  • Data: 2011-09-13 12:53:21
    Temat: Re: Jak zrobić zapas benzyny/gazu ?
    Od: "PM" <x...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Benzyna .. no tu juz sprawa nie jest taka jasna.
    > Mieszanka z etanolem mowisz ze nietrwala ?

    tak kiedyś zapamiętałem, ale narazie nie mogę wygrzebać
    ze tego pametam, nie można długo składowac tylko miesza się i wypycha do
    usera
    pewna poszlaka tu:
    http://www.volvopenta.com/volvopenta/poland/pl-pl/ma
    rine_leisure_engines/The_green_commitment/state_of_t
    he_art_engines/alternative_fuels/ethanol/Pages/ethan
    ol.aspx

    a tu ciekawostka z przeszłości:
    http://www.ekoenergia.pl/index.php?id_art=154&cms=73
    &plik=Biopaliwa_do_lamusa?.html

    "Biodiesel i bioetanol są ewidentnie droższe od paliw otrzymywanych z ropy
    naftowej. Koszt wytworzenia biopaliwa rzepakowego wynosi ok. 2-2,2 zł/l przy
    pominięciu wszystkich obciążeń fiskalnych. Natomiast po zastosowaniu takiej
    samej akcyzy i podatku, jak na olej napędowy z ropy naftowej, cena biodiesla
    wynosiłaby ok. 3,5 zł/l."

    całkiem dobra cena by była ;-)