  • Data: 2018-08-23 17:51:26
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 23 Aug 2018 08:13:09 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):

    > Czy ja wiem czy specyficznego?
    > Sporo naszych rozwiazan jest po prostu rozsadnych.
    > A czy raczej niemieckie? Moze i tak.

    Cywilizacja do nas przychodzila z Zachodu.
    A jesli ze Wschodu, to tak szkopska :-)

    Jeszcze mogla z poludnia, ale w Wiedniu tez po niemiecku mowia :-)

    > A moze po prostu dobre sa i dlatego je stosujemy. Nie zastanawialem
    > sie nad rozwiazaniami niemieckimi ktore sa gorsze od naszych. Suse
    > linux niby jest ale w polsce niepopularny. To jeden z przykladow na
    > cos lepszego u nas niz u nich.

    I brak Suse to taka zaleta ?

    Tak czy inaczej - to przeciez pomysl amerykanski. No i troche finski.

    > A i sofort u nas bylby wysmiany gdyby niemiec probowal wprowadzic.

    Moze niekoniecznie - zobacz Kontomierz.

    A systemy ala sofort zostaly u nas odgornie wprowadzone.

    > I chyba ebay choc nie wiem kto go na nasz obszar probowal rozszerzac.

    Przeciez tez amerykanski.

    > To raczej gospodarka planowana a nie socjalizm. Choc zazwyczaj chodza w parach.

    Nawiasem mowiac - pomysl amerykanski, Edisona konkretnie.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Cogeneration#History

    W Berlinie od 1920.

    > Ale troche tez z biedy. Bo mieli te pomyslowe instalacje gdzie
    > pomieszczenie zawsze bylo petla. Choc gniazdka/wtyczki maja imho
    > calkiem dobre. Choc nieco upierdliwe w uzyciu i drogie (bo
    > przelacznik).

    > Nie wiem czy mniej. Mi sie zdaje ze niewiele mniej.

    Ponoc wprowadzili, bo mniej

    > Za to bardziej niezawodne bo w koncu dwie linie zamiast jednej...

    No i prad sie rozklada na dwie galezie, wiec druty moga byc ciensze.

    J.