  • 421. Data: 2018-08-30 10:48:55
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:pm8ai6$g1c$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2018-08-30 o 10:23, J.F. pisze:

    >Ta linia była od czasu jak pamiętam (to był telefon u mojej babci -
    >jedyny w rodzinie i jego numer pamiętam do dziś). Na pewno był już w
    >okolicy 1960, a może wcześniej. Od 1983 ja tam mieszkałem.

    No i wczesniej byl na stale, a potem dawali gniazdka.

    >Zapewne nic by nie dało.

    Zalezy co sie uszkodzilo, ale powinien byc to niezawodny sposob
    rozlaczenia rozmowy.
    Telefon na widelkach rozwiera obwod DC, a wyjecie wtyczki tez
    rozwiera.
    No chyba, ze cos przywiera na linii ... np woda w kablu.

    Za to we wspolczesnych czasach widzialem cos takiego, ze telefon
    dzwoni, dzwonek szybko milknie, a za drugim razem juz zajety.
    Musi jakis warystor sie od wysokiego napiecia otwieral i potem nie
    calkiem zamykal, i centrala myslala, ze sluchawka podniesiona ..

    J.

  • 422. Data: 2018-08-30 10:51:04
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 29 Aug 2018 20:36:01 +0200, w
    <j...@4...com>, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> napisał(-a):

    > Jedna osoba się kompie, a telefon jest do drugiej/trzeciej.
    > Praktyczne ;)

    kąpie, kąpie, kąpie, kąpie, kąpie, kąpie, kąpie, kąpie :)

  • 423. Data: 2018-08-30 10:51:06
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > W latach 70-tych juz dawali normalne gniazdo do WT-4.
    > Musiales miec stara linie.

    Btw, do czego służą dwa lewe styki w WT-4? Były kiedyś używane?

    > A bylo sie doksztalcic - telefon odlozony obciaza centrale dzwonkiem
    > przez kondensator.
    > Nie tak prosto to wykryc.

    Jak przez kondensator, a na linii jest DC (a jest), to nie :)

    > Nawiasem mowiac - w gniazdku byl kondensator i po wyjeciu wtyczki byl
    > podlaczony pod linie.
    > Ponoc do celow pomiarowych.

    Był na stałe, czy był dołączany jakimś mechanizmem tylko po wyjęciu
    wtyczki? Jak kiedyś rozbierałem gniazdo WT-4 to nie było tam ani
    kondensatora ani mechanizmu, który wykrywałby włożenie wtyczki...

    > A jakby bylo gniazdko to by mozna bylo wyjac :-)

    W sumie ciekawe, czy udało się wykręcić od zapłaty, czy trzeba było
    zapłacić :) Dziś pewnie sprawdziliby "w systemie", ale wtedy...

  • 424. Data: 2018-08-30 10:51:37
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Może po godzinach zajmował się redystrybucją energii elektrycznej? :-)

    Tylko zza licznika? :) Powinien sprzed :)

  • 425. Data: 2018-08-30 10:59:45
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > No fakt. Licząc wszelakie spadki napieć na poszczególnych złączach oraz
    > oporność/długość przewodów 0.5mm nawet x2 (nie będę wyliczał jak inni,
    > możesz mi zaufać) coraz bardziej prawdopodobne wydaje się
    > docelowe/niecelowe uziemienie. Dowodem na to jest NIEZMIENNY i RÓWNY
    > przebieg obciążenia.

    No właśnie... do tego fakt, że to obciążenie jest tam dalej, cały czas,
    miom że obwód jest już dawno odłączony. Jakby to była kradzież, to już
    dawno ktoś by się przepiął.

    Możnaby to pomierzyć też zimą, może wtedy rezystancja spadnie razem z
    temperaturą otoczenia :)

    > Generalnie wychodzi, że przyczyniasz się do globalnego ocieplenia a to
    > może być karalne! :D

    Tylko czy świadomie? ;)

    > W sumie to taki "rarytas/anomalia" w sensie, że obciążenie nie wywaliło
    > bezpiecznika, nie spaliło przewodów a sobie opornością
    > upływa...rozprowadzone po Matce ziemi :D

    Jakby była różnicówka, to by wywaliło... a jakby miało spalić, to efekt
    byłby natychmiastowy. A tak, to sobie upływa, i upływa, i upływa...

    > Pozostaje Ci jednak negocjacja z z właścicielką o uszczuplenie kwotowe
    > przy następnych rozrachunkach.

    Tak będzie. Będę chciał za parę miesięcy przeanalizować rachunki. Jak
    będzie nagły spadek poboru, to będzie wiadomo.

    Z drugiej strony tak się kiepsko składa, że jest koniec lata, a
    właścicielka wie, że mam klimę, więc może ten spadek podciągnąć pod
    niekorzystanie z klimy.

    Btw, ona niestety nadal tego nie ogarnia. Mówię że linia telefoniczna jest
    podpięta do gniazdka elektrycznego. "Ale panie Adamie, ten co robił remont
    nie zaglądał do skrzynki TP", "Ale panie Adamie, tam przecież nie ma
    telefonu, linia jest nieużywana, to jak to tak?" itd.

    > Poparciem może być, że wyśledziłeś czyiś błąd i nie zostawiłeś jej z
    > problemem, za który musiałaby płacić dalej z własnej kieszeni.

    To prawda.

    > Fakt, wynajęcie osoby, które dokona takiego pomiaru jest mniejsze
    > kwotowo niż zapłaciłeś a może porównywalne ale sam FAKT znalezienia
    > problemu powinien być dla Ciebie nagrodą (WIEDZA)...bo cholera wie,
    > kiedy by znalazła sama że >360W w trybie ciągłym gdzieś drenuje jej
    > licznik.

