  • 11. Data: 2014-04-08 18:33:59
    Temat: Re: Jaka LEKKA kamera do auta? Goclever DVR Mini.
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Marcin Kiciński wydumał(a) w
    news:04d4bfc8-f9f7-4f02-b374-cf643b4aeb6d@googlegrou
    ps.com :
> [...]
    r-mini,a307.html#spec
    > W jej specyfikacji jest napisane, ze nagrywa cyklicznie od 1 do 5 minut.
    > Cyklicznie zwykle oznacza, ze nadpisuje stare pliki i niczego nie trzeba
    > kasowac. Moze masz zepsuta?

    Raczej chodzi o to że pliki są 5 minutowe i zawieraja datę/godzine w nazwie
    pliku, które później łatwiej eksportować niz jednego dłuuuugiego avi,
    którego trzeba dodatkowo obrabiać, jeśli chce się otrzymać dane zdarzenie,
    najczęściej kilkusekundowe. Funkcja nadpisywania to zupełnie coś innego.
    Niestety, trzeba formatować/kasować w tych urządzeniach.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 12. Data: 2014-04-08 20:57:35
    Temat: Re: Jaka LEKKA kamera do auta?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 08.04.2014 13:53, Robson pisze:
    > Przepraszam, że się podczepię pod temat.
    > Ja szukam natomiast rejestratora mającego kamerę na kablu.
    na jakim kablu? chinch? bo w "normalnych pieniądzach" nie widzę innego
    rozwiązania. Do tego rejestrator z dyskiem twardym. inaczej mówiąc
    cyfrowy magnetowid, albo odrazu monitoring na 4 kamery. Monitor może być
    wewnątrz lusterka. jak to zrobisz - daj znać.
    ToMasz

  • 13. Data: 2014-04-09 00:53:38
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości
    > Przepraszam, że się podczepię pod temat.
    > Ja szukam natomiast rejestratora mającego kamerę na kablu. Zamysł jest
    > taki, żeby nie wieszać nic na przyssawkach, na stałe zamontować pod deską
    > dvr (mam już w ten sposób radio z GPS i anteną schowaną na podszybiu),
    > wyprowadzić tylko kamerkę (np. do lusterka, listewkę maskującą kable już
    > mam bo lusterko jest elektrycznie ściemniane). Najchętniej bez monitorka,
    > jak będę chciał obejrzeć w samochodzie to radio ma wejście AV-IN. ktos
    > używa, ktoś widział?

    Mobius.

    Wiwo

  • 14. Data: 2014-04-09 08:32:49
    Od: Robson <r...@...pl>

> [...]
    > cyfrowy magnetowid, albo odrazu monitoring na 4 kamery. Monitor może być
    > wewnątrz lusterka. jak to zrobisz - daj znać.

    K, powiem, nad czym się zastanawiałem.
    http://www.aliexpress.com/item/HD-Durable-2CH-Car-Se
    curity-Mini-DVR-SD-Video-Audio-CCTV-Camera-Recorder-
    freeshipping/846470321.html

    Pieniądze niewielkie, jedna kamera nagrywa video druga zdjęcia. Wada:
    rozdzielczość 720x576.

    4-kanałaowych rejestratorów jest jeszcze więcej, ale wady te same:
    rozdzielczość D1.

    Jako kamera np. to:
    http://www.aliexpress.com/item/Factory-Promotion-CCD
    -HD-night-vision-360-degree-car-rear-view/951487906.
    html?s=p

  • 15. Data: 2014-04-09 11:33:41
    Od: "TM" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pwz" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Jako że moja stara, hipermarketowa kamerka zakończyła żywot (z mojej winy, ale
    > to inna historia), rozglądam się za nową. Parametry większość z kamer ma
    > podobne, moje wymagania zresztą nie są jakieś wielkie i chyba nieodbiegające
    > od standardowego wyposażenia (karta SD, nagrywanie w pętli, nagrywanie w nocy,
    > szeroki kąt obiektywu, możliwie dobra jakość nagrania). ALE ostatnio doszedł
    > nowy parametr: wielkość i waga. Szukam więc kamery możliwie małej i możliwie
    > jak najlżejszej, przy czym chodzi mi o to, aby można było ją także wygodnie
> [...]
    Używam kamerki DOD 430W. Co prawda dosyć droga (900 zł), ale kąt 140 stopni,
    mała, i bardzo lekka). Do tego ma GPS ( prędkość, położenie, data, godz.) i
    znakomicie rejestruje. Zasilanie poprowadziłem od zapalniczki, potem pod deską
    rozdzielczą, słupek i wypuściłem pod podsufitką (USB mini). Nie mam nic
    przeciwko tanim kamerkom, ale przed DOD-em zaliczyłem dwie i basta.

