  • Data: 2018-08-24 11:17:14
    Temat: Re: Jak znale?? up?yw pr?du w ?cianie?
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Gdybyś tak spróbował go trochę przedzwonić akustycznie, jeśli to
    > doziemienie, to oporność/impedancja powinna być chyba w miarę stała, gdyby
    > nieco rosło (i na to mi wygląda najbardziej), podejrzewałbym jakąś spiralę
    > grzejną, piecyk gdzieś, a spiralka, to jednak trochę cewka i reaktancja
    > powinna nieco wzrosnąć. Jeśli zależność będzie duża, to trafo. Ale wtedy
    > inaczej by to wyglądało wobec prądu stałego.

    Tzn. posprawdzać mu impedancję przy różnych częstotliwościach? Niby
    generator mam (choć do kilkuset kHz), mierniki też mam, tylko pytanie czy
    zwykłe multimetry na zakresie AC pokazują dobrze, jeśli częstotliwość nie
    jest 50 Hz :)

    > Mnie to jednak na doziemienie nie wygląda, bo by skakała oporność w
    > zależności od wiatrów (pogodowych), a jak piszesz, nie zmienia się
    > (znacząco).

    Nie zmienia się w ogóle. Chyba że ta linia jest zwarta z uziemieniem
    gdzieś na centrali...

    > Pozostaje chyba grzałka (jak tu wygląda zależność R od I i temperatury?),

    Też się nie zmienia.

    > ewentualnie żarówka (choć czy wtedy oporność przy 12V była by
    > taka sama, jak przy 230?).

    Byłaby mniejsza.

    > Obstaję przy jakimś drobnym piecyku, czy nawet kuchence turystycznej/małej
    > stacjonarnej, moc też mi pasuje. Może ktoś o tym piecyku/"farelce"
    > zapomniał?

    Tylko czy wtedy byłaby podłączona do mojej fazy, a neutralny byłby brany
    z innego miejsca?