    Pewnie dopiero jakby mieszkanie znów stało puste, bo tak to przecież
    lokator zużywa :)

    W sumie ciekawe, co by wtedy zrobiła -- szczególnie jakby Innogy
    stwierdziło, że licznik jest sprawny. Mieszkanie stoi puste, wszystko
    wyłączone, a licznik bije...

  • 426. Data: 2018-08-30 11:01:05
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Z drugiej strony ciekawe jaki debil podłączył "gruby kabel" z Twojego
    > lokalu do kabla telefonicznego. Następna "skrętka" owinięta taśmą czy
    > jak? Zrób fotę (jeśli możesz) tego podłączenia. Zastanawia mnie ten
    > fiuczer :D

    Nie mogę tego znaleźć. Do gniazdka wchodzi biały 3-żyłowy, na klatce jest
    czarny 2-żyłowy, a po drodze (prześledzonej odbiornikiem VLF) nie ma
    żadnej puszki, w której to mogłoby się łączyć. Wygląda na to, że jest
    zamurowane...

  • 427. Data: 2018-08-30 11:01:31
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    s...@g...com wrote:

    > No to ciekawosc z pl.misc.elektronika powinna sie przeniesc na pl.soc.prawo.
    > IMHO wlascicielka powinna pokryc koszta. Bo to jej lokum, jej instalacja.

    Tam wątek też był, tylko już umarł :)

  • 428. Data: 2018-08-30 11:02:36
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    > A stało puste to mieszkanie?
    > Nie pamiętam czy pisałeś, że jest pierwszym najemcą po remoncie.

    Wydaje mi się, że jestem pierwszym. Wspominała kiedyś, że stało puste
    przez rok. Czy nic się tam nie działo, czy nadal remontowali... diabli
    wiedzą.

  • 429. Data: 2018-08-30 11:12:22
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > No to musiałem coś przegapić.
    > Pisał, że w gniazdku w łazience jest podłączony jakiś dodatkowy drut
    > (rozumiałem, że nie telefoniczny, tylko zwykły elektryczny), w który
    > wpływa ten prąd i potem znalazł ten prąd w kablu telefonicznym na
    > klatce, a miejsce połączenia w skrzynce pod kłódką. Tak to zapamiętałem.

    Zgadza się... ale nie do końca.

    Są trzy skrzynki.

    1. Szacht teletechniczny u mnie na piętrze, obok mojego mieszkania. Tu
    wchodzi czarny, dwużyłowy kabel telefoniczny (który gdzieś wcześniej łączy
    się z białym, trzyżyłowym, który idzie do gniazdka) i jest skręcony z
    zielonymi, pojedynczymi drutami. Tych zielonych jest więcej, idą też z
    góry (czy też do góry). Elektryk ze spółdzielni twierdzi, że to telefon.

    Ma to sens. Zielone idą z dołu i w szachtach rozprowadzane są do mieszkań
    jako telefony.

    Miejsce skręcenia tych kabli:
    http://www.chmurka.net/r/usenet/pajeczyna.jpg

    2. Szacht teletechniczny piętro niżej, na parterze. On jest zamknięty, nie
    wiem co tam jest. Wychodzi z niego skrętka ethernetowa do skrzynki TP
    obok. Właściwie to trzy skrętki, ale w jednej jest mój prąd.

    http://www.chmurka.net/r/usenet/kablownia.jpg

    3. Skrzynka TP, również zamknięta. Do niej wchodzą te trzy skrętki i
    wychodzi w ścianę gruby peszel, w którym być może coś jest.

    http://www.chmurka.net/r/usenet/skrzynka-tp.jpg

    Teraz kolejna ciekawostka. Odbiornik VLF wykrywa sygnał podłączony do tego
    białego kabla u mnie w domu na jednej z tych skrętek telefonicznych, ale
    NIE wykrywa po przyłożeniu anteny do peszla.

    Wynikałoby z tego, że uziemienie jest w tej skrzynce, ale skąd w takim
    razie tak duża (jak na odległość jednego piętra) rezystancja?

    Albo peszlem idzie kabel ekranowany...

    W sumie trochę kusi, żeby rozciąć ten peszel jako nieznany sprawca ;) ale
    bardziej jednak kusi, żeby się nie podkładać bez potrzeby.

    Ta skrzynka TP ma po prawej stronie zaślepkę, możeby tak ją wyjąć, włożyć
    endoskop (nie mam, ale znajomy ma, pewnie pożyczy... taka mała kamerka z
    lampką, którą się podłącza pod telefon i można wkładać w różne miejsca) i
    zobaczyć, co tam jest...

  • 430. Data: 2018-08-30 11:14:30
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > OK. To teraz rozumiem.
    > Ty uważałeś, że to normalny kabel energetyczny i dlatego tak to
    > zapamiętałem, a dopiero konserwator twierdzi, że to stary telefoniczny.

    Tak... on wygląda jak energetyczny, ale może tam być cokolwiek.
    Konserwator zna ten blok i twierdzi, że to telefon, więc mu wierzę.

    > No to wątpliwość przenosi się do Twojego punktu:
    > " 9. W szachcie na parterze dzieje się *coś* (nie wiem co, bo szacht
    > jest zamknięty na kłódkę) i te zielone, pojedyncze druty łączą się ze
    > skrętką."
    >
    > Konserwator rozumiem też nie ma dostępu do tego szachtu. Czyli kto -
    > zakład energetyczny - oni namieszali - oni winni?

    Pewnie konserwator ma, ale podejrzewam że te druty łączą się ze skrętką
    prawidłowo i celowo, w końcu to był telefon.