  • 71. Data: 2014-02-05 00:21:03
    Temat: Re: Jak zmierzyć energię/ładunek
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Mirek wrote:

    > To dosyć ryzykowne w przypadku GSM... jeszcze na podstawie kilku
    > minut... Raz może się zalogować do pobliskiego BTS-a i siedzieć
    > godzinami a nagle (jakaś awaria albo święta albo lokalne jasełka) może
    > wywalać co chwilę itp.
    > Naładować akumulator o znanej pojemności i zobaczyć ile pochodzi.

    Niestety akumulatory mają zbyt płaską ch-kę rozładowania co utrudnia
    oszacowanie.
    Mi chodzi o to ile energii potrzebne jest w czasie zalogowywania sie
    odbierania połaczenia, wysyłania sms, połaczenia do internetu.
    Na tej podstawie będę w stanie określić jaką pojemność ma mieć bateria i na
    ile wystarczy (przy założeniu, że będzie, np. 10 transmisji na dobę)

    jp

  • 72. Data: 2014-02-05 00:28:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jacek,

    Wednesday, February 5, 2014, 12:21:03 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > Na tej podstawie będę w stanie określić jaką pojemność ma mieć bateria i na
    > ile wystarczy (przy założeniu, że będzie, np. 10 transmisji na dobę)

    Ale zdajesz sobie z tego, że moc nadawania jest zależna od odległości
    od BTSa?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 73. Data: 2014-02-05 00:51:34
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 05.02.2014 00:21, jacek pozniak wrote:

> [...]
    > Na tej podstawie będę w stanie określić jaką pojemność ma mieć bateria i na
    > ile wystarczy (przy założeniu, że będzie, np. 10 transmisji na dobę)

    Aha czyli chcesz zmierzyć ile paliwa w samochodzie idzie na rozruch, na
    ruszenie, na jazdę na 1-szym biegu... /.../ ...na zaparkowanie... żeby
    potem wyliczyć ile średnio spala na 100 ;)

    --
    Mirek.

  • 74. Data: 2014-02-05 01:05:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Aha czyli chcesz zmierzyć ile paliwa w samochodzie idzie na rozruch, na
    > ruszenie, na jazdę na 1-szym biegu... /.../ ...na zaparkowanie... żeby
    > potem wyliczyć ile średnio spala na 100 ;)

    Jeśli chodzi o samochody, to zużycie paliwa podawane przez producentów
    wyliczane jest w sposób zbliżony do wyżej opisanego. Jest jakaś norma,
    która dokładnie reguluje ile czego ma być brane do średniej.

    --
    Jarek

  • 75. Data: 2014-02-05 01:12:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Wednesday, February 5, 2014, 1:05:04 AM, you wrote:

    > Jeśli chodzi o samochody, to zużycie paliwa podawane przez producentów
    > wyliczane jest w sposób zbliżony do wyżej opisanego. Jest jakaś norma,
    > która dokładnie reguluje ile czego ma być brane do średniej.

    Ale wiesz, jak to się ma do rzeczywistości, nieprawdaż?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 76. Data: 2014-02-05 08:29:05
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "jacek pozniak" <j...@f...pl> napisał w
    wiadomości news:52f175d7$0$2141$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > na
    > ile wystarczy (przy założeniu, że będzie, np. 10 transmisji na dobę)

    Wstawiłbym filtr CLC (duże C i duże L) w zasilanie i amperomierzem mierzył
    prąd między zasilaczem a pierwszym C.
    P.G.

  • 77. Data: 2014-02-05 10:13:25
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Ale zdajesz sobie z tego, że moc nadawania jest zależna od odległości

    Tak, zdaję sobie z tego sprawę, jak również z tego, że jeśli umieszczę
    nadajnik w piwnicy albo w studni. Niemiej wiedza o najgorszych przypadkach
    pozwoli mi się na nie przygotować.

    jp

  • 78. Data: 2014-02-05 10:19:32
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > wiadomości news:52f175d7$0$2141$65785112@news.neostrada.pl...
    >>
    > Wstawiłbym filtr CLC (duże C i duże L) w zasilanie i amperomierzem mierzył
    Przed laty robiliśmy podobnie (C-R-C) z układami, które brały prąd impulsowo
    1uA - impuls 2mA ale tam była regularna okresowość (1 sekunda). Po jakimś
    czasie prąd się stabilizował na tyle, że odzwierciedlał faktyczny prąd
    średni.
    Nie wiem jakie duże w tym przypadku musiałobybyć L i C. Pewnie spore.

    jp

  • 79. Data: 2014-02-05 10:24:42
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Mirek wrote:

    > Aha czyli chcesz zmierzyć ile paliwa w samochodzie idzie na rozruch, na
    > ruszenie, na jazdę na 1-szym biegu... /.../ ...na zaparkowanie... żeby
    > potem wyliczyć ile średnio spala na 100 ;)

    No tak coś w tym sensie, a raczej ile przejadę na tym paliwie jeśli będę co
    10 minut zatrzymywał się i startował.
    W mojej dziedzinie (urządzenia zasilane bateryjnie) paliwo zużywane na
    rozruch, w znaczący sposób, wchodzi do średniej. Rozruchów jest
    przewidywalna, ilość.

  • 80. Data: 2014-02-05 11:03:14
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 05.02.2014 10:19, jacek pozniak pisze:

> [...]
    > średni.
    > Nie wiem jakie duże w tym przypadku musiałobybyć L i C. Pewnie spore.

    Simcom dla dwoich modemów gsm (gprs) podaje, że impuls prądu trwa 577us,
    powtarza się co 4,615ms i spadek napięcia nie powinien przekraczać w tym
    czasie 300mV. Z szybkiego liczenia na palcach wychodzi pojemność ~7,7mF
    (4A*577us/300mV), więc na początek niskoimpedancyjny elektrolit 10mF
    powinien wystarczyć (albo 3 sztuki po 3300uF równolegle). Z dużym L to
    bym uważał, żeby ten filtr nie zaczął dzwonić. Na początek lepszy chyba
    byłby rezystor 0,1...0,2R.

    Tylko, że prościej by było użyć jednak tego "licznika kulombów", który
    znalazł Sylwek. Rozdzielczość pomiaru ma wystarczającą, częstotliwość
    też, do tego zadowala się spadkiem napięcia na rezystorze pomiarowym
    maks. 50mV.