eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaJaką centralę wybrać?Re: Jaką centralę wybrać?
  • Data: 2009-01-28 22:43:37
    Temat: Re: Jaką centralę wybrać?
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2009-01-28, Marcin Balut <m...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > Masz rację, nie mam ani czasu ani chęci by dłubać się w PC.
    > trochę zmieniła mi się koncepcja, zrezygnuję z analogów na rzecz ISDNów.
    > 3 x ISDN (z możliwością rozbudowy)
    > 1 x PSTN(na fax)

    To jest nie konieczne (ten PSTN na fax-only). Jeden z DDI daj na fax, po
    co Ci analog miejski (dodatkowa karta miejska w centrali, dodatkowy
    abonament w TPSA) ? Daj to na wyposażeniu analogowym w centrali
    (będziesz miał ich i tak dużo).

    > W sumie dlatego że boję się że mogę nie mieć tyle par by stawiać analogi
    > (później rozbudowa).
    > Chciałbym aby ludzie się mogli dodzwaniać - ciekawi mnie jak to realizują
    > firmy gdzie jak wszystkie wyznaczone linie są zajęte to przytrzymuje klienta
    > do momentu gdy zwolni się linia.

    Nie, po prostu będzie zajętość, generalnie 1:7, taka zasada kciuka,
    czyli na 6 miejskich kanałów rozmownych, spokojnie ~40 abonentów
    wewnętrznych zadziała, oczywiście wszyscy nie złożą jednocześnie życzeń
    pani Basi na Barbórkę. Po roku czy miesiącu zobaczysz (centrale na to
    pozwalają a jak nie to program do taryfikacji) ile średnio jest zajętych
    linii zewnętrznych i ile było incydentów (i ile one trwały )zajętości
    5, 6 kanałów, dopiero mając takie dane warto myśleć o kolejnej inwestycji
    w (kartę, licencje do centrali, NT-1+abonament *)-niepotrzebne skreślić.

    > I czy można to zrealizować na centralce?

    Zajętość wystawi operator za Ciebie (ton zajętości, może również
    _technicznie_ wystawić zapowiedź słowną, ale TPSA dla kilku NTkow i
    kilkudziesięciu DDI tego nie zrobi). Możesz też (sam) ustawić na
    _niektórych_ centralkach iż np do 4 z 6 linii mogą zajmować abonenci
    wewnętrzni na połączenia wychodzące (5-ty usłyszy ton albo zapowiedź o
    zajętości), a resztę (np 2) rezerwujesz aby zawsze ktoś się dodzwonił,
    śmiem wątpić czy Platan na to Ci pozwoli.

    kd,

    ps, 99% firm takiej wielkości po prostu uruchamia 2 NTki na początek i
    czeka aż abonenci bądź klienci narzekają na zajętość. Porozmawiaj z kimś
    _technicznym_ u producenta/instalatora centralek.

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej
    chwili, ale przypominasz sobie, żeby on kiedykolwiek wspomniał coś o kodzie
    źródłowym?" --- Charles Addams

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: