    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <f...@g...com>
    <1...@4...net>
    <1...@g...com>
    <9u6iflzylrne.119mn1w7m94kz$.dlg@40tude.net>
    <e...@g...com>
    Date: Thu, 23 Aug 2018 19:49:30 +0200

    Dnia Thu, 23 Aug 2018 10:09:17 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):

    > U nas tez sie sporo tworzylo. Dzis nowe rzeczy przychodza globalnie.
    > Czasem z usa, czasem z japonii.

    Mnie interesuja te u nas wymyslone :-)

    > Dla mnie tak. ludzie wola debiana/redhata lub ich pociotkow. Suse to u nas taki
    egzotyk.

    Ale zła ta Suse, ze jej brak to zaleta ?

    > Moim zdaniem glupie. Choc i tak tu sie nie podaje numeru z tokena czy zdrapki lub
    innego sms-a.

    Skoro jest - widac ktos korzysta. I sie nie boi podac hasla do konta.

    > A gdzie takiego spotkac?
    > Ja nigdzie nie widzialem aby podmiot trzeci sie o moje haslo do konta pytal...
    > Wszedzie albo kretynowka albo przelew zasilajacy lub podobny mechanizm jest.
    > Tak czy siak. Rozwiazanie zle i slepa uliczka. Mimo ze niemiecka :)
    > Co nalezalo udowodnic :)

    To sie nazywa Dyrektywa PSD2

    https://www.pb.pl/wszystko-o-nowej-dyrektywie-psd2-9
    05467

    Ciekawie jest w rozdziale o TPP

    https://mamstartup.pl/prawo/12700/fintechy-beda-mial
    y-latwiej-w-zycie-wejdzie-unijna-dyrektywa-psd-ii

    > Ale moze szefostwo akurat niemieckie bylo, w sensie ze odpowiedzialny za rollout
    byl dzial niemiecki. Nie wiem, gdybam.

    Mocno watpie, ale jesli nawet - to nie byla dobra decyzja :-)

    > I gdzie bym nie czytal to zdania sa podzielone :)

    > No ciensze ale czy rzeczywiscie o tyle?

    Nie wiem jakie maja zalozenia ... moze, zeby z dowolnych dwoch
    gniazdek dalo sie 13A pociagnac.

    > U nas tez bida byla ale jednak nie dziadowalismy az tak.
    > Instalacje aluminiowe dosyc szybko zostaly u nas spacyfikowane.
    > I to tez inicjalnie nalezalo udowodnic - ze Polacy jednak rozum maja

    Bo wprowadzili aluminiowe, czy ze z nich zrezygnowali ?

    >i albo sami robia dobrze (vide slawojki a potem poprawny sanitariat) albo podgladaja
    dobre pomysly.

    A to nie podejrzane za granica ?

    Sławoj sam na to wpadł ?

    > Pamietam jak w okolicy 2004 bylem w tejze irlandii czy holandii i one tam
    bankowosci internetowej nie znali za bardzo.
    > Przelewy w irlandzkim banku potwierdzalo sie kliknieciem. A mbank od dawna mial
    listy jednorazowe i takie tam...
    > U holendrow nie dalo sie kontem zarzadzac w "obcym" oddziale banku.

    To fakt, byli zacofani, czesto bywaja do tej pory ... ale mBank sam to
    wymyslil ?

    Niemcy jesli chodzi o internet tez byly zacofani, to i bankowosc
    internetowa musiala poczekac.

    > Aktualnie w bankach kanadianskich robi sie przelewy tez bez dodatkowego hasla.
    > Ot. Klik i kasa poszla.
    > No, paczPan. Swiatowe takie a lata za Polakami :)

    No, Pszemol sie przeciez do dzis pyta, po co PIN do platnosci kartą.
    PIN to sie tylko w bankomacie uzywa.

    Ale ... dopoki system dobrze dziala, to po co zmieniac ?

    Tylko ... to przeciez nie jest polski wymysł, ale Visy czy MC.
    Visa amerykanska, a u siebie nie wprowadza, tylko za granica :-)

    Czyzby w USA nie kradli ?

    J.