  • 16. Data: 2014-04-09 12:39:19
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 9 Apr 2014 11:33:41 +0200, TM napisał(a):

> [...]
    > rozdzielczą, słupek i wypuściłem pod podsufitką (USB mini). Nie mam nic
    > przeciwko tanim kamerkom, ale przed DOD-em zaliczyłem dwie i basta.
    Super, tylko czy spotkałeś (spotkaliście) na rynku kamerki które nie
    wymagają tego całego okablowania od zapalniczki? Chce uniknąć ciągnięcia
    kabla, bebeszenia deski, podsufitówki itp. Ideał to kamera z własnym
    zasialniem, która pociągnie kilka godzin nagrywania materiału.

    --
    Franc

  • 17. Data: 2014-04-09 14:52:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-09 12:39, Franc pisze:

> [...]
    > kabla, bebeszenia deski, podsufitówki itp. Ideał to kamera z własnym
    > zasialniem, która pociągnie kilka godzin nagrywania materiału.

    Ale co Ty chcesz uzyskać?
    Zasada DVR to zainstalować i zapomnieć. W czym przeszkadza Ci zasilanie
    ukryte w konstrukcji auta?

    Wyjmowanie kamery celem jej doładowania to IHMO jakiś absurd.
    Poza tym skąd kamera ma wiedzieć, kiedy zacząć nagrywać?
    Wszystkie kamery DVR zaczynają nagranie w momencie włączenia stacyjki.
    Niektóre mają jeszcze finkcje dodatkowe, typu nagrywanie włączane
    czujnikiem ruchu.
    Wszystkie nagrywają w pętli, kasując najstarszy materiał.

    Ja osobiście podczas użytkowania kamery zasilanej wyłącznie z
    akumulatora bałbym się o jeszcze jedną rzecz: wg Murphiego ;) braknie
    zasilania akurat przed zdarzeniem, które warto uwiecznić.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2014-04-09 15:15:28
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 09 Apr 2014 14:52:39 +0200, Adam napisał(a):

    > Ale co Ty chcesz uzyskać?
    To, że nie muszę demontować środka, przeciskać kabli itp. Bardzo tego nie
    lubię i wolę zostawić zmontowany środek tak jak wyjechał z fabryki.

    > Zasada DVR to zainstalować i zapomnieć. W czym przeszkadza Ci zasilanie
    > ukryte w konstrukcji auta?
    j.w. - chodzi tylko i wyłącznie o rozbebeszanie wnętrza - tapicerki, deski
    itp.

    > Wyjmowanie kamery celem jej doładowania to IHMO jakiś absurd.
    Może jakieś aku - tak jak do np. aparatu.

    > Poza tym skąd kamera ma wiedzieć, kiedy zacząć nagrywać?
    W tym przypadku pewnie trzeba z guzika odpalić - można zapomnieć, wiem.

    > Ja osobiście podczas użytkowania kamery zasilanej wyłącznie z
    > akumulatora bałbym się o jeszcze jedną rzecz: wg Murphiego ;) braknie
    > zasilania akurat przed zdarzeniem, które warto uwiecznić.
    :-)

    --
    Franc

  • 19. Data: 2014-04-11 04:21:30
    Od: "Loskon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Loskon" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    r-mini,a307.html#specyfikacja
    > Ma istotną wadę. Po zapełnieniu karty przestaje nagrywać. Trzeba ręcznie

    Tak napisali w instrukcji obsługi, ale jest to nieprawda.
    Po odpowiednim ustawieniu w menu, nagrywa pliki max 15 min.
    i stare są automatycznie nadpisywane, czyli kasowane.

  • 20. Data: 2014-04-11 04:36:19
    Od: "Loskon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "MichaelData(R)" <s...@o...com> napisał w wiadomości

    r-mini,a307.html#spec
    >>> yfikacja

    > Funkcja nadpisywania to zupełnie coś innego. Niestety, trzeba
    > formatować/kasować w tych urządzeniach.

    Jak się okazało to nie trzeba ręcznie kasować.
    Trzeba tylko odpowiednio ustawić w menu i stare pliki są automatycznie
    nadpisywane. W instrukcji napisali, że przestaje nagrywać gdy zapełni się
    karta. Jest to tylko jedna z możliwości.