  • 411. Data: 2018-08-30 08:12:54
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Przedpokój był zwykle dobrym "miejscem
    > kompromisu", gdzie zlecało się monterowi instalację tego cudu
    > techniki. Niezależnie od pory dnia i nocy, każdy z członków rodziny
    > mógł bez zbytniego skrępowania i przeszkadzania innym rozmawiać
    > o czym chciał.
    Sąsiedzi jako nieliczni na okolicę mieli telefon. Był on w sieni, ale
    może dlatego, że był ogólnie dostępny dla sąsiadów.

    Robert

  • 412. Data: 2018-08-30 08:46:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Za PRL w zasadzie i tak wszystko dostepne bylo homologowane.
    > No chyba, ze ktos wracal z zagranicy i sobie przywiozl.

    Ja ten telefon w łazience zrobiłem sam. Był on zintegrowany
    ze ścianą, a konkretnie z osłoną rur wykonaną z jakiegoś
    laminatu. Sporządziłem w nej otwór do zamocowania tarczy,
    a obok wisiała słuchawka. Wszystkie bebechy i druty ukryte
    za tą osłoną.

    --
    Jarek

  • 413. Data: 2018-08-30 09:12:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Sąsiedzi jako nieliczni na okolicę mieli telefon. Był on w sieni,
    > ale może dlatego, że był ogólnie dostępny dla sąsiadów.

    Pozostali sąsiedzi z okolicy mogli przyjść, zgromadzić się w sieni
    i (ze sobą) pogadać. Telefon sprzyja komunikacji między ludźmi.

    --
    Jarek

  • 414. Data: 2018-08-30 10:10:51
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    BQB <a...@s...com.invalid> wrote:

    > A właśnie, czy na obudowie tej skrzynki jest jakiekolwiek napięcie -
    > mierząc pomiędzy obudową a uziemieniem? Choćby 1V?

    Ciężko stwierdzić, bo nie mam tam dostępu do uziemienia, żeby zmierzyć.

    Pytanie czy Orange w ogóle się zainteresuje jak im powiem, że kabel już
    odłączony.

  • 415. Data: 2018-08-30 10:11:58
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-08-29 o 23:59, Queequeg pisze:

    > Które to były lata?

    W latach 80-tych w ramach remontu przenosiłem taki na stałe podpięty
    telefon do innego pomieszczenia. Nie wiedziałem czy można mieć
    rozłączany telefon. Podejrzewałem, że jak odłączę to się w centrali
    zapali jakaś lampka i nie wiedziałem jakie mogą być tego konsekwencje
    (kilka lat wcześniej raz naliczyli nam 3000zł (żona była sama, ja w
    wojsku) bo się rozmowa zamiejscowa nie rozłączyła i żadne manewry
    telefonem nie pomagały, a była 22).
    Aby nie sprowokować tej domniemanej lampki całe przełączenie
    przeprowadziłem tak, aby centrala nie miała szansy zauważyć :)
    P.G.

  • 416. Data: 2018-08-30 10:23:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    > Które to były lata?

    >W latach 80-tych w ramach remontu przenosiłem taki na stałe podpięty
    >telefon do innego pomieszczenia. Nie wiedziałem czy można mieć
    >rozłączany telefon.

    W latach 70-tych juz dawali normalne gniazdo do WT-4.
    Musiales miec stara linie.

    >Podejrzewałem, że jak odłączę to się w centrali zapali jakaś lampka i
    >nie wiedziałem jakie mogą być tego konsekwencje

    A bylo sie doksztalcic - telefon odlozony obciaza centrale dzwonkiem
    przez kondensator.
    Nie tak prosto to wykryc.
    No chyba ze ... podsluch w telefonie mieliscie, to szybko wykryja i
    kara sie slusznie nalezy :-)

    Nawiasem mowiac - w gniazdku byl kondensator i po wyjeciu wtyczki byl
    podlaczony pod linie.
    Ponoc do celow pomiarowych.

    >(kilka lat wcześniej raz naliczyli nam 3000zł (żona była sama, ja w
    >wojsku) bo się rozmowa zamiejscowa nie rozłączyła i żadne manewry
    >telefonem nie pomagały, a była 22).

    A jakby bylo gniazdko to by mozna bylo wyjac :-)

    J.

  • 417. Data: 2018-08-30 10:28:59
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    > Poczta *sprzedała* swoje telefony dotychczasowym abonentom -- po prostu
    > każdy miał dopisaną do jednego rachunku wartość aparatu.

    Domyślam się, że nie mógł się nie zgodzić? :)

    > Od tej pory musiał sam troszczyć się o niego, jeśli się zepsuł,
    > to już nie przychodzili za doarmo naprawić. Następnym klientom już
    > instalowali gniazdka. A jak ktoś sam chciał to zrobić (albo podłączyć
    > sobie telefon w łazience), to też nie patrzono na niego jak na przestępcę.
    > Choć teoretycznie dalej nie było to legalne, a obowiązek homologowania
    > przez Instytut Łączności wszystkego, co podłącza się do sieci, zniesiono
    > dopiero na przełomie XX i XXI wieku.

    Nie było legalne podłączenie dodatkowego gniazdka, czy jedynie podłączenie
    do gniazdka czegoś innego niż homologowany telefon?

  • 418. Data: 2018-08-30 10:30:22
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

> [...]
    > laminatu. Sporządziłem w nej otwór do zamocowania tarczy,
    > a obok wisiała słuchawka. Wszystkie bebechy i druty ukryte

    Ale bebechy też własne, czy wyciągnięte z homologowanego telefonu?

    Jeśli to drugie to pytanie, czy taka konstrukcja nadal mogła być uważana
    za homologowaną, czy już nie :)

  • 419. Data: 2018-08-30 10:36:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...

    >Ale bebechy też własne, czy wyciągnięte z homologowanego telefonu?
    >Jeśli to drugie to pytanie, czy taka konstrukcja nadal mogła być
    >uważana
    >za homologowaną, czy już nie :)

    W dodatku jesli schemat ten sam, co homologowanego modelu.

    J.

  • 420. Data: 2018-08-30 10:40:41
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-08-30 o 10:23, J.F. pisze:

    > W latach 70-tych juz dawali normalne gniazdo do WT-4.
    > Musiales miec stara linie.

    Ta linia była od czasu jak pamiętam (to był telefon u mojej babci -
    jedyny w rodzinie i jego numer pamiętam do dziś). Na pewno był już w
    okolicy 1960, a może wcześniej. Od 1983 ja tam mieszkałem.

    > A jakby bylo gniazdko to by mozna bylo wyjac :-)

    Zapewne nic by nie dało.
    P.G.