  • Data: 2010-02-16 19:53:15
    Temat: Re: Jak zrobić, żeby klapa nie wygaszała VGA?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-02-16 19:45, Konrad Kosmowski pisze:

    > Jaki laptop (czemu tego nie napisałeś)? W niektórych np. z tego co pamiętam
    > starszych ThinkPadach wyłączanie ekranu po zamknięciu klapy było "mechaniczne"
    > tzn. ramka ekranu dociskała przycisk i on wygaszał ekran bez udziału
    > oprogramowania (swoją drogą też pewnie wysyłał event ACPI).

    Lenovo thinkpad r61e. Nie ma widocznego przycisku (w Acerze taki
    miałem), ale jakiś przycisk mechaniczny musi być na 100%, a nie tak jak
    piszesz, że w starszych. W każdym, bo inaczej jak by wykrywało :D

    > Tak czy inaczej u Ciebie to raczej kwestia programowa skoro nie tylko wyłącza
    > ekran, ale też sygnał na wyjściu - dobrze rozumiem?

    No właśnie wyłącza, dlatego szukam rozwiązania, żeby nie.

    > Musisz to wyłączyć w ustawieniach zarządzania energii, sterownika lub w BIOS -
    > nie napisałeś ani jaki to laptop ani jaki system operacyjny, więc więcej
    > napisać się nie da.

    Windows Vista.

    > Generalnie JEST możliwe aby po zamknięciu klapy zewnętrzny monitor nadal
    > działał - kwestia konfiguracji.

    Tylko czego szukać i gdzie? W power Manager mam coś takiego:

    Lid closed: Do Nothing (jest do wyboru jeszcze sleep, hibernate i shutdown)

    --
    Przemysław Adam Śmiejek