  • Data: 2014-02-02 09:26:44
    Temat: Odp: Jak zmierzyć energię/ładunek
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > DS2740 High-Precision Coulomb Counter
    > $1.79 @1k
    > Podłączamy to do 1-Wire.
    > Właśnie doskonalę metodę wyszukiwania i wymiany 10 termometrów w sieci
    > 1-Wire i natchnąłem się na ten chip.
    Dzień Dobry!
    Miałem napisać: natknąłem, ale dzisiaj zajrzałem jeszcze raz do niego i
    chyba
    jednak się natchnąłem :-)
    Producent podaje takie dane:
    Analog Input Filter (IS1, IS2) Extends Dynamic Range for Pulse-Load
    Applications
    oraz:
    dla wersji 15-bitowej:
    15-Bit Bidirectional Current Measurement (DS2740U)
    1.56uV LSB and ?51.2mV Dynamic Range

    Widać, że poradzili sobie z pomiarem, całkując w filtrze, który tworzy
    pojedynczy kondensator.
    Jeśli chodzi o częstotliwość pomiaru, to jest dość skromna:
    18.6kHz.
    Jednak może to wystarczyć. Producent podaje, że jeżeli podczas jednego
    pomiaru nie przekroczy się zakresu napięcia uzbieranego na wyprowadzeniach
    kondensatora ?51.2mV,
    to wynik będzie poprawny.
    Proponują dwa wykonania różniące się czasem pomiaru i rozdzielczością.
    Można wybrać ten mniej precyzyjny, jeśli dokładność jest na poziomie 10%.
    Różnią się czasem konwersji. Można kupić 2 szt. i podłączyć oscyloskop na
    kondensatorze.
    Jeśli napięcie przekracza 51.2 mV w docelowej aplikacji, to zastosować ten
    drugi chip.
    Do ew. wymiany pomocna będzie dmuchawa Hot-Air. Na szczęście taki uMAX to
    drobnostka i da się wylutować czymkolwiek.
    Poniżej podaję opis z karty katalogowej.
    S.
    To extend the input
    range for pulse-type load currents, the voltage signal can be filtered by
    adding a capacitor between the
    IS1 and IS2 pins. The external capacitor and two internal resistors form a
    lowpass filter at the input of the
    ADC. The voltage-sense range at IS1 and IS2 is ?51.2mV. The input converts
    peak signal amplitudes up
    to 102mV as long as the continuous or average signal level (post filter)
    does not exceed ?51.2mV over
    the conversion cycle period. The ADC samples the input differentially at IS1
    and IS2 with an 18.6kHz
    sample clock and updates the current register at the completion of each
    conversion cycle. Conversion
    times for each resolution option are listed in the tables below. Two
    resolution options are available.
    Figure 3 describes the current measurement register format and resolution
    for each option. "S" indicates
    the sign bit(s).

    DS2740U: Units: 1.5625?V/RSNS, 15-bit + sign resolution, 3.5s conversion
    period.
    DS2740BU: Units: 6.250?V/RSNS, 13-bit + sign resolution, 0.875s conversion
    period.