  • Data: 2014-02-02 10:51:56
    Temat: Re: Jak zmierzyć energię/ładunek
    Od: "AdamS" <a...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

    >Użytkownik "jacek pozniak" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >....Mam potrzebę pomiaru ilości energii pobieranej przez układ.
    >Prąd jest pobierany impulsowo przez modem GSM.
    >Potrzebuję wyznaczyć ilość energi np. w ciągu minuty, max do kilku minut.
    >Proste metody pomiaru multimetrem się nie sprawdzają ponieważ zbyt duża
    >dynamika zmian prądu; 10mA..4A.
    Potrzebuję jakąś metodę/przyrząd/schemat. Dokładność na poziomie 10..15 %
    spokojnie mi wystarczy.
    >Pozdrawiam
    >jacek Poźniak

    Pomiar ładunku metodą elektrochemiczną w podanych warunkach to prawie jak
    budowa perpetuum mobile.
    Przy prądzie 4 A w ciągu minuty wydziela się 79,067 mg Cu.
    Przy prądzie 10 mA już tylko 0,197 mg Cu. Aby zareagowała proponowana w
    eksperymencie waga,
    elektroliza powinna być dłuższa niż 5 minut. Jaki będzie błąd pomiaru?
    W galwanotechnice przy miedziowaniu stosuje się gęstości prądowe w
    określonych granicach.
    Zależą one od stężenia elektrolitu, temperatury, mieszania elektrolitu.
    Napięcie na zaciskach wanny galwanicznej zależy od wielu czynników jak np.
    stężenie elektrolitu,
    temperatury, mieszania elektrolitu, natężenia prądu. Wanna jest włączona
    szeregowo w obwód pomiarowy.
    Spadek napięcia na wannie będzie wpływał na pomiar prądu w układzie.
    Będzie on tym większy im niższe jest napięcie w mierzonym obwodzie.
    Aby prawidłowo osadzała się powłoka miedzi na katodzie musi mieć ona
    odpowiednią powierzchnię.
    Zapewnienie odpowiedniej gęstości prądowej dla prądu 10 mA i 4 A przy takich
    samych wymiarach elektrod jest niemożliwe.
    Pozdrawiam
    Adam