjny upscale z FullHD nie działa? Przeciez
    > nikt się nie zorientuje, że to nie 4K bez lupy :P
    Tak jest teraz, 1920x1080 ładnie się skaluje do 4K.
    Mam jakiegoś GF 750Ti, włożę i zobaczymy czy będzie lepiej. Doczytałem,
    750Ti nie na sprzętowego dekodowania h.256 :(

    Kamil

  • 14. Data: 2021-10-22 19:48:28
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 21.10.2021 o 23:01 zhbick <n...@s...pl> pisze:

    > Powiedz coś o konfiguracji sprzętowej i zastosowaniach. Chodzi o 4K czy
    > dekodowanie filmów 4k? Może wystarczy to, co jest i rozdzielczość 2K?
    90% czasu to filmy (netfliks w HD chyba, jutub i nie tylko) + facebook.
    2K chyba starczy (starczał do niedawna).
    Tak czy siak, dzięki wszystkim za pomoc. Powoli będę ją urabiał do wymiany
    mobo+proca.

    Kamil

  • 15. Data: 2021-10-23 01:29:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-22, Kubuś Puchatek <k...@k...org> wrote:
> [...]
    > 2K chyba starczy (starczał do niedawna).
    > Tak czy siak, dzięki wszystkim za pomoc. Powoli będę ją urabiał do wymiany

    To od razu też jakiś monitor 8k :)

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2021-10-23 12:55:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/10/2021 19:43, Kubuś Puchatek wrote:
    > Mam jakiegoś GF 750Ti, włożę i zobaczymy czy będzie lepiej. Doczytałem,
    > 750Ti nie na sprzętowego dekodowania h.256 :(

    Nie wiem jak obecnie VLC, ale kiedyś wyczytałem że dekoduje H.265 za
    pomocą CUDA/OpenCL jeśli nie ma innego wsparcia sprzętowego.

  • 17. Data: 2021-10-23 15:45:06
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 23.10.2021 o 01:29 Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> pisze:

    > To od razu też jakiś monitor 8k :)

    Taki odważny to nie jestem ;)
    Kamil

  • 18. Data: 2021-10-23 15:48:05
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 23.10.2021 o 12:55 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Nie wiem jak obecnie VLC, ale kiedyś wyczytałem że dekoduje H.265 za
    > pomocą CUDA/OpenCL jeśli nie ma innego wsparcia sprzętowego.

    Na pewno ma na kompie MPC-BE/HE, ale to już oprogramowanie nie sprzęt.
    Resztę problemów, jeśli się pojawią, przeniosę na właściwą grupę.
    Dzięki za pomoc.

    Kamil

  • 19. Data: 2021-10-24 18:56:51
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Może i tak, ale w moim mimo grafiki nVida z CUDA to h265 obrabia procesor główny.
    H264 oczywiście załatwia bezpośrednio grafika.

    -----

  • 20. Data: 2021-10-26 11:56:52
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 20.10.2021 o 20:20, Kubuś Puchatek pisze:
    > Jaką kartę polecacie do 4 letniego kompa, która obsłuży monitor 4K?
    > Karta nie dla gracza, zastosowania sieciowo-netfliksowe (netflix
    > maksymalnie w HD chyba).
    > Nowa, używana z allegro, bez różnicy. Pasywność nie jest wymogiem, ale
    > byłoby miło, gdyby była w miarę cicha.

    Jeżeli wymogiem jest odtwarzanie filmów to do zastanowienia (wbrew
    nazwie grupy) czy zamiast karty graficznej nie lepiej kupić jakiejś
    przystawki z Androidem (czyli automatycznie Chromecastem) za ok. 150 PLN
    będzie ciche 4K i brak potrzeby włączania kompa żeby film obejrzeć.
    Tutaj dyskusja o jednej z popularniejszych przystawek z logiem C+
    (działa oczywiście bez abonamentu z C+):
    https://www.pepper.pl/promocje/dekoder-canal-2-m-ce-
    uslugi-gratis-10-monet-allegro-449805
    A do pracy biurowej to nawet jak obraz 4K będzie w 30 Hz to przecież w
    Wordzie czy Excelu wielkiej różnicy nie będzie.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu