  • Data: 2017-09-03 23:33:13
    Temat: Re: Jaka jest prawda o światłach ledowych?
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam"

    > (...)
    > 3. Linia odcięcia jest bardzo ostra. Czyli to, co jest blisko przed autem
    > jest doskonale oświetlone, a za linią czarna dziura. Czyli za mało czasu
    > na reakcję.
    > (...)

    Z LED-ami niewiele miałem do czynienia, natomiast od czasu do czasu
    jeżdżę z ksenonami - które w zasadzie świecą podobnie, jak starsze auta
    z LED-ami nie-adaptacyjnymi.

    W niektórych autach linia odcięcia jest na tyle ostra, że w nocy widzisz
    słupek (znaczy: stoi jakiś znak), ale samego znaku już nie zobaczysz, bo
    jest w ciemności.
    Oraz: może być pieszy, i może być, że czarnych spodni nie zauważysz, to
    nieco jaśniejszej kurtki też nie zauważysz, bo jest już w "cieniu".
    Cieniu, którego nie ma w klasycznym reflektorze.

    Moim zdaniem jest to duży problem.
    ---
    Ale gdzie tu problem ? Nie oślepiasz pieszych i pojazdów z naprzeciwka