  • Data: 2009-04-06 16:18:50
    Temat: Re: Jak zmierzyć ilośc prądu w akumulatorze?
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Gęguś pisze:

    > Postaram sie to zrobić.
    > Ale nie bardzo rozumiem. 200Ah/1.6A = 120.0480 h
    > Albo gdzieś przecinek zgubiony. Rozumiem, ze to co Podane mam na
    > akumulatorze mam 20Ah to by sie zgadzalo.

    Jedno zero za dużo mi się napisało. Miałem na myśli twój aku 20Ah.
    20/1,6=12

    > Czyli tak na prawde to ten caly miernik nie je st mi do niczego potrzebny bo
    > mi nic nie pokazuje. No jest potrzebny by nie zniszczyc samego akumulatora
    > i tyle. Ale nic nie pokazuje.

    Możesz oczywiście przełączyć miernik na pomiar prądu ale jest to chyba
    dla ciebie za trudne bo nie rozróżniasz prądu od napięcia. Ale spróbuję.
    Ze środkowej dziurki przekładasz wtyczkę kabelka pomiarowego do górnej a
    przełącznik funkcji ustawiasz na 20 A DC. Teraz jak masz akumulator i
    połączoną z nim żarówkę to odpinasz jeden przewód od akumulatora i
    łączysz z jedną sondą a drugą sondę łączysz z wolnym stykiem
    akumulatora. Czyli miernik wraz z przewodami pełni rolę przewodu o dość
    małym oporze. Dlatego połączenie obu sond do obu styków akumulatora
    uszkodzi miernik - bo popłynie za duży prąd tak jakbyś zwarł styki
    akumulatora drutem. Ale do celu sprawdzenia czy aku ma nominalną
    pojemność nie musisz mierzyć prądu tylko czas świecenia żarówki o znanej
    mocy.
    Przy okazji - zawsze po pomiarze prądu przekładaj kabelki na pomiar
    napięcia bo potem zapomnisz i spalisz sobie miernik.

    > Czyli sprawdzam tak jak na rysunku
    > http://c.wrzuta.pl/wi7850/7d63d49e001353c849da1924/a
    aa1?type=i&key=cmsmt5Waas&ft=d

    > Wyszlo mi 12.56 czyli jak rozumiem nic nie wiem, po za tym, ze nie jest to
    > pusty i nie jest to pelny (tak gdzies 70%). Czyli ze moge teraz rozladowac
    > 100W zarowka i sprawdzic kiedy zgaśnie.

    Pewnie jeszcze mniej może około 40%. w pełni naładowany może mieć 13.2
    czy 13.4V

    > Tak wszyscy ostrzegali, ze ten miernik to sie nie nadaje i ze wybuchnie, a
    > tu prosze jednak sie nadaje ;)
    > Pewnie jak bym sie zapytal to okazalo by sie ze i prad w gniazdku zmierze
    > jak pisalem poprzednio ;)

    Napięcie a nie prąd.

    Wystarczy że raz wetkniesz równolegle w zasilanie miernik ustawiony na
    pomiar prądu i musisz iść po nowy miernik.

    > Ale oczywiscie bardzo dziekuje za pomoc dla osoby, ktora nie bardzo wie jak
    > dokladnie zapytac.

    MD