    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Date: Thu, 30 Aug 2018 08:59:45 +0000 (UTC)
    <5b7d58f7$0$625$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@t...no1>
    <13ju39cytfppp.vd01jxsrxo1p$.dlg@40tude.net>
    <3...@t...no1>
    <1ciedtm0gs4zj.11doe8koo0ml4$.dlg@40tude.net>
    <c...@t...no1>
    <oizpu07mx87f$.kq19zre7zdmk.dlg@40tude.net>
    <5...@t...no1>
    <5b841ee4$0$679$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@t...no1>
    <5b8474f3$0$600$65785112@news.neostrada.pl>

    "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > No fakt. Licząc wszelakie spadki napieć na poszczególnych złączach oraz
    > oporność/długość przewodów 0.5mm nawet x2 (nie będę wyliczał jak inni,
    > możesz mi zaufać) coraz bardziej prawdopodobne wydaje się
    > docelowe/niecelowe uziemienie. Dowodem na to jest NIEZMIENNY i RÓWNY
    > przebieg obciążenia.

    No właśnie... do tego fakt, że to obciążenie jest tam dalej, cały czas,
    miom że obwód jest już dawno odłączony. Jakby to była kradzież, to już
    dawno ktoś by się przepiął.

    Możnaby to pomierzyć też zimą, może wtedy rezystancja spadnie razem z
    temperaturą otoczenia :)

    > Generalnie wychodzi, że przyczyniasz się do globalnego ocieplenia a to
    > może być karalne! :D

    Tylko czy świadomie? ;)

    > W sumie to taki "rarytas/anomalia" w sensie, że obciążenie nie wywaliło
    > bezpiecznika, nie spaliło przewodów a sobie opornością
    > upływa...rozprowadzone po Matce ziemi :D

    Jakby była różnicówka, to by wywaliło... a jakby miało spalić, to efekt
    byłby natychmiastowy. A tak, to sobie upływa, i upływa, i upływa...

    > Pozostaje Ci jednak negocjacja z z właścicielką o uszczuplenie kwotowe
    > przy następnych rozrachunkach.

    Tak będzie. Będę chciał za parę miesięcy przeanalizować rachunki. Jak
    będzie nagły spadek poboru, to będzie wiadomo.

    Z drugiej strony tak się kiepsko składa, że jest koniec lata, a
    właścicielka wie, że mam klimę, więc może ten spadek podciągnąć pod
    niekorzystanie z klimy.

    Btw, ona niestety nadal tego nie ogarnia. Mówię że linia telefoniczna jest
    podpięta do gniazdka elektrycznego. "Ale panie Adamie, ten co robił remont
    nie zaglądał do skrzynki TP", "Ale panie Adamie, tam przecież nie ma
    telefonu, linia jest nieużywana, to jak to tak?" itd.

    > Poparciem może być, że wyśledziłeś czyiś błąd i nie zostawiłeś jej z
    > problemem, za który musiałaby płacić dalej z własnej kieszeni.

    To prawda.

    > Fakt, wynajęcie osoby, które dokona takiego pomiaru jest mniejsze
    > kwotowo niż zapłaciłeś a może porównywalne ale sam FAKT znalezienia
    > problemu powinien być dla Ciebie nagrodą (WIEDZA)...bo cholera wie,
    > kiedy by znalazła sama że >360W w trybie ciągłym gdzieś drenuje jej
    > licznik.

    Pewnie dopiero jakby mieszkanie znów stało puste, bo tak to przecież
    lokator zużywa :)

    W sumie ciekawe, co by wtedy zrobiła -- szczególnie jakby Innogy
    stwierdziło, że licznik jest sprawny. Mieszkanie stoi puste, wszystko
    wyłączone, a licznik bije...