  • 1. Data: 2009-06-03 14:02:25
    Temat: Jak zmusić do pracy DDR II 800mhz na płycie 667mhz ?
    Od: "Janusz" <j...@i...pl>

    Mam płytę Asrock 4dual sata2 przystosowana do pamięci 667/533 ddr2. Jednak
    kupiłem nową pamięć 2 * 1Gb 800mhz Patriot .Plyta ma 2 banki pamięci
    obsługuje dual chanel.Gdy włoże pojedyńczy moduł pamieci 800mhz, wszystko
    jest ok, gdy włoże 2 moduły to komp nie chce wystartować. Raz czy dwa nawet
    uruchomił sie windows ale po 30 minutach zrestartował się i czarny ekran.
    Jak recznie ustawić bios żeby wystartować kompa. Mam w biosie z 20 ustawień
    opcji co do pamięci, ale raczej dotyczą one tych prędkości 677 lub 533. Czy
    mam pozbyć się tych modułów 800mhz i zakupić wolniejsze ?

  • 2. Data: 2009-06-03 15:03:27
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Janusz pisze:
> [...]
    > opcji co do pamięci, ale raczej dotyczą one tych prędkości 677 lub 533. Czy
    > mam pozbyć się tych modułów 800mhz i zakupić wolniejsze ?
    Najpierw zrobić "restore defaults/clear cmos" by pozbyć się ewentualnych
    poprzednich zamieszań w ustawieniach i przetestować, a jeśli nie pomoże
    to pozbyć się tej płyty i kupić normalną.
    Pamięci "800" muszą prawidłowo pracować jako 667/533 - one tylko mają
    wpisane "800 to moje maksimum przy którym gwarantujemy sensowną pracę" a
    nie że muszą pracować przy 800. Prędkość wymusza płyta, wg fsb, oraz
    tego co uda jej się z pamięci odczytać oraz tego co ma w biosie ustawione.

    To tak jakbyś pytał "kupiłem auto 2.0 200km/h, a u mnie jest
    ograniczenie 70km/h i mi auto gaśnie na skrzyżowaniu, czy mam kupić 1.4 ?"

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-06-03 15:14:45
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Janusz" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ustawień opcji co do pamięci, ale raczej dotyczą one tych prędkości 677
    > lub 533. Czy mam pozbyć się tych modułów 800mhz i zakupić wolniejsze ?

    Z tych 20 ustawień zmień tylko częstotliwość (na 667 lub 533). A jak nie
    pomoże, to włącz w biosie "Flexibility".
    Ten drugi moduł napewno jest sprawny ?

  • 4. Data: 2009-06-03 15:49:03
    Od: "Janusz" <j...@i...pl>

    Użytkownik "maX" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Janusz" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Z tych 20 ustawień zmień tylko częstotliwość (na 667 lub 533). A jak nie
    > pomoże, to włącz w biosie "Flexibility".
    > Ten drugi moduł napewno jest sprawny ?

    Ta płyta ma 2 banki pamieci na zwykłe DDR i 2 banki na DDR 2 do tej pory
    pracowała na 2 * 512 DIMM . Może spróbuje zresetować CMOS i dopiero obsadze
    DDR2. Próbowałem obie kości pojedyńczo poza tym są nowe ze sklepu więc chyba
    sprawne.
    Dam znać po resecie cmos.
    na razie dziękuję

  • 5. Data: 2009-06-03 19:25:22
    Od: "$M$" <p...@p...onet.pl>

    > Próbowałem obie kości pojedyńczo poza tym są nowe ze sklepu więc chyba
    > sprawne.
    > Dam znać po resecie cmos.
    > na razie dziękuję

    Ździwiłbyś się ile nowych modułów jest uszkodzonych...
    Zassaj memtesti sprawdź (oczywiście po CCMOS)
    $M$

  • 6. Data: 2009-06-04 16:26:49
    Od: "Janusz" <j...@i...pl>

    Użytkownik "$M$" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ździwiłbyś się ile nowych modułów jest uszkodzonych...
    > Zassaj memtesti sprawdź (oczywiście po CCMOS)
    > $M$

    Po wielu próbach ustawień biosu,- działa, trzeba było ustawić ręcznie dram
    interlave mode 4 a nie auto mam nadzieję że tylko to ? teraz córka może
    spoko grac w sim3 jest 2gb ramu anie 1gb.
    zobaczymy co będzie za kilka godzin